דגשים בהגשת תביעה קטנה

דגשים בהגשת תביעה קטנה

הגשת תביעה קטנה נתפסת לרב כהליך פשוט, כזה שנעשה לעיתים "כלאחר יד". עם זאת, חשוב להדגיש כי אין הדבר כך, אלא ההפך – רחוק מכך. למעשה מדובר על כתב תביעה של ממש, כזה שעליו להיות מגובה בחקיקה מתאימה (לסוג לטענתכם), פסיקה וכן להיות כתוב ברהיטות, ללא שגיאות וכן באופן תמציתי. המאמר שלפניכם מציג את הדגשים אליהם חשוב להתייחס בבואכם להגיש תביעה קטנה, אשר באם תתייחסו אליהם – יגדלו משמעותית סיכויה של תביעתכם להתקבל בבית המשפט.

הגשת תביעה קטנה – יוצאים לדרך

  • חקיקה: באופן הגיוני, יש לצרף לכתב תביעתכם אסמכתאות בחוק (חקיקה) המעידות כי אתם אכן זכאים לפיצוי \ תרופה. כלומר, יש להראות כי האדם אותו אתם תובעים אכן הפר זכות חוקתית לה אתם זכאים. לדוגמא, באם מזוודתכם ניזוקה או נאבדה – יש להפנות אל "חוק שירותי תעופה" אשר דן באופן ישיר בעניין זה.
  • פסיקה: בנוסף לחוק, לכתב התביעה יש לצרף הפניות לפסקי דין דומים ככל הניתן לסיטואציה במסגרתה אתם תובעים. את פסקי הדין הרלוונטיים ניתן למצוא בקלות רבה על ידי חיפוש בגוגל או באחד מאתרי המשפט הרבים. לדוגמא, באם ננשכתם על ידי כלב, צירוף של פסק דין בו נקבע כי האדם שננשך זכה לפיצוי בגובה 20,000 ש"ח מבעלי הכלב יכול לתרום משמעותית לחיזוק תביעתכם.
  • עברית תקינה: אכן כן, קוראינו הנאמנים! בית המשפט מייחס חשיבות רבה להקפדה על הגייה נכונה לצד שפה תקנית. מדוע, אתם שואלים? אבכן הסיבה לכך הינה הגיונית בסך הכול – כתב תביעה המנוסח בבהירות ובאופן נכון מראה על רצינות מצד האחראי לו. ללא ספק בכך תוכלו לזכות במספר נקודות זכות מצד שופט בית המשפט הדן בתביעתכם.
  • תמציתיות: שופטי בתי המשפט לתביעות קטנות קוראים עשרות רבות של תביעות מדי שבוע, רובן חלקן המוחלט מנוסחות בכבדות ובאופן מסורבל. הקפידו לנסות ככל יכולתכם לנסח את כתב תביעתכם באופן הברור, הקצר והמתומצת ביותר, ולו רק כדי להקל על השופט. כתב תביעה המנוסח בצורה מתומצתת יזכה את שולחו גם כן בנקודות זכות.

כמובן כי אין בהקפדה על נקודות אלו הבטחה כי תביעתכם תתקבל באופן ודאי. טרם הגשת התביעה חשוב לוודא במידה סבירה כי יש בידכם "קייס". זאת ניתן לעשות על ידי היוועצות בעורך דין המומחה בהליך הגשת תביעה קטנה.

צילום: Pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*