האם האוכל שאנחנו אוכלים מתאים גם לכלבים?

האם האוכל שאנחנו אוכלים מתאים גם לכלבים?

אינספור אנשים בכל רחבי העולם חולקים את חייהם עם ידידו הטוב ביותר של האדם – הכלב. עבור בעלי כלבים רבים מדובר בחיים משותפים של ממש, הרבה יותר מאשר יחסי בעלים – חיית מחמד, כמו במקרה של חיות מחמד אחרות. כלבים חולקים עם בעליהם חלקים רבים מחיי היומיום, וביניהם גם נושא המזון. איזה אוכל לכלב הוא הטוב ביותר בשבילו, וספציפית – האם האוכל שאנחנו עצמנו אוכלים מתאים גם עבור כלבים, או שמה הוא עלול להזיק לבריאותם ולסכן אותם?

אוכל של בני אדם עבור כלבים – מה אסור?

לפני שנגיע לסוגי מזונות שאנחנו אוכלים אותם אנחנו יכולים לחלוק עם הכלבים שלנו, חשוב להדגיש דווקא מזונות אשר אינם יכולים לשמש כאוכל לכלב, וחשוב להקפיד לא לתת אותם לכלבים, וגם לוודא כי הם אינם מצליחים "לחטוף" אותם בלי שנשים לב (מפני שפעמים רבות מדובר במזונות שכלבים רבים כן ירצו לאכול, למרות שהם לא טובים בשבילם…).

בין סוגי המזונות הנפוצים בקרב בני אדם, אשר אסור שישמשו כאוכל לכלבים, ניתן למנות שוקולד (עלול להיות קטלני עבור כלבים!), סוגים מסוימים של פירות דוגמת ענבים, אבוקדו ועוד. בנוסף, עדיף להימנע מלתת לכלבים לאכול אוכל אשר בושל עם הרבה תבלינים או אוכל שמן במיוחד, ובמידה ונותנים להם סוגי בשר מסוימים, להיזהר כאשר קיימות עצמות קטנות וחדות בחתיכת הבשר. יש להקפיד להוציא עצמות אלו לפני שנותנים את הבשר לכלב!

שילוב מאוזן בין אוכל לכלבים לאוכל שלנו

מה מהאוכל שלנו כן אפשר לתת לכלב? ובכן, קודם כל יש להתחשב בגודל הכלב ומשקלו, על מנת להבין מה ניתן לתת לו ועד כמה. אם מדובר בכלב שמן עדיף להימנע ממזון שמן, במקרה של כלבים קטנים לא לתת להם כמויות גדולות מדי לאורך היום וכו'.

מעבר לכך, מזונות רבים שאנחנו צורכים יכולים בהכרח לשמש גם כאוכל לכלבים, אך ההמלצה היא לא לבסס את תזונתו של הכלב על האוכל שאנחנו חולקים איתו, אלא לתת לו אוכל לכלבים, ו"לצ'פר" מדי פעם עם אוכל שלנו.

את מרבית סוגי הבשר ניתן לתת לכלב, שוב – בשר שמן במיוחד, לא כזה שבושל עם הרבה תבלינים ולא בשר עם עצמות חדות. בנוסף, לא מעט כלבים אוהבים גם ירקות ופירות מסוימים, ואלו יכולים להיות טובים להם ולהוות חטיף בריא ומרענן עבורם. מלפפון וגמבה, למשל, כמו גם חתיכת אבטיח, יכולים להתקבל בשמחה אצל כלבים רבים. במידה ורוצים להכין לכלב משהו מיוחד מהמזונות "שלנו", עוף מכובס יכול להיות בריא מאוד עבורם.

חשוב להקפיד שלא להגזים עם המזון שאנחנו נותנים לכלב, ולוודא כי אינו מקבל (אפילו בטעות) את אחד מהמזונות הרעילים עבורם, דוגמת שוקולד או אבוקדו. במידה ומדובר בסוג מזון אשר אינו נמצא ב"רשימה השחורה" (מומלץ גם להתייעץ עם וטרינרים או מומחים לתזונת כלבים), אין בעיה לחלוק אותו עם הכלב ולצ'פר אותו כשהוא בא לבקש להשתתף איתנו בארוחה…

צילום: canva pro

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*