דרוש חולץ… פקקים

דרוש חולץ… פקקים

נכון שהזהירו אותנו, נכון שאמרו שהולך להיות מאוד קשה ושזה יקח שנתיים. אמרו. ה״אבל״ הגדול, הוא שאמרו את הכל מאוחר מדי… ולא בעברית, בטח לא עברית שכולם פה באשדוד רגילים אליה, לא מדובר בעוד קמפיין של מותג אופנה שמגיע לעיר, קניון שהולך להיפתח או מסעדה של שף מוכר שבחר באשדוד למסעדת הדגל. מדובר בדיני נפשות על כל המשתמע מזה.

מדובר בעשרות אלפים מתושבי העיר שיוצאים כל בוקר לעבודה מחוץ לעיר, אנשים רגילים שהיו רגילים במשך שנים לשים את הילדים בגנים, לנסוע לרכבת ולחזור להוציא אותם בשעה 17:00 מהצהרון.

מדובר בתושבי העיר שצריכים, כאן באשדוד לקום גם ככה שעה קודם כי הם צריכים לנסוע באוטובוס לעבודה ולחזור, אימהות חד-הוריות, זוגות צעירים, מאבטחים ובעלי עסקים שיוצאים וחוזרים לפגישות…

איך לכל האוכלוסייה הזו מוסיפים עוד שעה עד שעתיים עמידה בפקקים בתוך הלו״ז? ועוד מבלי לעדכן אותה ולתת לה מספיק זמן להערך באופן פרטני.

איש לא מקל ראש בחשיבות הפרוייקט, בזה אני משוכנע, מתנה לעיר בסך חצי מיליארד שקל זה לא משהו שמוותרים עליו, צריך גם להסיר את הכובע בפני האומץ וההימור הפוליטי שלוקח כאן ראש העיר שהרי ברור לכולנו שהוא לא הצרכן הישיר של התחבורה הציבורית. אבל נראה, או לפחות מרגיש שלא ירדו כאן לפרטים ומישהו התעורר מאוחר מדי עם כל נושא ההסברה.

שקופית7

אז איפה טעינו?

הקמפיין:

מי שהחליט לבזבז חודשיים של הסברה עם המשפט ״REWAY בקרוב…״ טעה. ובגדול. כפי שציינתי בפתיח לא מדובר במסעדת הדגים של השף חיים כהן שפותחת סניף בעיר. פרוייקט בסדר גודל כזה היה חייב להיות מדוור לכל בית ב-3 שפות. עם יתרונות, חסרונות, לוחות זמנים ומפות מותאמות. אי אפשר להפיל את כל התיק על Waze שיחשב עבורנו מסלול חדש כל בוקר.

מוקד מידע:

דיברו על מוקד מידע, וסביר להניח שגם קיים אחד כזה (או שלא) אשמח אם מישהו בתגובות יוכל לעדכן אותנו במספר, איך לא מיתגו איזו 2000* בכל פינה בעיר, במקום כל ה-REBUS, REWAY, וה-REBIKE שאיש לא מבין ולא מתחבר למה שזה צריך להסביר. אני מוכן להמר שאם היתה נבחרת קבוצת מיקוד אמיתית של תושבים, ברשימה אקראית, קמפיין כזה מעולם לא היה יוצא אל האור.

שקופית8

יתרונות ופתרונות/היום שאחרי:

אוקיי, סחבנו שנתיים. גזרנו סרט, חוזרים לנשום. מישהו יודע איך יראו הימים שאחרי? למי מתאים הסידור החדש? מה עושים הורים שצריכים להסיע ילדים לגנים ובתי הספר? זה מתאים לתושבי לוותר על הרכב הפרטי? מישהו שאל האם פרוייקט כזה בכלל רצוי בעיר? סביר להניח שעם נתונים נכונים כולנו היינו רוצים עיר ירוקה, מודרנית ונגישה, אך את כל זה REWAY לא מספר לנו.

מה כולל הפרוייקט?:

הייתי במסיבת עיתונאים אז אני יודע, אשתף אתכם כי סביר להניח שלא כולם יודעים. עד מאי 2017 יטופלו 3 מוקדים: שד׳ מנחם בגין, שד׳ הרצל ורחוב רוגוזין שיהפוך למדרחוב, מצטער שאין לי מפה מסודרת או הדמיות לשתף אתכם, קיבלנו שתי תמונות והן מצורפות. ידוע שיהיו תחנות דיגיטליות וידוע שיוקמו תחנות להשכרת אופניים (ללחות האשדודית וריחות הזיעה אין אחריות), מעבר לזה, אני לא יודע יותר. יודע שיגיעו אוטובוסים חדישים, ויהיה אינטרנט בכל התחנות וכנראה שזה יהיה מגניב. אבל היה הרבה יותר מגניב אם היתה אפליקציה עם לוחות זמנים (כאלה שעומדים בהם), עם מידע שמגיע בזמן אמת וקמפיין יותר מחייך אלינו כזה שנותן לנו להרגיש חלק.

pkak-pnimi

פוליטיקת פייסבוק

ככל הנראה יקימו עוד 30 דפי פייסבוק נגד המיזם והאופוזיציה והפוליטיקאים יגרפו הון (או ינסו בכל אופן) וינגנו על המיתר הכי נפוץ והכי נפיץ… העצבים. אז קחו טיפ קטן, אי אפשר כבר להחזיר את הגלגל, אין מישהו שיכול לשנות ההחלטה (אולי בג״ץ אבל שיקרה משהו הפרוייקט יסתיים), ובחירות יש פעם ב-5 שנים. עד אז, חבל על העצבים שלכם, יש לנו מספיק בעיות.

ולסיכום, מה בינתיים?:

בינתיים אנחנו ישראלים, לא מפרגנים ולא יודעים להגיד מילה טובה, אז אחרוג ממנהגי וכן אגיד מילה טובה, שאפו לראש העיר על האומץ, על המחיר הפוליטי והקללות שתקבל בשנתיים הקרובות, את הברכות תקבל כנראה מהילדים שלנו, הן שוות הרבה יותר.

פחות שאפו על ההתנהלות והקמפיין, אפשר עוד לתקן, אפשר עוד לשנות. זו לא עוד טיילת וזה לא עוד מלון, מדובר במטרד יומיומי ושנתיים זה הרבה זמן. הרבה מאוד. אפשר היה אחרת אבל יותר חשוב ויותר רלוונטי… אפשר עדיין אחרת!

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

5 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*