אשדודים אל תתבלבלו ככה בוחרים ביטוח רכב

אשדודים אל תתבלבלו ככה בוחרים ביטוח רכב

תשלום עבור ביטוח רכב הוא אחת ההוצאות הקבועות היותר גדולות, הנלוות להחזקת הרכב בעסק או במשפחה. ואולם אף שרבים רואים בהוצאה הזאת גזירה משמים, או הוצאה הכרחית שלא ניתן לעשות הרבה על מנת לשנות או להפחית אותה, הדבר איננו כך כלל ועיקר. בשורות להלן נעסוק בהרחבה בביטוח הרכב, המרכיבים השונים שלו והדרכים האפשריות שבאמצעותן ניתן לחסוך בהוצאה עבורו. מהו בעצם ביטוח רכב וממה הוא מורכב? מדוע כל כך חשוב לעשות ביטוח רכב? כיצד ניתן לחסוך בהוצאות הביטוח? כל התשובות בהמשך המאמר.

ביטוח רכב – מה זה בעצם

ביטוח רכב הוא פוליסת ביטוח, האמורה לכסות את כל הנוסעים ברכב מצד אחד, או את האנשים שנפגעו בעקבות תאונה שבה היה מעורב הרכב. ההיגיון העומד מאחורי הביטוח כאמור הוא שתמורת תרמיה המשולמת לחברה המבטחת באופן קבוע, יוכלו בעלי הרכב והנוהגים בו לקבל תשלום הולם ככל שיידרש, בין אם הרכב שלהם פגע ברכב אחר או בנוסעים בו או ברכוש, ובין אם הרכב שלהם נפגע מרכב אחר בצורה כל שהיא. חברות הביטוח השוהות קובעים את גובה הפרמיה החודשית או התקופתית, לאחר ניתוח נתונים שהצטברו לאורך שנים והסקת מסקנות באשר לסיכויים של רכב ישן מצד אחד, או נהג צעיר, להיות מעורבים בתאונות שיש בהם נפגעים בנפש, נפגעי גוף או פגיעה ברכוש. ככל שמסד הנתונים כולל נתונים רבים יותר וככל שניתוח הנתונים נעשה בצורה נכונה, כך יוכלו חברות הביטוח השונות להגדיל את הרווחים שלהן מההכנסות בתחום.

באשר למרכיבי הביטוח, מדובר בשני מרכיבים עיקריים, כאשר אחד מהם מורכב אף הוא משני מרכיבים שונים. החלק הראשון הוא ביטוח החובה – קרי פוליסת ביטוח שכל נהג חייב לרכוש, ובלעדיה אסור בתכלית לנהוג ברכב. החלק השני הוא הביטוח המקיף, המכסה גם פגיעות ברכב מצד אחד או פגיעה של הרכב ברכוש או ברכב אחר מצד שני. גם הביטוח המקיף מורכב משני חלקים – ביטוח עצמי מצד אחד וביטוח צד שלישי מצד שני. מרבית בעלי הרכבים נוהגים לשות עסקה אחת הכוללת את שני סוגי הביטוח. אחרים, ובעיקר בעלי רכבים ישנים, נוהגים לכלול בביטוח רק נזקי צד שלישי ולא לבטח את הרכב במלוא הסכום של ביטוח הרכב.

למה חשוב לעשות ביטוח רכב ואיך לחסות בהוצאות

כאמור, ביטוח הרכב הוא אחד מסוגי הביטוח הנדרשים והחיוניים ביותר. עובדה היא שהמחוקק בישראל מטיל על כל נהג רכב לבטח את הרכב ואת עצמו בביטוח חובה. שבלעדיו אין זה חוקי לנהוג ברכב. לעומת זאת, הביטוח המקיף הוא ביטוח רשות. מדובר בביטוח שמטרתו להגן על המבוטח ולסייע לו במקרה שבו הוא עצמו גרם נזקים לרכב אחר או לרכוש, או לחילופין מנזק שנגרם לרכב שלו על ידי רכב אחר, או באמצעות גוף אחר שאיננו רכב. למעשה, כל בעל רכב צריך ואפילו חייב לרכוש פוליסת ביטוח רכב שתוכך להגן עליו ולמנוע ממנו הוצאות מיותרות. הדבר נכון באופן כללי, וכשמדובר ברכבים חדשים הוא נכון על אחת כמה וכמה. עם זאת, יש מספר דברים שחייבים לעשות, על מנת שניתן יהיה לחסוך בהוצאות הביטוח מצד אחד ובהוצאות שעלולות לצוץ במקרה של תאונה מצד שני. להלן מספר דרכים לחיסכון בעלויות הביטוח.

התאמת הביטוח לנהגים: מזה כמה שנים מנסות בוחנות חברות הביטוח את ההתנהלות של כל נהג, על מנת לקבוע את עלויות הביטוח שלו. נהג זהיר שלא היו לו לאונות ולא הגיש תביעות, יזכה למחירים נוחים. העדר תאונות והעדר תביעות הם, לפיכך, יתרונות שיש לנצל על מנת לזכות בתעריף נוח.

ישנם אתרים שבאמצעותם תוכלו לעשות השוואת מחירי ביטוח לפי גיל, סוג הרכב, כמות השימוש ברכב ופרמטרים נוספים, בעזרתם, יוכלו באתר WOBI לתת לכם את ההצעה המתאימה ביותר עבורכם. בהשוואת ביטוחי רכב בעזרת אתר WOBI תוכלו לקבל עד 9 הצעות ב2 דקות בלבד.

מי שיש לו רכב מהעבודה / רכב שני: נכון להיום יש חברות ביטוח המציעות ביטוח חלקי, עבור ככב שמלכתחילה ברור שאיננו נוסע הרבה. מדובר לרוב ברכב שהבעלים שלו קבלו רכב ממקום העבודה, ולפיכך הפחיתו באופן משמעותי את השימוש בו.

ביטוח רכב הוא הוצאה משמעותית. קצת תשומת לב ובחירת פוליסת הביטוח המתאימה ביותר לצרכים שלכם, עשויות לחסוך לכם ממון רב.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*