פרסום בגוגל גרנטס – למי זה מתאים ואיך עושים את זה?

פרסום בגוגל גרנטס – למי זה מתאים ואיך עושים את זה?

לפרסם בגוגל בחינם? עבור עמותות ומלכ"רים זוהי אופציה אפשרית, באמצעות גוגל גרנטס (Google Grants) וכדאי כמובן לנצל אותה. על-מנת ליהנות מההטבה הזו – שהשווי שלה עשוי להגיע ל-10,000$ בחודש! – העמותה או המלכ"ר נדרשים לעמוד במספר תנאים. גם הקמפיין הפרסומי חייב להתנהל לפי מספר כללים, וכדאי לזכור שגוגל אמנם מגלה נדיבות כלפי גופים שמבקשים להפוך את העולם שלנו לטוב יותר, אבל במקביל היא מקפידה מאוד על ציות לכל הכללים שלה, ולכן חשוב ללמוד היטב מהן הדרישות עוד לפני שיוצאים לדרך.

קהל היעד של Google Grants

המענק המשמעותי של גוגל ניתן אך ורק לגופים שמוגדרים על-פי חוק העמותות בישראל כארגון צדקה. תנאי נוסף הוא התחייבות למנוע אפליה מכל סוג וכן להשתמש בכספי התרומות שיגויסו בעקבות הפרסום בגוגל רק לטובת המטרות של הארגון ולא לצורך פרטי כלשהו.

התנאי השלישי שמגדיר את קהל היעד של גוגל גרנטס הוא קיומו של אתר לעמותה או למלכ"ר. האתר חייב לכלול תוכן – עשיר והכי חשוב, מקורי.

אם אתם עומדים בשלושת התנאים הנ"ל, תוכלו לעבור לשלב הבא ולהגיש לגוגל בקשה לקבלת המענק – אבל קחו בחשבון שגם קמפיין הפרסום החינמי שתקבלו במתנה חייב להתנהל על-פי מספר כללים חשובים.

הכללים המחייבים עבור פרסום באמצעות גוגל גרנטס

בניית קמפיין פרסומי בגוגל מתבצעת תמיד דרך הממשק שיצרה החברה ששינתה את פני האינטרנט,Google Ads, גם כשהמימון הוא על בסיס קבלת המענק של גוגל גרנטס.

הכללים העיקריים לפרסום חינמי באמצעות Google Grants הם:

  • המודעות יופיעו רק בדפי תוצאות החיפוש (ולא ברשת המדיה של גוגל או ביוטיוב).
  • כל מודעה תפנה אך ורק לאתר של העמותה או המלכ"ר.
  • הצעת המחיר המקסימלית האפשרית עבור הקלקה בחשבונות Google Grants היא 2$ (אם כי ניתן לעקוף מגבלה זו באמצעות שימוש באסטרטגיית הצעת מחיר מסוג Target CPA).
  • שיעור ההקלקה (CTR) בקמפיין שנכלל בתוכנית גוגל גרנטס חייב לעמוד על 5% ומעלה ברמת החשבון.
  • אסור למפרסם השתמש במילות מפתח עם ציון איכות של פחות מ-3. גם מילות מפתח של עמותות מתחרות אסורות בשימוש.
  • כל קמפיין בחשבון גוגל גרנטס צריך לכלול שתי קבוצות מודעות (או יותר) עם לפחות שתי מודעות בכל קבוצה וגם שני תוספי Sitelink או יותר.
  • בכל קמפיין יתבצעו שינויים בתדירות של לפחות אחת ל-90 יום. כמו כן, יש להתחבר לחשבון לפחות פעם בחודש (זהו כמובן כלל שכדאי לאמץ בכל קמפיין קידום ממומן בגוגל ולאו דווקא דרךGoogle Grants).

איך להפיק מקסימום תועלת מהמתנה של גוגל?

כשגוגל מצהירה שהיא מוכנה להעניק במתנה עד 10,000$ לחודש זה כמובן נשמע מרשים מאוד – אבל חשוב לזכור שהאפשרות לפרסם בחינם בגוגל לכשעצמה היא רק קרש קפיצה לתועלת האמיתית: חשיפה רחבת היקף של העמותה או המלכ"ר לקהל היעד שלהם, והנעת הגולשים שמגיעים לאתר לבצע את הפעולה הרצויה (תרומה, התנדבות לפעילות כלשהי ועוד).

בהתאם, חשוב מאוד גם לבחור נכון את מילות המפתח לצורך הקמפיין, גם לנסח מודעות חדות ומשכנעות וגם לוודא שהאתר מספק תועלת רבה לגולשים, מייצר את המוניטין הרצוי לעמותה והכי חשוב, מניע לפעולה. את כל אלה כדאי לבצע עם מומחים לבניית אתרים ולשיווק בדיגיטל.

קרדיט לתמונה: georgejmclittle/123RF Stock Photo

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*