מסורת של תרבות – המשכן רושם 6,000 חידושי מנויים.

מסורת של תרבות – המשכן רושם 6,000 חידושי מנויים.

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד נושא בכבוד את התפיסה הרב-תרבותית של אשדוד וניכר כי העיר אשדוד הפכה למוקד התרבות העיקרי באזור שכן יותר מ-30% ממנויי המשכן בסדרות השונות הם מהערים, הקיבוצים והמושבים שמסביב לאשדוד.

מנויים רבים נרכשים מידי שנה דרך הוועדים הגדולים ומקומות עבודה באשדוד והסביבה ובהם:
חבר, ארגון המורים, קרנות השוטרים, בזק, תעשייה אווירית, חברת חשמל, הבנקים הגדולים, בתי זיקוק, נמל אשדוד, הסתדרות המורים, ארגון צוות אדמה- אגן כימיקלים, עיריית אשדוד ורשויות מקומיות ומועצות אזוריות שבסמוך לאשדוד ועוד.

בעונה השביעית, יציע המשכן לאמנויות מבחר גדול של 10 סדרות שונות:

סדרת התיאטרון תרגש, תצחיק, תטלטל ואפילו תגרום לכם לשיר ולרקוד במחזמר "סימני דרך" על חייה של נעמי שמר בכיסאות עם הצגות שנבחרו ב'פינטצה' מאת התיאטראות הטובים בארץ וישחקו על במת המשכן במשך שבוע שלם.
על במת המשכן באשדוד יככבו התיאטראות המובילים בישראל בהצגות: הקומה השלישית – תיאטרון בית לסין (עם יונה אליאן), עושה כרצונו – תיאטרון הבימה, היורשת – בית לסין (עם רבקה מיכאלי), רומיאו ואמא – התיאטרון הקאמרי (עם רועי אסף, ענת מגן שבו), סאבוטאז' – התיאטרון העברי (עם שלמה בראבא) והמחזמר" סימני דרך" – תיאטרון הבימה, ( על חייה של נעמי שמר עם גילה אלמגור, דפנה דקל, רוני דלומי, טל מוסרי, ריקי בליך).

גם הדור הצעיר יוכל ליהנות מטריו הצגות תיאטרון לילדים עם שני מופעים מבית תיאטרון אורנה פורת "טובים השניים" ו- "עלי באבא ו- 40 השודדים" וההצגה של הקוסם מארץ עוץ.
טריו מחול- שלושה מופעי מחול מודרני וחדשני של להקות המחול מהשורה הראשונה בישראל: להקת המחול של ענבל פינטו – "עצקרח", קולבן דאנס – "השתיקה" ולהקת בת- שבע- "ונצואלה" במופעים שלא חייב להיות שוחרי מחול כדי להתרגש מהם, להיסחף אל תוכם ולהתחבר אליהם, כל אחד בפרשנותו שלו.

הסדרה הקלאסית הגדולה –
תציע חגיגת מוזיקה קלאסית בינלאומית עם שמונה קונצרטים של התזמורות: הסימפונית הישראלית ראשן לציון, הסימפונית ירושלים -רשות השידור, הקאמרית הישראלית וכמובן התזמורת הסימפונית אשדוד.
יחד איתם על הבמה יעלו המנצחים הגדולים: פנחס שטיינברג (אוסטריה), ירון גוטפריד, דורון סלומון, אלים אשח (רוסיה), אריאל צוקרמן, דניאל אורן (ישראל – איטליה), ואג פפיאן ופיליפו ארליה (איטליה)יחד עם סולנים מוכשרים וביצועים של היצירות המשובחות והטובות ביותר של המוזיקה הקלאסית. יאנינה קודליק מנהלת קונסרבטוריון 'אקדמא' באשדוד בנתה גם השנה תכנית אמנותית יוצאת דופן.

שלושה מופעי "ילדות קלאסית" יתקיימו העונה גם לקהל הצעיר ויציגו את המופעים: "שייט לאורך הדנובה" ו"יריד במדריד" בכיכובה של ניצה שאול וקונצרט קרקס.

לקהל חובב מוזיקה קלאסית אחרת, תתקיים גם השנה סדרה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד שהוכרזה לפני פחות משנה כתזמורת לאומית בישראל ושתציין השנה 25 שנות פעילות. האנדלוסית, לא מפסיקה להפתיע ובכל עונה יוצרת חיבורים מרתקים בין אמנים שונים, מיטב פייטני ישראל, עם נגנים מוכשרים ווירטואוזים. גם כאן יש סדרה מרהיבה לדור הצעיר ב"אנדלוסית לילדים".

שתי סדרות נוספות הן "הערים המרתקות" שייקחו את הקהל למסע עולמי של צלילים וסיפורים והסדרה "חיים בסרט" – הסדרה המצליחה תציג שישה סרטי קולנוע ישראלים שנבחרו בקפידה ובטרם יוקרנו ייהנו הצופים מהרצאת 'בזק' בהקשר לסרט או תוכנו במשך של כרבע שעה.

מועדון הזמר המצליח אותו מוביל בגאון אבי חן יפתח גם הוא בסדרת מופעים כאשר במהלך המופעים כולם הקהל מצביע ברגליים, יושב בכיסאות ושר כל העת עם האמנים על הבמה את השירים אותם רוקם חן בכל מופע ומגיש אותם באופן מרתק וכיפי.

וכמובן, הפסטיבלים…

העיר אשדוד או בשמה השני: "עיר הפסטיבלים" מספקת מבחר מגוון ורחב של פסטיבלים שונים בראשם פסטיבל 'מדיטרנה' הבינלאומי שהתקיים זו השנה השישית ברציפות וכבר נותן "פייט" מרשים לפסטיבלים המתקיימים בישראל מזה שנים ארוכות כמו פסטיבל עכו, פסטיבל ישראל, פסטיבל המחול בכרמיאל ועוד.

בקרוב יתקיים פסטיבל אושפיזין מוזיקלי בחול המועד סוכות, בו אמנים מארחים אמנים בחיבורים מוזיקליים יוצאי דופן.

בחודש נובמבר יתקיים פסטיבל "אשדודשירה" שנותן מקום של כתובה למילה הכתובה מאז ועד היום ובחול המועד פסח יתקיים פסטיבל "תור הזהב" וכמובן, פרס תור הזהב המכובד.

צילום: יח״צ

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*