ילדי היער של ביהיפ: הפרויקט שמציל מאות ילדים ממשטר דיכוי, ניצול ומעבדות

ילדי היער של ביהיפ: הפרויקט שמציל מאות ילדים ממשטר דיכוי, ניצול ומעבדות

מתוך החזון לספק הגנה, חינוך, בריאות והזדמנות שווה, הקימו מספר ארגונים בינלאומיים ובניהם חברת b:hip את הקרן המספקת בית חם לילדי פליטים ומהגרים בצפון תאילנד – CHILDREN OF THE FOREST.

אשל עזר, יזם ומאמן בתחום השיווק רשתי ומפיץ בחברת בי-היפ: "פרויקט הסיוע בצפון תאילנד מסמל את עמודי הטווח של החברה – העצמה, פיתוח והקניית כלים וכישורים המאפשרים ניהול אורח חיים עצמאי".

ביהיפ – חלק מפרויקט המשנה חיים

לאחר עשרות שנים של עימות, דיכוי וקשיים כלכליים בעודם בורחים מבורמה תוך סכנה ממשית לחייהם, נמלטו משפחות רבות משבטי קארן ומון דרך מעברי הגבול לאזורים השוכנים בצפון המדינה השכנה – תאילנד. אך למרות המעבר ההכרחי, אותם המשפחות עדיין חיות בתנאי עוני ורעב וכפופים לסכנות של עבדות וניצול. אך הסיפור האמיתי מתמקד בחייהם של ילדים יתומים אשר סכנת הסחר מרחפת מעל ראשיהם.

לשם כך, לפני 12 שנים, התקבצו מספר ארגונים בינלאומיים ובניהם חברת בי היפ, חברה לשיווק רשתי עולמית, במטרה לקדם ולהקים בית חם ולספק הגנה למשפחות המהגרים ולילדים היתומים. בגישתם, פרויקט  CHILDREN OF THE FOREST מקנה הגנה, חינוך, בריאות, רווחה, תחושת קהילתיות וכלים לחיים.  "על ידי מתן מחסה עבור הילדים והמשפחות, אנו שואפים לשבור את מעגל החיסרון והעוני ולספק מסלול לעתיד בטוח, יציב ומספק יותר", מסביר אשל עזר. "הגישה שלנו כרוכה בהקטנת הסיכונים ובקידום העצמה, פיתוח והזדמנויות חיוביות לילדי מהגרים".

כחלק מהפרויקט, הקימו הארגונים את ה"מרכז להגנת הילד" אשר נותן ליתומים סביבה בטוחה, יציבה, תומכת ומשפחתית שבה מעודדים את הילדים לפתח את הפוטנציאל שלהם. מרכז המגורים שלנו להגנה על ילדים מספק הגנה וטיפול מלא בכ -120 ילדים מתעללים, מוזנחים, נטושים, יתומים או מנוצלים, מתינוקות ועד מבוגרים צעירים. לצד זאת, חשוב למובילי הפרויקט כי הילדים יצליחו להשתלב במערכת החינוך המקומית, התאילנדית ולכן הם לומדים את השפה, המנהגים והתרבות המקומית.

מעמודי הטווח של ביהיפ

"לצד הבית החם, החינוך הוא הלב של כל מה שאנחנו עושים פה, מציין", אשל עזר. "אנו מאמינים כי החינוך הוא המפתח להגדרה עצמית וייצוג של מהגרים. לכל הילדים יש זכות לחינוך פורמלי, ללא קשר למעמדם החברתי-כלכלי ולשם כך, מטרתנו העיקרית היא לעזור לאותם הפליטים לפתח את המיומנויות האקדמיות, הכישורים החברתיים והביטחון".

כמו גם כישורי שפה וחינוך בסיסי, הילדים בפרויקט לומדים מיומנויות חיוניות לעתיד. על ידי עבודה קשה, הם לומדים מהי נטילת אחריות, קבלת החלטות, אמפתיה, עצמאות ומנהיגות.

כאמור, חברת ביהיפ הינה חברה לשיווק רשתי אשר פועלת בכל העולם ובישראל בפרט. בבסיסה, משווקת החברה סל מוצרים מגוון ואיכותי כמו מוצרי קוסמטיקה (MOL&B) ותוספי בריאות (אינדיגו ופיוזן) אך לצד זאת, מקדמת החברה נושאים חברתיים כגון: ניהול אורח חיים בריא, אמצעות תעסוקתית וכלכלית, העצמה ושוויון הזדמנויות. לצד חברת ביהיפ, ישנה רשימה ארוכה ואיכותית של ארגונים נוספים אשר תומכים כלכלית, ומקצועית, ובניהם מארה"ב, קנדה, בריטניה, איטליה, בנגקוק ועוד.

צילום: B:hip

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*