המכולה נעלמה יום לפני צו ההריסה

המכולה נעלמה יום לפני צו ההריסה

המרחב הציבורי שייך לציבור. את זה למדו מהר מאוד הבעלים האלמונים של מכולה אשר הוצבה בחנייה הציבורית ברובע י'. למרות שהעירייה לא הצליחה לאתר את הבעלים, הוגשה בקשה לצו הריסה. באורח פלא, רגע לפני ביצוע ההריסה, נעלמה המכולה מן השטח. העירייה: המרחב הציבורי שייך לציבור.

מחלקת הפיקוח על הבנייה ממשיכה לבצע את מלאכתה כנגד חריגות בנייה וגם לספק לנו סיפורים מעניינים. הפעם מדובר במכולה שהוצבה ללא היתר בנייה בחנייה ציבורית, ברחוב גד הנביא, ואיש לא הזדהה כבעלי המכולה. "כיוון שלא הצלחנו לאתר את מבצע העבירה, פנינו לבית המשפט בבקשה לצו הריסה לפי סעיף 212 לחוק התכנון והבנייה (צו הריסה ללא הרשעה)" אומרים לנו בלשכה המשפטית של העירייה.

תחילת סיפורנו בתלונה של תושבים כי ישנה מכולה נעולה, המוצבת מזה זמן בחנייה הציבורית והיא תופסת מקומות חניה ומפריעה לציבור. הניסיון לאתר את בעלי המכולה כלל פנייה אל הכתובת הרשומה על המכולה, ממנה נלמד כי המכולה נמכרה ועברה בעלים, וכן אל הדיירים הגרים בשכנות למקום החנייה. כולם הכחישו קשר למכולה. כיוון שכך פנתה העירייה לבית המשפט בבקשה לצו הריסה.

בית המשפט דן בבקשת העירייה והורה לה להדביק את הבקשה על המכולה קודם ביצוע הצו. כן קבע בית המשפט דיון במעמד הצדדים אולם איש לא התייצב לדיון, לכן בית המשפט הורה לוועדה המקומית לפרוץ את המכולה ולעדכן אותו בתכולתה. להפתעת כולם התברר כי המכולה מלאה בסחורה והועדה מיהרה לדווח לבית המשפט על התכולה.

לאור זאת בית המשפט הורה לוועדה המקומית  להדביק על המכולה את החלטתו, לפיה אם לא יקום מתנגד עד לתאריך 15.10.15, המכולה תיהרס. והנה, "באורח פלא המכולה נעלמה, רגע לפני התאריך הנקוב" אומרים בלשכה המשפטית ומשבחים את פעילותה של מחלקת הפיקוח על הבנייה ואת עבודתו היסודית של המפקח אלי אלייב שדאג להכין את הבקשה לצו.

צילום: אילוסטצריה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*