גופי תאורה – לבחור את הדבר הנכון לבית ומחוצה לו

גופי תאורה – לבחור את הדבר הנכון לבית ומחוצה לו

כשאנחנו מעצבים את הבית שלנו בצורה מסוימת, הרי שנדרש מאיתנו לבחור אלמנטים מסוגים שונים שיהוו את בסיס העיצוב שלו. בין אם מדובר באלמנטים עיקריים, משמעותיים, ובין אם מדובר באלמנטים פחות משמעותיים, פחות עיקריים, אשר אפשר לצייר אותם אלמנטים תומכים לעיצוב הכללי.

אחד מאותם אלמנטים שיכולים להשפיע על העיצוב של המבנה שלו, הוא ללא ספק גופי תאורה. מדובר על אלמנט משמעותי בכל חלל בו אנחנו נבחר להתקין אותם, לא משנה אם מדובר בגופי תאורה לבית או בגופים לצורך תאורת חוץ. יש להם השפעה על העיצוב של המבנה באופן רחב, ויתרה מזו, יש להם השפעה כיצד אלמנטים אחרים ישתלבו במבנה, כיצד הם יוצגו, איך הם ייראו. הרי אם אנחנו בוחרים להתקין גופים גדולים ומרכזיים, מן הסתם הם יקרינו על דברים אחרים שנמצאים בשטחם, דברים אחרים שנמצאים בקרבם.

הבחירה בגופי תאורה כאלה או אחרים. נובעת משיקולים שונים. החל מהשאלה, מה גודל השטח שעומד לרשותנו, מה סגנון העיצוב במקום, מה בדיוק אנחנו רוצים להשיג עם אותם גופים, איזה אפקט אנחנו רוצים לייצר, בין אם מדובר באפקט של התאורה ובין אם מדובר באפקט של העיצוב באופן כללי.

מן הסתם, אנחנו צריכים לחפש דברים שיכולים להתאים לנו באופן כזה, שישתלבו היטב במבנה או מחוצה לו, ויחד עם זאת, גם יספקו לנו פתרון הולם למה שאנחנו מחפשים, פתרון למה שאנחנו צריכים במבנה ומחוצה לו.

כיצד בוחרים גופי תאורה בצורה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים לבחון את המקום בו אנחנו רוצים להתקין אותם. יש הבדל בין גופים לתאורה בחדר שינה לכאלה שאנחנו רוצים להתקין בסלון, יש הבדל בין כאלה שאנחנו רוצים להתקין במרפסת פתוחה או מרפסת סגורה. כלומר, אנחנו צריכים להתייחס לכל חדר בנפרד, בצורה אחרת, על פי מה שמתאים לנו.

שנית, כאמור, אנחנו צריכים לבחון איך הם משתלבים בעיצוב של החדר. איך הם משתלבים מבחינת גודל, מבחינת סגנון, צבעים וחומרים. אין היגיון להתקין גוף תאורה גדול בחדר מינימליסטי, ומצד שני, אין היגיון להתקין גוף תאורה קטן ובלתי נראה, בחדר שהוא גם ככה גדול ויש בתוכו אלמנטים גדולים ומשמעותיים.

שלישית, חשוב מאוד שכל גוף תאורה שאנחנו בוחרים להשתמש בו, שנבדוק אותו קודם לכם, נבחן כיצד הוא נראה בשטח, ונחליט עד כמה הוא מתאים לנו ולמבנה בו אנחנו רוצים להתקין אותו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*