פונדקאות להורים חד מיניים

פונדקאות להורים חד מיניים

הליך הפונדקאות נחשב לפתרון נורמטיבי במדינות רבות ברחבי העולם, ובישראל נחקק חוק בשנת 1996 בשם חוק ההסכמים לנשיאת עוברים. החוק נועד להסדיר את התנאים הנדרשים להליך פונדקאות בישראל. על פי החוק בני זוג, כלומר איש ואישה, שהם תושבי המדינה, יכולים לערוך הסכם לנשיאת עוברים עם פונדקאית המוגדרת בחוק כ-"אם נושאת", וזאת כדי להסדיר בארץ את הליך הפונדקאות.

עם זאת, התיקון לחוק הפונדקאות בשנת 2018 שעבר לאחרונה בכנסת, אינו מאפשר לגברים יחידנים לעבור הליך פונדקאות בישראל, לכן התיקון לחוק גרם לסערה בארץ, לצעדות מחאה של חברי הקהילה הגאה ולהפגנות. מאחר והחוק מאפשר רק לבני זוג שהם גבר ואישה לבצע הליך פונדקאות בארץ, נשאלת השאלה כיצד הורים חד מיניים יכולים להרחיב את הקן המשפחתי ולגדל ילדים?

האפשרויות העומדות בפני חד מיניים להפוך להורים

התיקון לחוק הפונדקאות בארץ מאפשר לנשים יחידניות להשתמש בביציות שלהן כדי להביא ילד לעולם, בעוד בני זוג (גבר ואישה) יכולים גם לקבל תרומת ביצית, במידה ויש בכך צורך. התיקון לחוק הותיר מחוץ למעגל הזכאים לעבור הליך פונדקאות בארץ את הזוגות החד מיניים ואת הגברים היחידניים.

לכן, נכון להיום יש שלוש אפשרויות העומדות בפני חד מיניים להפוך להורים. האפשרויות הן:

  • פונדקאות בחו"ל
  • אימוץ
  • הורות משותפת

כדאי לדעת כי הורות משותפת מבוססת על הסכם בין גבר ואישה אשר מעוניינים להפוך להורים לילדים משותפים, וזאת ללא קשר זוגי ביניהם. לכן, במקרים מסוימים חד מיניים יכולים להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות בחו"ל, במדינה המתירה זאת. כדאי לדעת כי מספר המדינות המאפשרות לחד מיניים להפוך להורים באמצעות הליך פונדקאות הולך ופוחת עם השנים, ומדינות שהובילו בעבר הלא רחוק את הליך הפונדקאות להורים חד מיניים שינו את המדיניות שלהן וסגרו את שעריהן בפני חד מיניים, למשל מדינות כמו נפאל, הודו, תאילנד ומקסיקו.

לכן, חד מיניים המעוניינים להפוך להורים חייבים לפנות אל סוכנות פונדקאות מקצועית ואמינה המעניקה מידע מקיף על כל האפשרויות והאופציות הקיימות עבור חד מיניים המעוניינים לעבור הליך פונדקאות בחו"ל. יש מדינות הדוגלות בשוויון, ביניהן ארצות הברית וקנדה, בהן חד מיניים יכולים עדיין לעבור הליך פונדקאות, ולמעשה להגשים חלום ולהפוך להורים.

מאחר וחוקי הפונדקאות שונים ממדינה למדינה, חשוב לקבל סיוע מקצועי כדי לבחון את כל האפשרויות הקיימות וכדי לקבל החלטות נכונות ומשתלמות. ישנם היבטים משפטיים מורכבים להליך הפונדקאות עבור חד מיניים, הן בארץ והן במדינות שונות במאפשרות לחד מיניים לעבור הליך פונדקאות. מעבר להיבטים המשפטיים יש להליך הפונדקאות להורים חד מיניים גם היבט פיננסי, כיוון שעלות ההליך בקנדה מתחילה ב-70,000 דולר, בעוד בארצות הברית הליך הפונדקאות יקר בהרבה, וחד מיניים הרוצים להפוך להורים יאלצו להיפרד מסכום של כ-130,000 דולר או למעלה מכך, ויש עוד הוצאות נלוות כמו טיסות ולינה בחו"ל ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*