הגיע לניתוח הרניה ואיבד אשך

Doctor making a suture in operation room

Doctor making a suture in operation room

תושב אשדוד בן 30 שהגיע לבי"ח לביצוע ניתוח בקע (הרניה) איבד אשך. כך עולה מתביעה שהגיש באמצעות עורכת הדין שגית הראל מהראל משרד עורכי דין נגד בית חולים ברזילי ומדינת ישראל בעלי ביה"ח.

מהתביעה עולה כי הצעיר, טבח במקצועו, אושפז לפני כשנתיים בביה"ח לצורך ניתוח הרניה ונותח על ידי מומחה בכירורגיה ומנתח נוסף שאינו מופיע באתר משרד הבריאות וברישומי ביה"ח וספק אם יש לו אישור לעסוק ברפואה. בגיליון הניתוח צוין כי לא היו סיבוכים ושוחרר לביתו. כשבוע אחר כך אושפז בדחיפת בביה"ח ברזילי במחלקה האורולוגית עקב כאבים עזים ונפיחות באשך הימני ללא אספקת דם ועם חשד לנמק. עוד באותו לילה נותח בדחיפת ולאחר יעוץ כירורגי הוחלט לכרות את האשך.

מומחה כירורגיה מטעם התביעה  קבע בחוות דעתו, כי הפגיעה באספקת הדם לאשך נעשתה במהלך הניתוח וכי הפגיעה באשך זוהתה בהדמיית ה-CT שבוצעה כשבוע לפני הניתוח. לדעת המומחה, הניתוח בוצע ברשלנות תוך חסימת כלי הדם המזינים את האשך הימני, מה שיצר קריש דם ובנוסף נגרם נמק עקב התקנת סיכת הידוק.

המומחה קבע כי המנתחים היו מודעים לפגיעה בצינור הזרע ובכלי דם, אולם לא ביצעו כל פעולה על מנת למנוע הפגיעה וכתבו בדו"ח "בקע ישיר ללא סימני נמק". לדעת המומחה  לצעיר נותרה נכות לצמיתות בשיעור 30 אחוזים בגין אובדן אשך וצלקת מכוערת.

עורכת הדין שגית הראל טענה בתביעה כי ביה"ח התרשל בין היתר בכך שלא הייתה הלימה בין מימצאי בדיקות ההדמיה לבין הטיפול שקיבל וכי לא הוסברו לצעיר טרם הניתוח, מלוא הסיכונים והסיכויים הטמונים בו.

הצעיר מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצויים עבור הפסדי שכר ותנאים סוציאליים, הוצאות רפואיות, פגיעה באוטונומיה, נזק ראייתי וכאב וסבל.

בי"ח ברזילי ומשרד הבריאות מבקשים בכתב ההגנה למחוק התביעה נגד בית חולים ברזילי וטענים בין היתר, כי המנתח שאינו רשום ביצע את הניתוח במסגרת השתלמות  ופעל תת פיקוחו של המנתח האחראי. לטענתם, במהלך הניתוח השני לא היה מנוס מכריתת האשך לאור נפיחות והיעדר אספקת דם.

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*