מדרסים לפלטפוס בהתאמה אישית

מדרסים לפלטפוס בהתאמה אישית

פלטפוס, כף רגל שטוחה, היא בעיה אורתופדית שכיחה ונפוצה בקרב כ- 15% מהאוכלוסייה. פלטפוס מאופיין כמצב בו הקשת האורכית בכף הרגל שמחברת בין העקב לבסיסי הקשת הרוחבית, אינה מתפקדת. לקשת האורכית תפקיד חשוב לבלימת זעזועים במהלך דריכה על הרגל ובמהלך הליכה, ריצה וכל פעילות גופנית אחרת. כמו כן, הקשת האורכית אחראית על חלוקה נכונה ויעילה של משקל הגוף בין כל עצמות כף הרגל. חשוב לציין כי פלטפוס יכול להופיע בדרגות חומרה שונות, כאשר נהוג להבחין לרוב בין שני סוגי פלטפוס עיקריים- גמיש וקשיח. יש להתאים מדרסים בהתאמה אישית לבעיית ולחומרת הפלטפוס, לכן חשוב לעבור אבחון מקצועי של מבנה כף הרגל.

תסמינים של פלטפוס

כאמור, רבים באוכלוסייה סובלים מכף רגל שטוחה, כתוצאה מתפקוד לא תקין של הקשת האורכית בכף הרגל נגרמים שינויים במנח הקרסול ובעצמות השונות של כף הרגל. יש לזכור כי כף רגלו של האדם רגישה ועדינה, היא נתונה לשינויים, וכל בעיה עלולה לגרום לתופעות שליליות וכאבים באזורים אחרים בגוף. חשוב להדגיש כי פלטפוס חמור עלול לגרום לבעיות ולכאבים באזור הגב התחתון והעליון, האגן, הברכיים ושאר המפרקים ברגל.

לעתים, נדמה כי הקשת האורכית קיימת ומתפקדת היטב אך כאשר מרימים משא כבד הקשת קורסת פנימה לכן יש לספק עבורה תמיכה נכונה באמצעות מדרסים לפלטפוס. לכן, אדם הסובל מפלטפוס גמיש מאופיין בקשת קמורה אשר משתטחת בזמן הליכה או הרמת משא, בעוד אדם הסובל מפלטפוס קשיח מאופיין במנה של כף רגל שטוחה במצבי מנוחה ובמצבים בהם מופעל עומס על כף הרגל.

טיפול בעזרת מדרסים

יש שיטות שונות לאבחון חומרת הפלטפוס, ניתן להטביע את מנח כף הרגל על דף בגודל 4A, לאחר הרטבה קלה במים של כף הרגל, אך מומלץ לעבור אבחון מקצועי ומקיף יותר באמצעים ממוחשבים או בעזרת הטבעת מנח כף הרגל בספוג מיוחד בזמן עמידה ו/או ישיבה. כדי להכין את המדרסים ניתן להשתמש בטכניקות שונות, ביניהם הטבעת כף הרגל בספוג ייעודי או בעזרת חבישת כף הרגל בגבס. לאחר לקיחת המידה ניתן לייצר עבור המטופל מדרסים בהתאמה אישית מלאה, המדרסים מיוצרים מחומרים מתקדמים שונים כגון פולימרים מורכבים, סיבי פחמן, עור, פוליפרופילן ועוד.

לאחר ייצור המדרסים ניתן לשנות את עוביים, להוסיף תמיכה לקשת האורכית, להקטין מעט את מידות המדרס ועוד, וזאת במטרה להתאים באופן מושלם את המדרסים לחומרת ודרגת הפלטפוס ממנו סובלים וכדי להתאים את המדרס לנעליו של המטופל. במידה והמטופל רוכש נעליים חדשות ניתן להתאים את המדרסים הקיימים לנעל החדשה, כל עוד לא פוגעים באיכות המדרס ובמידת התאמתו לפלטפוס ממנו המטופל סובל.

לסיכום, חשוב לפנות למכון אורתופדי מקצועי ומוביל המציע אבחון מדויק של כף הרגל, ומתמחה בייצור מדרסים איכותיים ועמידים בהתאמה אישית לחומרת הפלטפוס.

האם אתם זקוקים למדרסים? כנסו לכאן 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*