כל מה שצריך לדעת על תחזוקה נכונה של השיניים!

כל מה שצריך לדעת על תחזוקה נכונה של השיניים!

בעיות שיניים יש כמעט לכל אדם בשלב זה או אחר של חייו, ויש כאלו שבעיות שיניים מלוות אותם פעמים רבות בחייהם. מי שחווה כאבי שיניים משמעותיים, יודע עד כמה הם בלתי נסבלים, וכשהם מגיעים אי אפשר לדחות יותר את הביקור אצל רופא השיניים. תחזוקה נכונה של השיניים צריכה להיות נחלתם של כל בני האדם ועדיף לא לחכות שהכאבים יגיעו. זו צריכה להיות תחזוקה, שלא רק מסייעת להימנע מפני בעיות מורכבות אלא גם מסייעת לשמור על מראה אסתטי ונקי כמו גם על ריח פה נעים. ביקורים אצל רופא שיניים לביקורות כמו גם ביקורים אצל שיננית צריכים להיות חלק משגרה תקופתית, ובעיקר אצל כאלו שהורכבו להם שתלים דנטאליים אשר אי תחזוקה שלהם עלולה לגרום לדלקות ולזיהומים.

מתי להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים?

כאשר יש דלקת חניכיים זה כבר מצב חמור שדורש טיפול מיידי, מצב שגורר עמו כאבים ואי נוחות. אך אין סיבה לחכות שדלקת כזו תגיע וההמלצה היא להגיע לרופא השיניים אחת לשנה. ביקור שגרתי אצל רופא שיניים יכלול בדיקה כללית של השיניים כמו גם המלצות להתנהלות יום יומית או לטיפול במידה ויש צורך בכך, ובדיקה כזו תאתר בעיות בשלב מוקדם מה שיחסוך לא מעט סבל והוצאות מיותרות.

כל כמה זמן מומלץ להגיע לשיננית?

תפקידה של השיננית הוא שמירה על היגיינת הפה ומתן טיפול מונע. ההמלצה היא להגיע לביקור אצל שיננית כל שלושה חודשים עד חצי שנה, תלוי כמובן במידת השמירה על ההיגיינה והתחזוקה היום יומית. לשיננית יש מספר תפקידים מוגדרים וביניהם: בדיקה יסודית של השיניים כולל חלל הפה וסביבתו, הסרת אבנית מעל ומתחת לחניכיים, סיוע במניעת עששת על ידי איטום חריצים ומתן פלואוריד, ליטוש שחזורים של סתימות, מתן חומר לשחרור מושהה למחלות חניכיים (כטיפול משלים) מתן ייעוץ בנושא תזונה ושמירה על היגיינת הפה והשיניים ועוד.

איך לצחצח שיניים בצורה מיטבית?

מומלץ להשתמש במברשת שיניים עם משטח ישר של סיבי ניילון מעוגלים ורכים, ועם ידית אחיזה נוחה.

יש לצחצח שיניים פעמיים ביום בוקר וערב, עם הקימה ולפני השינה.

מומלץ לצחצח שיניים עם משחה המכילה פלואוריד.

הצחצוח צריך להתבצע על שלושה משטחים: המשטח שפונה ללשון או לחיך, המשטח שבעזרתו לועסים, והמשטח שפונה ללחי או לשפה, וכל צחצוח צריך להתמקד ב 2-3 שיניים.

בשביל למנוע בעיות שיניים וחניכיים חשוב להימנע עד כמה שניתן מסוכרים, ובעיקר מממתקים. לשמירה מיטבית על היגיינת הפה והשיניים מומלץ להוסיף שטיפת מי פה ושימוש בחוט דנטלי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*