בריקים: עיצוב יוקרתי במחיר תחרותי

בריקים: עיצוב יוקרתי במחיר תחרותי

אם אתם מאלו שלא אוהבים קירות עירומים, הגיע הזמן לעשות היכרות עם תופעת הבריקים. אם עד לא מזמן חיפוי בלבנים היה טרנד שמיועד בעיקר לקירות חיצוניים, הרי שכיום התופעה התרחבה, וגם קירות הבית הפנימיים זוכים להגיע לאותה מנוחה ונחלה.

בעבר שימשו בריקים (Bricks – לבנים בעברית) כחלק מתהליך הבנייה, ואילו כיום השתדרג מעמדם והם הפכו לחלק בלתי נפרד גם מהעיצוב הפנימי בבית, המוסיף צבע ומרקם ייחודיים בכל חלל.

חיפוי קירות באמצעות לבנים מאבן איכותית מאפשר לנו "לחזור לטבע", אם להשתמש בביטוי מעט מוגזם, ולהכניס מעט מהטבע פנימה הביתה. ריצוף קירות ותקרות באבן הוא פשוט המשך לאותו טרנד המאפיין את השימוש בחומרים טבעיים בבית, כגון עץ למשל.

בניגוד לריצוף ולחיפוי באבני שיש, כאן מדובר ברצון לקבל טקסטורה מחוספסת ולאו דווקא חלקה ומלוטשת. כיום נפוצים בעיקר שני סוגים של לבנים לחיפוי – בריקים עתיקים מפירוק או בריקים חדשים.

מכיוון שלבריקים מפירוקים יש היסטוריה מאחוריהם, ומכיוון שהם דורשים תהליך של פירוק, שמירה וייבוא לארץ – מדובר במוצר יותר יקר, אך כזה שייתן לכם בדיוק את הטאץ' המלכותי שאתם רוצים. אין כמו בריקים מקוריים שפורקו מטירה ישנה באירופה.

בריקים חדשים מיוצרים בכל גודל, גוון וטקסטורה דרושים, ובנוסף ניתן להמשיך ולעבד אותם גם לאחר תהליך הייצור – חיתוכים בגדלים כאלה ואחרים, הדבקה בזוויות משתנות למראה מחוספס במיוחד ועוד.

איפה ניתן להשתמש בבריקים?

בכל מקום בבית, במשרד ובעסק: בקירות חיצוניים ופנימיים, מעל התנור, במטבח, סביב עמדת הטלוויזיה, בחדר השינה והאפשרויות לא נגמרות. ניתן לחפות קיר שלם בסלון הבית, או לחילופין עמוד אחד החוצה את החלל בין חדרים שונים. אם אתם מעוניינים במראה קלאסי, אותנטי ועשיר – מומלץ להשתמש בבריקים עתיקים מפירוק. אם לעומת זאת במראה מודרני חשקה נפשכם, הרי שהבריקים החדישים ישרתו אתכם נאמנה לא פחות.

ההדבקה וההתקנה מתבצעות בשתי דרכים עיקריות – או הדבקה על גבי קיר קיים, או בנייה מחדש על-ידי הצבת הלבנים שורה-שורה. חשוב לציין שהתקנת הבריקים חייבת לקחת בחשבון את החומר הקיים ואת תנאי הסביבה – קירות בעבודת גבס לעומת קיר בלוקים, התקנת חיזוקים למניעת קריסה בהתקנה מעל פתחים רחבים, שימוש בחומרי בידוד ואיטום במקומות הנוטים לרטיבות ועוד.

מחיריהם של בריקים (בממוצע) נעים סביב כמה מאות שקלים למ"ר, ועלות העבודה נעה גם היא סביב כמה מאות שקלים למ"ר. אומנם בהשוואה לצביעה פשוטה של הקיר, מחירי הבריקים ועלות העבודה אכן גבוהים; אך מרגע שהם מותקנים בחלל הבית – שום עבודת צבע לא יכולה להוות להם תחליף.

מכיוון שיש כל כך הרבה סוגי בריקים, בעיקר מבחינת גודל, צבעים וטקסטורות, יחד עם הקירות והעמודים בבית ניתן ליצור אינספור שילובים יצירתיים ומקוריים. שילוב בריקים עם עץ נותן תחושה חמימה וכפרית יותר; התקנת בריקים כהים עם חומר מילוי לבן תיצור קונטרסט מרשים שקשה יהיה להתעלם ממנו.

עם הבריקים הנכונים, כל אחד ואחת יכולים למצוא את הנישה העיצובית המתאימה להם. זה בדיוק מה שיפה בחיפוי קירות באמצעות לבנים – האפשרויות מרחיקות לכת כיד הדמיון הטובה עליכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*