הנחיה מחייבת: לא יוצאים בלי מסכה לפה ולאף

הנחיה מחייבת: לא יוצאים בלי מסכה לפה ולאף

למסכה יתרון ברור: היא מונעת הדבקה עד לכדי מינימום. המסכה הוכיחה זאת במדינות המזרח שהצליחו לבלום את מגמת ההתפשטות. למי שאין מסכה, הרשתות מלאות בסרטוני הסברה כיצד ניתן להכין מסכה מחומרים זמינים. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שהיה הראשון להזהיר על חשיבות המסכה, אף העלה סרטון לפני כמה שבועות והדגים כיצד להכין מסכה באופן עצמאי. זכרו: חובשים מסכה שומרים על החיים.

כולם מדברים על חשיבותה של הסכה בבלימת המגפה שהתפשטה כבר ליותר מ-200 מדינות בעולם. ישראל נקטה במדיניות של סגר ארצי, הישארות בבית והגבלת התנועה במרחב הציבורי. ההנחיה המשמעותית למי שחייב לצאת מהבית לצרכים החיוניים כפי שמוגדרים בתקנות, היא שאין לצאת למרחב הציבורי ללא מסכה שתכסה את הפה והאף.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהיה הראשון להכריז על חשיבות המסכה ואף העלה לפני כשלושה שבועות סרטון הדגמה כיצד ליצור מסכה ביתית, שב וקרא לכל תושבי אשדוד לעטות על עצמם מסכה ולא לצאת מהבית בלי מיגון לפנים ולידיים. "תושבי אשדוד, מעתה לפי ההנחיות יש לחבוש מסיכה ביציאה מהבית למרחב הציבורי. אנחנו יודעים שיש מחסור במסכות, אבל אפשר להכין מסיכה בבית מחומרים זמינים ופשוטים" אומר ראש העיר בפוסט אישי ומצרף את סרטון ההדגמה כיצד ניתן ליצור מסכה בחומרים זמינים.

למסכה יתרון ברור: היא מונעת הדבקה עד לכדי מינימום ובמדינות רבות הוכח שהשימוש בהן הצליח לבלום את המשך התפשטות המגפה בארצם. בסין, בדרום קוריאה, בסינגפור ובטייוון רואים תוצאות מידיות וכך גם במדינות כמו בצ'כיה ובישראל. ד"ר לסרי: חובשים מסיכה שומרים על החיים! זאת כמובן בנוסף להנחיות המגבילות את ההימצאות במרחב הציבורי. המסר העומד אחר המסכה הוא: אני שומר עליך אתה שומר עלי!  והמשמעות היא שהפתרון להתפשטות המגפה נמצא בידיים של כולנו.

משרד הבריאות יצא במסע הסברה מסיבי לקראת פסח, במיוחד לקראת ליל הסדר שהוא החג הכי משפחתי שיש, וכותרתו: הציבור מתבקש לקיים את הסדר רק בחוג המשפחה הגרעינית. עם כל הצער והכאב, החיים חזקים יותר מכל דבר ולכן יש להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיים את הסדר בבית, בלי אורחים ואפילו לא בני משפחה קרובים שאינם מתגוררים עם ההורים. הנחיה זו נכונה גם לחול המועד פסח, והציבור מתבקש להישאר בבתים ולוותר השנה על הטיולים בחיק הטבע.

רק ביחד נוכל להדביר את המגפה הזאת ולנצח את הקורונה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*