איך להגיע מוכנים לבדיקה במכונת אמת?

איך להגיע מוכנים לבדיקה במכונת אמת?

לא נעים לעבור בדיקת פוליגרף. עבור אנשים רבים הבדיקה מסמלת את העובדה שלא ממש בוטחים בהם, ושמנסים לבדוק את אמינותם. אבל לפעמים אין ברירה, והאדם צריך לעבור את הבדיקה כדי להוכיח שהוא דובר אמת. לפעמים זהו נוהל קבלה לעבודה של עובד חדש, ופעם עולה חשד שעובד עסק במעילה. כך או כך, אפשר בהחלט להגיע מוכנים לבדיקה במכונת אמת, אם מקפידים על כמה דברים חיוניים ומשמעותיים.

כך תתכוננו לבדיקת פוליגרף בדרך הטובה ביותר

עומדים לבצע בדיקת פוליגרף בקרוב? אפשר להתכונן לזה בכמה דרכים:

  1. שנת לילה טובה.

אמת, לא קל להירדם בלילה שלפני בדיקת הפוליגרף, אבל שנת לילה טובה יכולה לשפר את התגובות שלכם ולשדר אמינות רבה יותר. נסו להשתמש בטכניקות הרגעה לפני השינה כמו האזנה למוזיקה שקטה או קריאת ספר טוב. זאת משום שישנם מקרים שבהם מחסור בשינה עלול לגרום לסטיות בבדיקת הפוליגרף. אמנם מקרים אלה נדירים למדיי, אך לא בלתי נמנעים.

  1. אל תעשו "חזרות" לקראת בדיקת הפוליגרף.

אחד הדברים החשובים שיש לעשות הוא לשמור על קור רוח במהלך הבדיקה, ולכן הימנעו מלעשות "חזרות" של "אם הבודק יאמר כך, אני אעשה כך", שכן הדבר עלול לפגוע באמינותכם ובבדיקה עצמה. זכרו, אי אפשר להתכונן לבדיקה במכונת אמת. העיקר, ענו תשובות כנות ושמרו על קור רוח.

  1. אל תאבדו את כושר הריכוז.

בתקופה של דאגות למשפחה, לפרנסה, למשכנתא או אפילו לכלב שהיה אתמול בדיוק אצל הווטרינר, קל לאבד את הריכוז. כן, גם אם אתם נמצאים במעמד חשוב וגורלי כמו בדיקת פוליגרף. על כן, השתדלו לשמור על רמת ריכוז גבוהה כאשר אתם מבצעים את הבדיקה, ו"כבו" את כל הדאגות שמסביב. זה יעזור לכך לעבור את הבדיקה בשלום.

  1. לא לזוז.

כאשר האדם לחוץ, הוא מבצע לעתים באופן בלתי מודע תנועות גוף שעוזרות לו להירגע, דוגמת הזזת ידיים או רגליים. העניין הוא שמכשיר הפוליגרף רגיש לתזוזות, ולכן מומלץ שלא לזוז במהלך הבדיקה. הדבר רק ישבש את הליכי הבדיקה ועלול להוציא לכם שם רע שלא בצדק.

  1. לא ליטול תרופות הרגעה או סמים.

ישנם אנשים שאינם יודעים זאת, אך מצבים של התרגשות ולחץ לא באמת משפיעים על הבדיקה במכונת אמת. אך אם תנסו "להסוות" את ההתרגשות בעזרת נטילת תרופות הרגעה או אפילו סמים קלים, עלולים לחשוד בכך שאתם מנסים להערים על הבודק ולשבש את הבדיקה. אם אתם מרגישים לחוצים מדיי, נסו להירגע באמצעים טבעיים כמו נשימות עמוקות או הליכות קצרות.

  1. אל תגיעו לבדיקה נסערים.

כפי שאמרנו, רוגע בבדיקת פוליגרף הוא שם המשחק. ולכן, אם עברתם אירוע מורכב כלשהו כמו פרידה מבן/ בת זוג או מריבה משפחתית, כדאי לחכות מעט עם בדיקת הפוליגרף. כדי שתבואו רגועים ונינוחים.

  1. אתם מתפקדים הכי טוב כשנוח לכם.

ולכן, הקפידו לאכול לפני הבדיקה כדי שלא תבואו רעבים, לבשו בגדים נוחים ולא לוחצים מדיי ותקבעו בדיקת פוליגרף ביום המתאים לכם – כשיש לכם חופש יחסי ולא אחרי שאתם באים עייפים אחרי יום עבודה. אם אפשר, קבעו את הבדיקה על הבוקר או ביום שישי כשאתם לא עובדים.

  1. שתפו פעולה עם הבודק.

הבודק אינו נגדכם, אלא אתכם. תנו לו להרגיש זאת. אל תהיו עויינים כלפיו, ואם יש נושא אישי מדיי שלא תרצו לענות עליו במהלך הבדיקה, ציינו אותו לפני תחילתה. זכרו כי התנגדות או אי שיתוף פעולה עלולים לעורר חשד לכך שאתם מנסים לפגוע באמינות הבדיקה.

צילום Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*