לוודא שקבלני המשנה והשלד מעסיקים פועלים עם אישור

לוודא שקבלני המשנה והשלד מעסיקים פועלים עם אישור

"פניתי ליזמים והקבלנים שינחו את מנהלי העבודה ומנהלי הפרויקטים באתרים באשדוד, אשקלון והסביבה, לבדוק מול קבלני השלד וקבלני המשנה שכל העובדים הפלסטינים שהם מעסיקים באתרי הבנייה מצוידים באישורי עבודה כחוק".  כך מסר השבוע שלומי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה.

בן עזרי: "אין לי ספק שהקבלנים הראשיים מעסיקים עובדים חוקיים בלבד אשר עברו אישורים ביטחוניים ומדינת ישראל איפשרה את כניסתם לאתרי הבנייה. מדובר באישורים אישיים עליהם מצוין שמו של העובד, מספר תעודת הזהות שלו, שמו של הקבלן שמעסיק אותו, כשעל האישור מתנוססת תמונתו של העובד".

מנכ"ל הארגון במחוז אשדוד והשפלה מציין כי הוא מודע לכך שלעיתים מפאת לחצים בלוחות זמנים לסיום עבודות בנייה, קבלני משנה עשויים להכניס לאתרים עובדים ללא אישורים המהווים פוטנציאל לאיום, לכן הוציא ההנחיה הנ"ל.

בן עזרי: "לאור המצב הביטחוני המתוח אני מסייר  יחד עם מפקחי בנייה של העיריות  באתרי בנייה לאיתור קבלנים לא רשומים המבצעים עבודת בנייה ושיפוץ ברחבי אשדוד, אשקלון והסביבה במטרה לאתר קבלנים כאלה. חשוב לציין כי מדינת ישראל לא מאפשרת לקבלנים שאינם רשומים כחוק להעסיק עובדים פלסטינים. לכן אני ממליץ לכל אזרח לבדוק שהקבלן שעובד אצלו בבית או בקרקע שבבעלותו הוא קבלן רשום".

"ידוע שישנו קושי להשיג בענף הבנייה  עובדים ישראלים ולכן ניתן למצוא מעת לעת עובדים בלתי חוקיים שמועסקים אצל קבלנים לא רשומים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*