מתחילים את השינוי

מתחילים את השינוי

נגמרו החגים. נגמר החופש. אכלתם. טילתם. אירחתם. התארחתם. ישבתם וחשבתם והחלטתם שאתם יוצאים לשינוי הגדול, לדרך כלכלית חדשה. איך מתחילים? מה עושים? להפסיק לקנות מעכשיו? להתחיל לחסוך? לא לתת לילדים כסף? מ-ה  ע-ו-ש-י-ם ?

קודם כל… תרגעו (כמו שמתחיל ספר בישול של…). הצעד הראשוןן הוא סדר. קומו, וחפשו את כל המשכורות שלכם. מצאתם? יופי. עכשיו שימו אותם בקלסר. אנחנו עוד נחזור אליהם.

שבו מול המחשב, הכנסו לאתר הבנק שלכם, ועכשיו בדקו הכל על החשבון שלכם, הכל. הלוואות- כמה יש? כמה נשאר? גובה הריבית? חסכונות, מסגרת אשראי, מדרגות אשראי, עמלות. הכל. (לא לשכוח לכתוב לכם בצד)

מה צורם לכם בעין? תכתבו אותו בצד כאחד הדברים שאתם רוצים לשנות (על יעדים נדבר בהמשך). זה יכול להיות מינוס, חוסר חסכון, עמלות גבוהות ועוד.

כתבו לכם בצד מה היתרה שלכם כרגע.

ועכשיו, כרטיסי אשראי. כמה כרטיסים יש לכם? כמה חיובים יש לכם בכל אחד? האם אתם צריכים את כל הכרטיסים? ותנסו לראות בערך על מה אתם מוצאים הכי הרבה. (טור על כרטיסי אשראי ייכתב בהמשך)

ושוב כתבו לכם בצד מה סך כל החיובים שיש לכם מכרטיסי האשראי.

המחברת מתחילה להתמלאות? נראים מפחידים כל המספרים, נכון? אבל אין לכם ממה לחשוש. ככה עושים סדר, וככה יוצאים לשינוי המיוחל.

עכשיו, קחו את הייתרה בבנק ועוד ייתרת הלוואות ועוד חיובים כוללים בכרטיסי האשראי. כמה יצא? הצעד הראשון שלנו יהיה לכסות את כל זה וכך להתחיל מאפס.

בידקו שוב אם יש חסכונות וכמה (הייתי בודק גם קרן השתלמות מתי הולכת להיפתח). לעיתים (ולדעתי ברב המקרים) עדיף לפתוח חלק ואם צריך את כל החסכונות כדי לסגור חובות ובכך להתחיל דרך חדשה, ואת החסכון החדש להכניס לניהול התקציב שתבנו.

ברב המקרים יהיה עדיף גם לקחת הלוואה אחת גדולה בריבית מינימלית גם כדי להקטין את ההחזר החודשי, גם כדי לסגור את כל החובות ולהתחיל מההתחלה. הרי זה מה שאנחנו רוצים, להתחיל שינוי ולצעוד בדרך חדשה.

נשמע מסובך? נראה קשה? אז זהו שלא כל כך. אתם תראו שאחרי כל זה יהיה לכם קצת סדר וזה ייתן לכם את הכח להמשיך.

אז תתחילו בסדר (למרות שעברנו את פסח), וספרו לי איך היה. ואל תשכחו לעשות הכל בכיף.

אני פה, אפשר לשאול אותי שאלות ולמצוא תשובות בדף העסקי בפייסבוק "זיו לומדים להתנהל נכון כלכלית"

זיו בן שוע – אימון והדרכה כלכלית נכונה לבית  |  050-9256124

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*