התמודדות עם סרטן השד

התמודדות עם סרטן השד

הגילוי של סרטן השד הוא תחילתו של תהליך שעלול להיות קשה ומטלטל, אבל עשוי גם לעבור בקלות יחסית. ההתמודדות הפיזית עם המחלה היא לעיתים מזומנות קשה, ובחלק מהמקרים כרוכה בכריתה של שד אחד או יותר, או לכל הפחות בניתוח שעלול לפגוע במרקם של השד ולשנות את המראה שלו לבלי הכר. הרופאה המודרנית, ובעיקר הרפואה הפלסטית, מצאה וממשיכה לחפש דרכים להתמודדות עם ההיבטים הפיזיולוגיים של המחלה. ואולם החלק הקשה יותר, הוא ההתמודדות הנפשית עם המחלה. מהם השלבים העיקריים בהתמודדות עם סרטן השד? כיצד ניתן לייעל את ההתמודדות ולהקל על מי שהתגלתה אצלם המחלה הזאת? אילו פתרונות קיימים, שניתן ליישם אותם לאחר ההחלמה מהמחלה?

שלבים בהתמודדות עם סרטן השד

כל מי שהתגלה אצלו סרטן השד, עשוי להגיב לגילוי באופן שונה. עם זאת, שלבי ההתמודדות עם המחלה הם דומים בחלק גדול מהמקרים. בשלב הראשון תדהמה, והרגשה של אסון מתקרב. בשלב השני מתחיל הרצון ללמוד ולהכיר את המחלה, כאשר בסוף השלב הזה מקבלים החולים את המצב כפי שהוא ומשלימים איתו. במהלך השלב הזה לומדים החלים על המחלה, אל המספר הגבוה של הסובלים ממנה ועל אחוזי ההחלמה הגבוהים, בעיקר אם הגידול בשד התגלה בשלבים המוקדמים שלו. שלב ההתמודדות עם הטיפולים הכרוכים במחלה הזאת הוא הקשה ביותר, בעיקר אם כתוצאה ממנו מתעורר הצורך לכרות את השד הנגוע. אצל נשים הטראומה היא ענקית, אבל גם גברים עלולים לסבול ממנה לאורך זמן. זה המקום להזכיר כי אף שסרטן השד מאפיין בדרך כלל נשים, באחד מכל 90 מקרים של סרטן השד החולה הוא גבר.

כיצד לייעל את ההתמודדות עם סרטן השד

אחת האמירות החכמות ביהדות גורסת כי "צרת רבים – חצי נחמה". האמירה הזאת נכונה בעיקר כשמדובר בהתמודדות עם מחלות מאירות, וביניהן סרטן השד. הדרך הנכונה להתמודד עם המחלה היא קבלת עידוד ותמיכה מהמשפחה, מהחברים ומהקרובים. תמיכה מהסוג הזה היא מחזקת, ומשפרת את הסיכויים של המטופל לעבור את הטיפולים בשלום. חשוב לזכור כי מרבית הרופאים גורסים שאופטימיות ומוכנות נפשית להתמודד עם המחלה ועם התוצאות שלה, תהיינה אשר תהיינה, מהוות כלי חשוב להתמודדות מוצלחת עם המחלה. והמוכנות הנפשית היא, בדרך כלל, תוצאה של התמיכה החזקה של הסביבה – משפחה וחברים כאחד. מטופלים המעוניינים בכך יכולים להצטרף לקבוצות תמיכה, שללא ספק מסייעות בתהליך ההתמודדות.

חלק מתהליך ההתמודדות הוא ללמוד ולדעת. לדעת מה המטרה ומה הסיכויים של כל טיפול, וכן להכיר את הסטטיסטיקות ואת הסיכויים לצאת מנה בשלום. הימנעות מצבירת ידע רק מחמירה את הספקולציות וגורמת להרגשה לא מוצדקת של לחץ ודיכאון. קבוצות התמיכה מספקות את הידע הנדרש ואת הנחמה שבשותפות הגורל עם שאר חברי וחברות הקבוצה כאמור. אחוזי ההחלמה מסרטן השד הם גבוהים, וזאת העובדה העיקרית שחשוב לדעת ולהפנים. לא מדובר בסוף העולם, ואפשר לנצח את המחלה ולהמשיך הלאה. לאחר ההלחמה, ניתן ליישם פתרונות שונים בדמות ניתוחים פלסטיים ושחזור השד, באופן שיעלים או לכל הפחות יקטין את הסימנים הנראים לעין של המחלה שזה מכבר חלפה לבלי שוב.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*