כיצד עדכון פרטים אישיים יכול להוזיל את ביטוח הרכב

כיצד עדכון פרטים אישיים יכול להוזיל את ביטוח הרכב

הנחות מתחבאות בפרטים הקטנים, אבל חשוב לדעת מה לעדכן. איך משפיע הגיל על עלות הביטוח? איזו חשיבות יש לשינוי כתובת או מגורים בבניין עם חניה נעולה? ומה הכי חשוב לבדוק כשמשווים פוליסות ביטוח רכב ברשת?

שולי פוסק

מי שמחפש תשובה אחת ל״השוואת מחירי ביטוח רכב״ או ״מה זה ביטוח מקיף״ במנועי החיפוש כנראה מוצא את עצמו מול שפע מבלבל של תשובות אפשריות. מספר המכוניות בישראל עמד נכון לסוף השנה שעברה על 3,373,000 כש-87% מהם בבעלות פרטית. כשכל כלי רכב בישראל חייב לכל הפחות בביטוח אחד, הגיוני שכמות המידע והאפשרויות העומדות בפני מי שמבקש לחדש את הפוליסה (או לרכוש לראשונה) תהיה עצומה. אז איך מוצאים את המחט בערימת השחת וגם משיגים הנחה? פשוט ממשיכים לקרוא.

שופינג מצמצם את ההוצאה

ב-2018 נדמה שכל קניה גדולה מתחילה בהשוואת מחירים ברשת וקל יותר לחפש ולמצוא פוליסות ביטוח רכב משתלמות. אתם יכולים לחפש אחר הצעות המשלבות בין פוליסות, או לבצע השוואת מחירי ביטוח מקיף נפרדת, כאשר חשוב לקרוא היטב את תנאי הפוליסות כולל האותיות הקטנות – כולן כבר מנוסחות בשפה שמובנת גם לאדם הסביר. אחרי שבחרתם לפחות 2-3 הצעות, אתם מוזמנים לפנות ישירות לחברות או להשאיר את פרטיכם. בכל שלב ברכישת הפוליסה אתם יכולים לצאת מתוך נקודת הנחה שהשורה התחתונה – המחיר – ניתנת להשפעה ועכשיו מגיעה העת למשא ומתן.

הכסף נמצא בפרטים הקטנים

בעת חידוש הפולסה שלכם בחברת הביטוח הקיימת או ברכישת פוליסה חדשה תנו דגש ותשומת לב לשלב בו ממלאים או מעדכנים את הפרטים האישיים – שם, גיל, מגדר, כתובת מגורים – כל פרט כזה משפיע על החישובים שבאמצעותם קובעת חברת הביטוח את מחיר הפוליסה. לכן, אם עברתם דירה חשוב לעדכן זאת – יכול להיות שבאזור מגוריכם החדש היו פחות גניבות וזה משפיע על גובה הפרמיה שתשלמו, למשל. לכל שאלה יש חשיבות והתשובה משפיעה על המחיר הסופי – ככל שהמכונית מדגם חדש יותר, כך סביר להניח שהפוליסה תהיה יקרה יותר, הדבר נכון גם לגבי מכוניות משומשות שפופולריות בקרב גנבי-מכוניות. במקרה של גניבה עלולה חברת הביטוח למצוא את עצמה מול פיצוי בגובה עשרות אלפי שקלים, ולכן גם למקום המגורים הגיאוגרפי, לסוג החניה ואמצעי האבטחה בה ובמכונית, יש משקל. בהרבה מקרים בעת חידוש ביטוח פרטים מסוימים משתנים אצלנו ואנחנו לא משכילים לעדכן בכך את חברת הביטוח, הנושא נכון גם בהשוואת ביטוח רכב חובה וגם בחיפוש אחר ביטוח רכב מקיף הכי זול.

התפלגות תשלומי התביעות בביטוחי רכב, על פי הערכות גסות מ-2014, מתחלקות בין תאונות (90%) וגניבה (10%). במקרים מסוימים, כמו כאשר ערך הרכב נמוך, יעדיף המבוטח להסתפק בביטוח צד ג׳ בלבד. מחיר פוליסת צד ג׳ נמוך יותר ממקיף, המגלם בתוכו צד ג׳, והוא מתאים למקרים בהם אין כדאיות כלכלית לרכוש ביטוח מקיף.

רוב המבטחות יציעו לכם הנחה נוספת אם לא הגשתם תביעה בגין תאונה בשלוש השנים האחרונות. למה הכוונה? במקרים בהם בחר המבוטח להגיש תביעה, בין אם בגין פגוש או שמשה שבורה, עשויה חברת הביטוח להעלות את גובה הפוליסה בעת החידוש. עניין זה עובד גם הפוך – אם הייתה לכם תביעה בשנים האחרונות וחברת הביטוח לא עדכנה בעת חידוש הפוליסה שעברו יותר מ-3 שנים – אתם מפספסים פה הנחה משמעותית.

בנוסף, ככל שמספר הנהגים נמוך יותר כך יורד מחירה של הפוליסה, כל עוד מדובר בנהגים מעל גיל 24. שימוש של נהג צעיר במכונית המשפחתית מקפיץ את התעריף. לכן, כל עוד לא מדובר בשימוש קבוע, אפשר לבדוק לגבי ביטוחים זמניים בתוספת תשלום ובעת הצורך. בין היתר שווה לעדכן גם את גילכם העדכני בפוליסה ואת וותק הנהיגה – אלו הרי נתונים שמשתנים בכל שנה. עוד טיפ חשוב, אם התחלתם עבודה במקום חדש השנה, שווה לבדוק אם קיימת הנחה לעובדי החברה אצל חברות מסוימות, תתפלאו לדעת עם כמה חברות יש למבטחות הסדרים של תשלום מוזל.

לסיכום, בפתיחה דיברנו על שפע המידע והמסרים שאתם כצרכנים מוצפים בהם, אך כיוון שאלו מגובים באתרי אינטרנט מלאי מידע, אתם יכולים לנבור בהם בכל רגע, להשוות באמצעותם מחירים וגם לרכוש או לחדש את הביטוח עצמו בלי לצאת מן הבית. ברגע שאתם יודעים שלכל נתון בפוליסה קיימת השפעה על המחיר, קל יותר לבצע את השוואה מושכלת בין החברות השונות. במילים אחרות, התחרות בשוק משחקת לידיים שלכם, נצלו זאת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*