מה ההבדל בין פרסום לשיווק?

מה ההבדל בין פרסום לשיווק?

פרסום ושיווק הם שני אגפים נפרדים של הפעילות העסקית, אך הפעילות שלהם משולבת זו בזו ויחד הם יוצרים את האפקט החשוב לכל חברה והוא מכירה בפועל של המוצרים שלהם ללקוחות, כדי שיהיו לחברה הכנסות.

דרך הפעולה של עולם הפרסום

עולם הפרסום עבר קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות ורובו עבר באופן מעשי לפרסום דיגיטלי התואם את התקופה העכשווית. הדינמיקה של הפרסום היצירתי כוללת פעולות רבות כדי ליצור מוניטין רב ככל האפשר לכל מוצר או מותג.

השיווק שגם הוא ביצע פריצת דרך משמעותית בשנים האחרונות, עבר בעיקר לשיווק דיגיטלי והוא פועל בקטגוריות רבות ויעילות.

כדי לשלב בין הפרסום והשיווק נעשות פעולות אסטרטגיות המתוכננות מראש בהתאם לדרגות החשיבות של הנושאים שיש לפעול בהם, כדי להציע לתוצאות אופטימליות שיובילו להכנסות שעליהן מבוסס כל עסק פעיל.

שיטת העבודה החדשה בתחום הפרסום

המטרה הרוחבית של הפרסום היא להעלות את המודעות של הציבור ובמיוחד של קהל היעד למוצר או למותג ספציפי. קיימת חשיבות רבה להיות בקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים, להעביר להם מידע ועדכונים כדי להניע אותו לפעולה. הדרך לביצוע זאת כוללת יצירת בז תקשורתי בהיקפים שעליהם יוחלט וזאת כדי ליצור תוצאות אפקטיביות.

כדי להעלות קמפיין פרסומי במשרד פרסום דיגיטלי אנשי הפרסום חייבים להכיר את העסק על כל רבדיו, להבין במה הוא בדיוק עוסק, תחומי הפעולה העיקריים והנלווים, תהליכי עבודה, מידע על המוצרים, התדמית העכשווית של המותג ואין ספור רסיסי מידע נוספים.

לאחר ניתוח מעמיק של הקטגוריות השונות, מתכננים את אופיו של מסע הפרסום, קובעים את אופן הביצוע שלו בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שמתאימה לו, בפלחי השוק הצורכים סוג זה של מוצר וזאת באופן היעיל ביותר, כדי לקלוע למטרה ויוצאים לדרך.

אפשרויות אפיקי הפרסום הן מגוונות וכוללות בניית אתרים תדמיתיים, קידום אורגני וממומן, פרסום בגוגל, פרסום ברשתות החברתיות שנותנות את הטון בקמפיינים הללו, כמו אינסטגרם, פייסבוק, פעילות מגוונת של יחסי ציבור על פי ההתאמה למוצרים ועוד.

אופיו של השיווק

כל פעולה שיווקית מיועדת להגדיל את הפעילות העסקית, על פי אופי הפעילות של העסק המייבא, מייצר או משווק פריטים ייחודיים, או לחלופין מעניק שירות יוצא דופן לכלל הלקוחות או בעיקר לנתח ספציפי של השוק כמו לדוגמה ביגוד לילדים קטנים.

אופיו של השיווק מבוסס על התשתית של הפרסום שמתבצע בשטח וזאת לאחר שהמוצר כבר נחשף לציבור. השלב השני הוא להגיע לכל אחד מהלקוחות הפוטנציאלים שעד עתה גלשו באתרים או ברשתות החברתיות ועכשיו המטרה היא לנתב אותם לדרך החדשה והיא היותם לקוחות פעילים הרוכשים מוצרים באתר האינטרנט המקוון.

הפעולות הנדרשות כדי להגיע לכך היא הגעה לכל אחד ואחת מהן בכמה דרכים, הצגת המוצרים ויתרונותיהם, עריכת מבצעים שונים, מתן הנחות ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*