נקנס מפעל בטון בזכות המוקד הרואה

נקנס מפעל בטון בזכות המוקד הרואה

היחידה לאכיפה סביבתית עמדה בהבטחתה ונפגשה עם נהגים במפעל הבטון באזור התעשייה. המפגש הינו המשך לאירוע שפיכת בטון באחד הרחובות וחלק מהטיפול באירוע ובהשלכותיו על הסביבה והשמירה על ערכי הסביבה.

לפני כשבועיים דיווחו אנשי היחידה לאכיפה סביבתית על משאית בטון אשר נעה ברחובות ומותירה אחריה שובל של בטון. המשאית נקלטה היטב ב"מוקד רואה" וזה דאג להעביר את המידע ואת המשך הטיפול למפקחי היחידה. אלו נפגשו אז עם מנהל המפעל, הסבירו לו על חומרת העברה, קנסו את הנהג והבטיחו להגיע לכנס נהגי המפעל על מנת להסביר להם על כללי המותר והאסור ועל המודעות לסביבה ושמירה על ערכי הסביבה.

בהודעה שהוציאה אז העירייה לתקשורת נאמר: "במסגרת ההסברה והרצון להגביר את המודעות לנושאי הסביבה, הבטיחו מפקחי היחידה להצטרף לישיבת נהגים שמנהל המפעל מארגן בשבוע הקרוב ויציגו בפני הנהגים את דגשי היחידה בנושאי איכות הסביבה הקשורים למפעלי הבטון". הבטחות גם מקיימים והשבוע באו מפקחי היחידה אל המפעל, בהזמנת מנהל המפעל, והשתתפו בכנס נהגים שארגן המפעל.

"במפגש ההסברה לנהגי משאיות הבטון של המפעל באזור התעשייה הכבדה, השתתפו 10 מנהגי משאיות הבטון של המפעל ומנהל המפעל" אומר לנו מר אהוד מויאל, מנהל היחידה לאכיפה סביבתית ומזכיר לנו כי "מפגש ההסברה כאמור הינו המשך לאירועי השלכת בטון ממשאיות שאירעו לאחרונה בצמתים שונים בעיר ואשר תועדו במצלמות המוקד העירוני".

מפקח היחידה הסביבתית מר ירון זוהר נשא הרצאה בפני נהגי המפעל והסביר להם על חשיבות השמירה על המרחב הציבורי, על האכיפה הנוקשה שמתבצעת על ידי מפקחי היחידה כנגד עברייני סביבה ונהגי משאיות בטון אשר נתפסים שופכים בטון ברשות הרבים והדגיש כי חל איסור מוחלט על שטיפת שוקת המשאיות ברשות הרבים לאחר אספקת בטון לאתרי הבנייה השונים. "באחריות מנהל המפעל לוודא כי באתר הבנייה קיים אזור ייעודי לשטיפת שוקת המשאיות" אמר מר זוהר לנהגים והתרה בהם "במידה והאתר לא הקצה מקום זה יש לדווח מיד למנהל מפעל הבטון ולמפקחי היחידה לאכיפה סביבתית".

אין באמור כדי לנקות את הנהגים מאחריות ועליהם להבטיח בכל דרך שלא תהיה נזילת בטון על הדרך. את זה הם יודעים לעשות באמצעות הפעלת המערבל במהירות הנדרשת על מנת שהבטון לא יהיה נוזלי מדי. "בכל מקרה, היה ואירעה תקלה ובטון נזל על הכביש" הזהיר את הנהגים "עליכם לדווח מיד למנהל המפעל ולמוקד העירוני ולדאוג שצוות מהמפעל ינקה את המקום וישיב את השטח לקדמותו".

בהתאם למדיניות העירונית, היחידה לאכיפה סביבתית עוסקת באכיפה של חוקי המדינה וחוקי העזר ומתפקידה למנוע פגיעה במרחב ובסביבה. יחד עם זאת אנשיה נוהגים גם בדרך של הסברה ויצירת מודעות לערכי הסביבה, על מנת למזער עד למינימום פגיעה בסביבה. מר זוהר לא שכח לציין בפני הנהגים כי המודעות כיום כל כך גבוהה עד שבקרוב יוגדלו הקנסות ע"י חוקי המדינה ואף יוגשו כתבי אישום כנגד עברייני סביבה.

לסיום, שיבח מר זוהר את מנהל המפעל על שיזם את המפגש ועל החשיבות שהמפעל מייחס לשמירה על המרחב הציבורי ועל ערכי הסביבה. כן הודה הוא למפקחי היחידה ולמוקד העירוני על שיתופי הפעולה והתגובה המהירה לאירוע שנקלט בעדשות המצלמה.

 

st

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*