הקרב על תיק החינוך

הקרב על תיק החינוך

תיק החינוך, עם כל המורכבות נחשב לאחד התיקים היוקרתיים שראש עיר יכול להציע בהסכם קואליציוני. ההיסטוריה תמיד מוכיחה שאת תיק החינוך שומר ראש העיר תמיד קרוב לחזה… צמוד תמוד. ראש עיר לא שש לתת את התיק שמנגיש את הממונה עליו לעשרות אלפי הורים ותלמידים, תיק ערכי שתוצאות טובות בו נחשבות לקרדיט פוליטי עצום.

לכן, התיק הזה היה של יהודה פרנקל, האיש של יחיאל בחינוך מזה 2 קדנציות. אך מה קורה כשיהודה פרנקל לא נבחר וראש העיר מתייצב ל-5 השנים רק עם 2 מנדטים? בעיה.

על מפתח 4 מנדטים לסגן הצליח גבי כנפו לדלג בזכות עשייה ראויה בקמפיין ויחיאל לסרי חייב לגמול לו לפחות בסגנות יהיה המפתח אשר יהיה.

תיק החינוך זו אופרה אחרת לגמרי, התיק מבוקש לפחות מעוד 3 סיעות שמאוד מעוניינות בתיק הנחשק.

הסיעה הראשונה שמעוניינת בתיק היא סיעתו של כצנלסון, כשאחד מעמודי התווך שלה, יעקב לוי מכוון גם למשרת ראש המינהל. לוי למי שלא מכיר התמודד בעבר על המשרה הנחשקת ולו ניסיון עשיר ומוצלח כמנהלו המיתולוגי של מקיף ה׳ אותו הביא לתוצאות מרשימות בקנה מידה ארצי. יעקב לוי הימר הימור כבד בלכתו עם כצנלסון וזכה ממנו להערכה רבה. האם יתעקש כצנלסון על תיק החינוך כתגמול והערכה ללוי? ימים יגידו.

הדורשות האחרות לתיק החינוך הן הלביאות של שרון מרק ותנועת אשדודים של יניב קקון. השניים מזהים את מצוקת המנדטים של הרכבת הקואליציה ולוטשים עיניים לתיק הנחשק. לסיעה שתקבל מבין השתיים (אם בכלל) זו תהיה קפיצה מדרגה משמעותית בבניית העתיד הפוליטי, מצד שני זה יכול להיות את החפירה שחופר את הקבר במקרה של כישלון.

מדובר בתיק מאוד מורכב, הדורש חזון וניסיון משמעותי בניהול. מה גם שהתוצאות בו לוקחות כמה שנים, אם בכלל ונראה שסיעות חדשות ללא ניסיון פוליטי רב שנים יתקשו להציג הצלחות תוך קדנציה אחת.

האופציה השלישית וככל הנראה הריאלית מכולן היא שראש העיר יעניק סמכויות של ממונה ליהודה פרנקל, האיש שלו ולאו דווקא לחבר מועצה, ראש העיר יתקשה להיפרד מהתיק ומהחזון אותו הוא הוביל ויהודה פרנקל יישם.

שעון החול ממשיך לעבוד והלחץ איתו. ככל הנראה בשבוע הבא תבוא פריצת דרך ראשונה עם החתימה הראשונה משם ככל הנראה יתחילו ההסכמים להחתם בזה אחר זה.

טקס כינון המועצה שנקבע ל-3.12 לא משאיר הרבה מקום להתמהמה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*