חוויה לכל החיים: כל הפרטים על שנת שירות

חוויה לכל החיים: כל הפרטים על שנת שירות

לא מעט שמיניסטים מוצאים את עצמם לקראת סוף שנת הלימודים בהתלבטות. הם תוהים האם לעבור ישר לצבא, או רגע לעצור ולתרום בזווית מעט שונה ואף מבלי שאף אחד מכריח, אלא פשוט מתוך רצון טהור לתרום לסביבה, ועל הדרך להכיר את עצמם מעט יותר טוב – ללמוד כיצד מתפקדים מול סיטואציות זרות, כמה כוח והשפעה יש להם בכדי לעזור לאחר וכיצד הם מתמודדים רחוק מהבית בתוך התנהלות של קומונה. מכאן שללא ספק מדובר בחוויה של פעם בחיים, כך שגם אם "נשארים שנה מאחור" וגם אם מתעוררים קשיים – הרי שרבים שבחרו בדרך מעידים שאכן מדובר באחת החוויות היותר משמעותיות שהם עברו, ולא רק כי הם יצרו שינוי חיובי עבור רבים, אלא כיוון שבו זמנית הם גדלו, התבגרו והתפתחו כאנשים עצמאיים ויותר טובים.

כוחו של הפרט להניע

החיים הם פוטנציאל אחד גדול – כך אומר מתן דהן, האיש שכמעט לפני כשני עשורים החליט ליישב ולהפריח את הנגב ללא יותר מדי אמצעים, אלא באמצעות אמונה באדמה ובדרך ובאמצעות מענק השחרור שאפשר לו ולחבר נוסף לרכוש שני קרוואנים, אותם הם הציבו בנגב ועמם הם התחילו אט אט לבנות כפרי סטודנטים שוקקי חיים. אומנם הדוגמה של דהן אינה נוגעת ישירות לשנת שירות, אך היא כן מבטאת כיצד צעירים יכולים להשפיע לטובה על נראותה של המדינה, והיא כן מוכיחה כיצד לקבוצה קטנה יש כוח גדול להניע מטרה נעלה.

חשוב לדעת

חשוב לדעת ששנת שירות אינה מקצרת את תקופת הגיוס, אלא חובה לקבל מהצבא "אישור לדחיית גיוס". כמו כן, טוב לדעת שאם עברתם מיונים למגוון יחידות רצויות, אין לחשוש ששנת השירות תיפגע במיונים, אלא השיבוץ עתיד להישמר. עם זאת, כן קיימים תפקידים צה"ליים שמצריכים קיצור של שנת השירות וכן קיימים מיונים שנדרשים לעבור מחדש – לאחר שנת השירות. לדוגמה אם עברתם שלבים סופיים עבור קבלה לתיאטרון צה"ל, הרי שאת המיון הסופי תידרשו לעבור מחדש.

אז מה בדיוק עושים?

שנת שירות הינה הגדרה אחידה למגוון נרחב של פעילויות, אך כולן מחזיקות במכנה משותף – מדובר בשנה שלמה שבה מתנדבים ותורמים. ניתן לפעול בכפרי נוער, בבתי ספר, בפנימיות, בשכונות מצוקה, בקיבוצים, בתנועות נוער ועוד. מתן דהן מספר כי בין היתר מי שרוצה יכול להחליט להיות חלק מקומונה, כך שמקבלים את שם התואר "שינשינים" ועוברים ביחד עם עוד חבר'ה את המסלול.

שלב ההרשמה

לפי מתן דהן חשוב לדעת ששלב ההרשמה מתחיל עוד בתחילת כיתה י"ב – בערך עד חודש פברואר. ההרשמה נעשית דרך הארגון הרצוי, ולו באמצעות מייל או טלפון, כאשר לעיתים קיימים גופים מסייעים שמהווים גורם מקשר, במיוחד כשמדובר בתנועת נוער, במושבים ובקיבוצים. בנוסף, יש לעבור מיונים ולהיות סבלניים, ואם תקשיבו לניסיון של בוגרי שנת שירות, מהר מאוד תבינו שזוהי אחת החוויות היותר מיוחדות. המון בהצלחה ושתהיה חוויה מדהימה!

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*