נובי גוד, כשל הסברתי.

נובי גוד, כשל הסברתי.

שוב אשדוד נופלת קורבן לכשל הסברתי, הפעם כשל שנמשך קרוב ל-30 שנה. כמעט 30 שנה התמקמו הנציגים מחבר העמים בצמרת הפוליטית המקומית. לאורך שנים החזיקו הנציגים הרוסים בתיקים משמעותיים, ולאורך השנים בכל קדנציה מאז תחילות שנות ה-90 היה לפחות סגן אחד מחבר העמים לראש עיר.

איך קרה שהחג הכי משמעותי לקהל הרוסי, ה״נובי גוד״ לא הוזכר ולא הוכר בעיר במשך כמעט 30 שנים, איך דאגו מנהיגי הקהילה הגדולה הזו להחריש את החג המרכזי שלהם ולחגוג במחשכים כמעט בסתר?

למי שלא יודע ה״נובי גוד״ (השנה החדשה) הוא חג לציון תחילתה של השנה האזרחית. החג נחוג במדינות ברית המועצות לשעבר בלילה שבין
ה -31 בדצמבר ל-1 בינואר, כן, סוג של סילבסטר שנחגג גם אצל הישראלים רחמנא לצלן בכל שנה ושנה.

בזמן שבשקט בשקט פוליטיקאים הפכו עם השנים את ה״מימונה״ המרוקאית לחג לאומי, הגאורגים השרישו את ״יום יהדות גאורגיה״, האתיופים לא ויתרו על חג ה״סיגד״ ואפילו יוצאי טוניס הצליחו לארגן לעצמם את ״סעודת יתרו״ כערב מפואר במשכן.

השנה החליטה הנהלת ה״ביג פאשן״ להציב עץ אשוח כפירגון לקהל הרוסי שפוקד את המקום, האירוע ככל הנראה היה עובר ללא הרבה כותרות אלמלא גניבת הדעת של חבר המועצה הטרי אלי נכט בערב כינון מועצת העיר. ההזמנה של נכט לחגוג את ה״נובי גוד״ נראתה קצת פרובקיטיבית משתי סיבות, רוב הקהל לא הכיר באמת את חג ה״נובי גוד״ והסיבה השניה היא בגלל שזה מגיע דווקא מאלי נכט שכבר הצליח לטלטל את היחסים עם החרדים בסרטון הבחירות הפרובוקטיבי.

הסברה נכונה ומדודה באה למנוע בדיוק אירועים כאלה, כשמשאירים ואקום זה בסוף מתפוצץ הכי חזק. בגלל ששום מנהיג פוליטי לא שם מעולם את ה״נובי גוד״ כנכס צאן ברזל של הקהילה יוצאת חבר העמים נשארה הבמה לאלי נכט שלא תרם בטיימינג הנכון ולביג פאשן וזאת דווקא אחרי שהעיר מנסה להשתקם מטלטלת מחאת השבת.

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*