לא אומרים ״אפתח״… אומרים ״פתחתי את המשכן בשבת״.

לא אומרים ״אפתח״… אומרים ״פתחתי את המשכן בשבת״.

טרנד הכותרות הולך להיות מייגע, לפחות עד ה-31 באוקטובר בשעה 22:00 בערב אתם תשמעו כל כך הרבה הצהרות שיהפכו את אשדוד לגן עדן עלי אדמות, כל מועמד יבטיח לכם את מה שתמיד מבטיחים והבטיחו עד היום וכמובן לא קרה.

הפצצה האחרונה נופלת דווקא מכיוונו של אלי נכט ששיחרר הצהרה מהפכנית לפתוח את המשכן לאמנויות הבמה בשבת. זאת לאחר שהצהיר שתיקו בהצבעת הדירקטוריון מהווה ניצחון עבורו כי לו יש קול כפול בתור יו״ר הדירקטוריון וזה מביא לו את הזכות להכריע.

רק ששוב, כותרות לחוד ומעשים בפועל לחוד, בין המתנגדים היה מנכ״ל העירייה אילן בן עדי, מי שקצת מבין את הלך הרוח בעיר מבין שאם בן עדי מתנגד סביר להניח שיחיאל מתנגד וגם אם לא, זה פשוט לא יקרה.

למרות הכוונה הטובה של נכט והכותרת המחמיאה מבחינתו 2 מנדטים לא יספיקו לכזה מהלך, ש״ס כבר נעמדו על הרגליים האחוריות ואבי אמסלם הצהיר הצהרה מקבילה… ״לא יקרה״. לי יש דווקא נטיה להאמין הפעם לאמסלם.

מי שלא יודע או פשוט לא זוכר מי שפגע בסטטוס קוו היו דווקא הדתיים, בית לבנים, טרום הקמת המשכן עבד בשבת. כולל שבת תרבות עם דן מרגלית וערבי סטנד אפ בשישי בערב, לאט ובשקט התמסמס האירוע ובית יד לבנים סגר את שעריו וחיי התרבות בשבת נדמו. למעט מתנ״ס דיונה שפה ושם מבליח עם אירוע חשאי אין שום חיי תרבות בעיר, ולמי שחושב שאשדודים לא צורכים תרבות בסופי שבוע רצוי שישל את הדור הצעיר, רק שזה לא קורה בעיר הולדתם והם נאלצים לנסוע מחוץ לעיר לראשון/ת״א או אפילו רחובות מה שמגדיל את העלויות ומרחיק אותם מעיר.

מי יתן ואתבדה וזו לא תהיה עוד כותרת, בתור אב שמשחרר את בנו החייל כל סופ״ש לנהוג לתוך הלילה בתל אביב או ראשון אשמח אם יחצה את הכביש ויגיע להופעה או ערב סטנד אפ בחצי מהעלויות.

תגובות:

אבי אמסלם: ״לא יקרה״

אבי אמלסלם הגיב:

״היות ואלי נכט חי בהזיה קשה לפיה הוא יכול להפעיל את המשכן בשבתות וחגי ישראל – מקווה בשבילו שהנושא אכן ירד מסדר היום בצורה מכובדת, מאשר שיראה את כל הדירקטוריון מצביע נגדו.
אין ספק שלמשכן יש משמעות סמלית ולכן פניתי לראש העיר בצורה מסודרת במטרה למנוע את העלאת הנושא עוד בטרם הדיון.במידה ובכל זאת ידונו בנושא לבקשתו של היו"ר נכט והנושא לא יעבור, ראוי ומתבקש שהאיש יגיש את התפטרותו מהמשכן מידית לאור חוסר יכולתו וחוסר האמון של הדירקטוריון בו״.

ציטוט מהצעתו של נכט:

"אנחנו חיים במציאות של קיבוץ גלויות, שמאתגרת את חיי היום יום שלנו הן במדינה, והן בעיר אשדוד. בעירנו חיים זה לצד זה חילונים ודתיים, מסורתיים וחרדים, עולים וותיקים, יוצאי עדות המזרח ואשכנז.  במציאות כזו, אנו בהנהגת העיר נדרשים לספק את צרכי כל התושבים. אלו שרוצים לשמוע מוזיקה מזרחית ואלו שרוצים לשמוע את שלמה ארצי, אלו שרוצים לשמוע זמרים בצרפתית או במרוקאית, רוסית או אמהרית.  באותה מידה אני סבור שאנו צריכים לאפשר לתושבי העיר לצרוך תרבות גם בשבתות, בדומה לערים מעורבות אחרות. במיוחד אם מדובר על מוסדות עירוניים שציבור התושבים משלם עליהם מיסים מדי חודש בחודשו". "מי שירצה לצרוך שירותי תרבות ופנאי ייעשה זאת ומי שלא ירצה אף אחד לא יכפה עליו. אין טעם במקומות סגורים, אשר יכולים להיות זמינים ופעילים  לקהל הרחב. למה הדבר דומה? למודל עבודתו של מרכז המסחרי BIG Fashion בעיר. ביג מעמיד פלטפורמה לטובת כלל התושבים, וכל בעל חנות מחליט אם הוא מעוניין לפתוח אותה בשבת או לא, אבל ה- BIG עצמו פתוח לרווחת הכלל. כך גם אנו כעירייה והשירותים העירוניים צריכים להעמיד לרשות הציבור את מתקניה ומי שירצה יצרוך ומי שלא לא יצרוך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*