כל הטיפים לשרוד את ארוחות החג הקרובות בשלום

כל הטיפים לשרוד את ארוחות החג הקרובות בשלום

מוטרדים מתקופת החגים שמעבר לפינה? בין אם אתם מארחים או רק אורחים שמוזמנים אל המשפחה, יש כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לעבור בשלום את הארוחות השונות. כך תעשו זאת

חגי תשרי מביאים איתם סוגים שונים ורבים של ארוחות חג. החל מראש השנה, דרך הארוחה המפסקת של כיפור ועד סוכות, כולנו מחפשים את האיזון בין זמן איכות משפחתי לבין הרגלי אכילה שלא יפגעו בדיאטה. בנוסף, אחד ההיבטים המאתגרים של תקופת החגים הוא כיצד לארח חברים ומשפחה ואיך לתכנן את התפריט.

מבחינת המארחים, ההמלצה הכי חשובה היא להעשיר את התפריט בקטניות ובירקות שעושים טוב לגוף ותורמים לתחושת השובע. אם לא רוצים לבזבז זמן על שטיפה וקילוף, אפשר להשתמש בירקות קפואים שיש להם כמעט את אותו ערך תזונתי כמו ירקות טריים.

בנוסף, כדאי לצמצם את כמויות המלח ולהשתמש במקומו בסלרי ובעשבי תיבול ולהשקיע בשמנים בריאים ואיכותיים מכבישה קרה כמו שמן זית, שמן קוקוס ושמן אבוקדו. אם הדגש הוא על ארוחה בריאה, אפשר לוותר על משקאות מתוקים ולהעמיד במקומה אלטרנטיבה ראויה כמו קנקן מקושט עם סודה ומים. כמו כן, מומלץ להכין נשנוש בריא לשעות שלפני הארוחה כדי שהאורחים לא יאבדו סבלנות או יגיעו רעבים מדי.

מה מביאים למארחים, מה אוכלים וכמה שותים?

הצד השני של המטבע מיוצג על ידי הדאגות של האורחים. בשלב הראשון, אורחים צריכים להחליט מה הם מביאים במתנה. האפשרויות שעל הפרק נעות בין סכו"ם, כלי הגשה ובקבוקי יין עם שוקולדים לבין גיפט קארד או תלושי קנייה לחג. כמו תמיד, את מידת ההשקעה במתנה קובעים לפי הקרבה ויש מטבע הדברים הבדל בין מתנות למשפחה מהמעגל הראשון לבין מתנות לחברים רחוקים יותר.

בשלב השני, האורחים כבר מתמקמים בבית של המארח ונחשפים לתפריט השתייה הקלה, האלכוהול והאוכל. כאן צריך להפריד בין משפחות שומרות מסורת שלא שותות לפני הקידוש, לבין משפחות שבהן האפריטיף הוא חלק בלתי נפרד מקבלת הפנים. בכל מקרה, ההמלצה היא לגבות כל כוס יין ואלכוהול בכוס מים ולהעדיף כאמור משקאות טבעיים על פני משקאות מסוכרים.

מהלך הארוחה עצמו הוא כבר מחוץ לשליטת האורחים אלא משהו שהמארחים מחליטים עליו. עם זאת, גם לאורחים יש מידה מסוימת של אחריות אישית: כדאי להם ללעוס הרבה ולאכול לאט, לשמור על נימוס בין מנה למנה ולהשאיר מקום לקינוח. כאן גם יש הפתעה שסותרת את החשיבה הרווחת, היות ורוב אנשי המקצוע בתחום הבריאות ממליצים לאכול את הסלט בסוף הארוחה ולא בהתחלה.

מה עושים אחרי הארוחה?

סוגיה נפרדת שמטרידה את האורחים והמארחים סביב ארוחות חגי תשרי היא הפעילות החברתית. רוב המשפחות מקבלות רק לעיתים רחוקות הזדמנות להיפגש בפורום כל כך נרחב, לכן הן בוחרות לנצל אותו על מנת להחליף חוויות ולהעלות זיכרונות. כאן ההמלצה היא לא לנסוע מיד הביתה אלא להישאר עוד קצת אצל המארחים, לעזור בפינוי של השולחנות ולהציע סיוע בעוד כמה דברים שקשורים לארגון של המטבח והסלון.

אבל האמת היא שגם ארוחות חג שנראות אינסופיות נגמרות בשלב מסוים. זה בדרך כלל הרגע לומר שלום, להיפרד מהחברים והמשפחה ולתכנן ביקורים נוספים בעתיד. אם אחרי כל זה מגיעים הביתה ומרגישים צורך לשכב על כורסאות טלויזיה איכותיות של אמריקן קומפורט, כל שנותר הוא להדליק את הטלוויזיה או לקרוא ספר טוב כדי לזלוג בצורה נעימה והדרגתית אל תוך שנת לילה ערבה. חג שמח!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*