הסיפור על ילדים מאומצים שמצאו את הוריהם הביולוגיים

הסיפור על ילדים מאומצים שמצאו את הוריהם הביולוגיים

פרשת ילדי תימן היא אחת הפרשות המסתוריות והבלתי מפוענחות שלוותה את המדינה משנות החמישים. מדובר על חשדות למקרים, לכאורה, בהם ילדים ממוצא תימני נלקחו מבתי חולים ונמסרו לאימוץ בלתי חוקי של משפחות עשירים בישראל ואף בחו"ל. אין מידע מדויק והחשד הוא שהיה שיתוף פעולה בין גורמים בבתי חולים ובין מאכרים שעסקו בתחום. הילדים נמסרו לאימוץ אצל משפחות עשירות וחשוכות ילדים ולהורים נמסר שהם מתו. היו מקרים בהם הונפקו תעודות פטירה. יחד עם זאת, מידע רב מסתובב והוא מעלה חשד לפעילויות בלתי חוקיות שנעשו. לעיתים, ההורים נזכרו בכל מיני אי התאמות, היו מקרים, בהם קבלו צווי גיוס לילדים שכביכול נפטרו וכדומה, וכל אלו ואחרים נוספים עוררו חשדות.

השגת מידע

עוז סער הינו חוקר פרטי המתמחה באיתור אנשים. הוא יכול לברר על אנשים מהעבר הרחוק כמו ילדי תימן וגם על מקרים מאוחרים יותר. צריך לזכור, כי הדבר איננו פשוט. בתקופות הראשונות למדינה לא היה מחשוב והכול התנהל על כרטיסיות שחלקן בוודאי אבדו, הושמדו או התבלו. כך, נעלם מקור אמין שהיה קיים. בנוסף, קיים חוק אימוץ ילדים האוסר על מסירת מידע הקשור אליהם עד גיל 18. יחד עם זאת, קיימים מקרים בהם ילדים מחפשים את הוריהם הביולוגיים, או הורים המחפשים את בניהם ובנותיהם. החוקר ינסה לספק את המידע המבוקש ויפתח תיק איתור לכל מקרה.

עבודה מייגעת

איתור אנשים מתבצע על ידי חוקר פרטי המתמחה בהשגת מידע חסוי הנסתר מהציבור. הוא פועל בתחומים שונים נוספים: כלכליים, מסחריים, בגידות ואישיים אחרים וכדומה. איתור נעדרים שייך למישור האזרחי ונעשה בדרכים שונות. הוא יכול לברר פרטים שונים על פי מאגרי מידע קיימים, על ידי חיפוש באינטרנט, הצלבות ממידע נתון הנמסר לו על ידי הלקוחות וכדומה. החיפוש כרוך במאמץ רב ויש צורך להשקיע שעות רבות על מנת לאתר קצה חוט אפשרי. יש צורך לבדוק כל אחד כזה והבדיקה הסופית מתבצעת, כמובן, על ידי הגעה לאובייקט אותו מחפשים. לעיתים, החיפוש מוביל למשפחות הגרות בחו"ל שאליהן הועבר הנעדר.

הכנת דו"ח

צריך לזכור, כי, לעיתים, אין מזמיני השירות מודעים עד הסוף לכל ההשלכות הכרוכות בחיפוש יקיריהם מהעבר. לפעמים הם עושים זאת עקב סקרנות וצורך להתוודע למקרות הביולוגיים, יש מצבים בהם יש חוסר נחת ממצבם במשפחה, יש אחרים של חוסר שקט פנימי ועוד. מה שחשוב הוא שהחוקר יקבל את כל המידע הנמצא כדי שיוכל לבנות לו תיק מסודר ויוכל להתחיל מנקודת מוצא קיימת. בכל מקרה, ובמידה, והוא מוצא את האנשים אותם הוא מחפש, הוא יכין דו"ח מפורט אותו הוא מוסר לעיון הלקוח. כל לקוח משתמש בדו"ח על פי שיקוליו. יש מקרים, בהם העניין מסתיים בקבלת המידע ולא מרחיק לכת מכך, ואחרים בהם נפגשים ונוצר קשר מחודש.

שירות בינלאומי

משרד חקירות המספק את שירותיו העיקריים בישראל קשור גם עם משרדים בחו"ל אשר יכולים לבצע עבורו עבודות מעקב, תצפיות, איתור אנשים וכדומה. שיתוף הפעולה הפורה תורם רבות להאצת החקירות והבדיקות, ובמקרים רבים, גם לקבלת מידע מדויק וחיוני אשר שופך אור על החקירה הנדרשת. החוקר משתמש בכלים שונים להשגת מידע, ובין היתר, במכשירי הקלטה, טלפונים סלולריים, מצלמות, משקפות ועוד. הצורך הוא להשיג את כל המידע בצורה חוקית. שיטת עבודה שאיננה חוקית עלולה לסבך את החוקר בפלילים, ובנוסף, הממצאים לא יוכרו בבתי משפט. מומלץ ליצור קשר עם עוז סער לקבלת מידע מפורט על השירותים אותם הוא מספק.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*