אשדוד – ליברמן וש״ס זינקו, הליכוד ירד, וגנץ שמר על כוחו

אשדוד – ליברמן וש״ס זינקו, הליכוד ירד, וגנץ שמר על כוחו

אשדוד בחרה נישתי ולא נגררה אחרי הגדולות, הליכוד נכון לעכשיו ירד בכ-2.5% מ-33.94% לפני 4 חודשים ל-31.22% אתמול, אביגדור ליברמן, המנצח הגדול של הבחירות עושה זאת בענק גם באשדוד עם קפיצה של כ-5%  באחוז הבוחרים באשדוד. 17.66% בחרו בליברמן לעומת 12.38% בבחירות לכנסת ה-21. אין ספק שמדובר בעבודת מטה מרשימה של צוות ישראל ביתנו המקומי המנוהל ע״י סגן ראש העיר שמעון כצנלסון.

כחול לבן רושמת ירידה מינורית אך די שומרת על כוחה בעיר עם 16.29% אחוזי הצבעה ומתמקמת כסיעה השלישית בעיר אחרי ישראל ביתנו והליכוד שעדיין מוביל בפער גדול, למרות האכזבה.

עוד סיעה שעשתה קפיצה היא סיעת ש״ס, מ-11.4% טיפסה המפלגה ל- 14.15%, הישג מרשים לכל הדעות וזה המשך ישיר מהבחירות המקומיות בה גרפה הסיעה באשדוד 6 מנדטים למועצת העיר והפתיעה את כולם. רק שהפעם היא בעמדה נחותה מבחינת האטרקטיביות שלה במידה וביבי נתניהו לא יצליח להרכיב את הממשלה הבאה.

הסיפור המשמעותי של הבחירות היה ונשאר ליברמן, הקפיצה הלא מפתיעה שלו באשדוד פתחה לו קהלים חדשים, במידה ויעמוד באמת בהתחייבויותיו יצליח לבנות פה תשתית משמעותית. לא מעט ליכודניקים מוצהרים החליטו ברגע האחרון לנטוש את הספינה, יש שיגידו שראו את החור ואת המים חודרים ויש שיגידו שבגלל אלו שנטשו נכנסו המים לספינה וסכנת הטביעה מרחפת מעל כל המחנה.

גם ההתגייסות של ראש העיר וצמרת העירייה לא הצליחו לספק את העבודה והליכוד שהיה צריך לצמוח ב-2-3 אחוזים כדי להגשים את המטרה עשה בדיוק את ההיפך.

בכחול לבן אפשר להסתכל על התוצאה בחיוב או באכזבה, פוטנציאל הנגיסה בליכודניקים לא מומש מצידם, הם השאירו לליברמן את החילונים שקיבל אותם בזרועות פתוחות אך גם לשמור על התוצאה היפה מהבחירות הקודמות זו משימה לא פשוטה בכלל, והם עמדו בה בכבוד. המטה המקומי בניהולו של דוד אסייג הצליח לייצר עבודה ובולטות וזאת ללא חברי מועצה וסגנים שמשופשפים במנגנון הפוליטי ושוחים בעבודת השטח.

כל מה שנותר הוא לחכות לתוצאות האמת, החיילים, הימאים ולהחליט מה יקרה במדינה שלנו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*