חוזרים לשיגרה. בונים קואליציה. כולם סגנים

חוזרים לשיגרה. בונים קואליציה. כולם סגנים

למרות שאין אימות על שום מידע, ואין מקור רשמי שמעדכן במשאים ומתנים חרושת השמועת פורחת לכל כיוון אפשרי. אין ספק שהמילה/המשרה החמה ביותר שרצה בין הודעות הווצאפ היא סגנות. חלון ההזדמנויות שנפתח בעקבות הוספת סגן ראש עיר, החל מהקדנציה הנוכחית והקואליציה הטבעית הנמוכה, שלא מספיקה לקבל רוב (רק 13 מנדטים מתוך 29) מנגישים את המשרה הנחשקת כמעט לכל סיעה.

מנהל המו״מ גבי כנפו נתקל במצב די בעייתי בו הצד הטבעי שזכה בכמות נדיבה של מנדטים ובעצם הביאוהו עד הלום, דורשים לא מעט תיקים לעצמם ומשאירים את כנפו עם יכולת מוגבלת ומלאי מוגבל לכל הסיעות האחרות.

הברית שכרתו אשדודים ומשה בוטרשווילי ככל הנראה נפרמה היות והמפתח שקבע גבי כנפו לסגנות עומד על 4 מנדטים.

לפי מה שנראה עיקר המאמץ וכובד המשקל יהיה על המשא ומתן מול שמעון כצנלסון, סגירה איתו תקפיץ את הקואליציה ל-19 (6 ש״ס, 4 אגודה, 2 אשדוד בתנופה, 1 בוטרשווילי ו-6 סניה) וזה רוב שאפשר יהיה לחיות איתו.

הסיעות החדשות עם 2 המנדטים יצטרכו לקבל את מה שנותר, לעבוד קשה 5 שנים כדי לייצר עשייה ולחזור לבוחרים שלהם חזקים יותר ומשכנעים יותר עם פנקס קבלות.

במידה והמו״מ עם כצנלסון לא יצלח, הסיעות החדשות יוכלו להגדיל את הדרישות ובצדק, לשון המאזניים עוברת אליהם, וכשאתה לשון מאזניים אתה יכול לקבל כמעט הכל.

לוח השחמט שקיבל גבי כנפו כעמדת פתיחה הוא מאוד בעייתי, הוא מגיע בלי סוסים ובלי מלכה, כל מהלך שנחתם משנה את כל מהלך המשחק חתימה עם כצנלסון היא הדרך היחידה להנות מרווח כפול, גם 6 מנדטים במו״מ אחד, קשה ככל שיהיה, וגם פגיעה אנושה באופוזוציה שתישאר כל כולה לאלי לחמני.

אופוזיציה של שלל המתמודדים לראשות יכולה לעשות חיים לא קלים ואווירת קרב במשך 5 השנים הבאות. את זה לא לסרי ולא כנפו רוצים.

ההימור:

סניה בפנים עם תיקים משמעותיים

לפחות 2 מהסיעות החדשות (אשדודים, הלביאות, ואלי נכט) יתפשרו על תיקים או יתאחדו לטובת סגנות משותפת יביאו לטקס כינון הקואליציה ב-3 בדצמבר רוב של 20 פלוס.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*