גמילה מאלכוהול – לעשות את זה עם הצוות הנכון

גמילה מאלכוהול – לעשות את זה עם הצוות הנכון

לא מעט אנשים מתמודדים עם התמכרויות שונות. לעיתים מדובר על התמכרויות קטנות אשר הם יכולים להתמודד ולהתגבר עליהם בעצמם, כמו התמכרות לפעילות ספורטיבית, התמכרות לטלוויזיה, התמכרות למזון מסוים. אך יש מקרים בהם ההתמכרות היא חלק אחד של הבעיה, חלק אחר מתייחס לחומר אליו הם מתמכרים, הוא משפיע עליהם ועל ההתנהגות שלהם ולכן עליהם למצוא דרכים להיגמל מההתמכרות, ולרוב הם יצטרכו לעשות את זה עם אנשי מקצוע טובים סביבם.

התמכרות לאלכוהול או לסמים, הן דוגמאות טובות למצבים בהם ההתמכרות כשלעצמה היא גרועה, אך החומר אליו מתמכרים גרוע לא פחות. זה מצב שדורש טיפול עמוק, בין אם בשביל להבין שיש בעיה, להבין את המהות שלה, להבין כיצד להתמודד איתה, להיות מוכנים להתמודד עם הבעיה וכמובן לגשת ולעשות את זה.

גמילה מאלכוהול או גמילה מסמים, אלה תהליכים שלא ניתן לבצע לבד. הרבה אנשים מנסים, אך העניין הוא שקיים קושי רב להבין שיש בעיה וקיים קושי רב יותר למצוא את הדרך לפתרון הבעיה. לא פעם אנשים שיש להם בעיית אלכוהול או סמים, לא מסכימים בכלל שיש להם בעיה, ואם הם כן מסכימים, אז הם נוטים לחשוב שהם גם ימצאו את הדרך להתמודד עם הבעיה. העניין הוא, מי שהכניס את עצמו לבעיה, לא יכול גם למצוא פתרון.

יתרה מזו, גמילה מאלכוהול או סמים, זה הרבה מעבר להחלטה לא לשתות או לא לעשן. צריך לעבור תהליך נפשי, פיזי, תהליך מנטאלי, תהליך חברתי ומשפחתי. יש כאן גורמים רבים שמשפיעים על התהליך ומכאן גם על התוצאות שלו.

כיצד עושים, תהליך גמילה בצורה נכונה

ובכן, בשלב הראשון צריך לקבל את העובדה שיש בעיה. בשלב השני להיות מוכן לקבל עזרה. בשלב השלישי לעשות את כל מה שנדרש, בהתאם לתוכנית. אחרת אי אפשר לפתור את הבעיה.

על מנת להיגמל מסמים או אלכוהול, אפשר להשתמש באנשי מקצוע מסוגים שונים. ישנם מטפלים שנחשבים מומחים בתחום של גמילה, אפשר להשתמש בפסיכולוגים, אפשר להשתמש עובדים סוציאליים ובשירותי הרווחה, וכמובן אפשר וצריך להשתמש בבני משפחה וחברים.

לפני סיום רק נדגיש, מדובר בתהליך ארוך, קשה, תהליך שיהיו הו הצלחות ונסיגות, זה תהליך שמשנה חיים. אך בעזרת תמיכה נכונה, כוח רצון ומשמעת, אפשר לפתור את כל הבעיה. רצוי להתחיל כמה שיותר מוקדם בשביל שהבעיה לא תחמיר ויהיה ניתן לסיים את התהליך כמה שיותר מהר.

תמונה: pixabay 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*