ים של חלומות

ים של חלומות

לכל אדם יש חלומות אותם היה רוצה להגשים. לרוב, מדובר בחלומות מורכבים ומסובכים עליהם אפשר רק "לחלום", אך יש כאלה שחלומותיהם כה פשוטים עד שבעינינו הם דבר יומיומי וטריוויאלי. כזה היה חלומם הצנוע של בנות תנועת בתיה: להגיע אל החוף, להיכנס לתוך הים ולחוש את המים. כל כך פשוט, כל כך יומיומי אבל כל כך מסובך. באשדוד הן הגשימו את החלום.

אשדוד היתה הראשונה להנגיש את חוף הים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. היה זה עם השקתו של כסא מים מיוחד ולאחריו הונח מרבד ארוך שאפשר לכסא הנכה "להתגלגל" עד לקו המים. כבר בהשקת הכסא המיוחד נראו מחזות מרגשים של נכים שנכנסו לראשונה בחייהם אל תוך הים, השתכשכו במים באופן עצמאי ויכלו לחוש את קצף המים ואת מליחות הים על גופם. בני משפחה שליוו את יקיריהם הזילו דמעה של שמחה והתלהבות ואיתם גם עובדי אגף החופים האחראים על הנס הקטן.

מאז, רבים נהנו משירותי ההנגשה ומהחוויה המרגשת, עד להתרגשות הבאה שאחזה בכל מי שנכח בשבוע שעבר בחוף הים. היה זה כאשר אל החוף הנפרד באשדוד הגיעה קבוצה גדולה של תנועת הנוער החרדית ארצית "בתיה", סניף הנכים. "קבוצה של כ-65 בנות עם מוגבלויות, יחד עם קבוצת מלווים וקרובי משפחה, הגיעה בשעות אחה"צ המאוחרות ליום כיף בים" מתאר מר אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים, את החוויה שזומנה להן ולעובדי האגף ומציין כי "קבוצה זו הגיעה לחוף הנפרד, לאחר ששמעו כי באשדוד חופי הרחצה נגישים וניתן להגיע לשפת הים ולהרגיש את המים ולא רק להסתכל עליהם מרחוק".

ואכן, גב' מירי כץ, רכזת הסניפים בתנועת בתיה, אשרה בשיחה טלפונית כי השמועה על חופיה היפים של אשדוד הגיעו לאוזני הבנות ובמיוחד השמועה המרגשת על הנגשת החופים ועל החוויות אותן חוו נכים אחרים שהגיעו לאשדוד. "נודע לנו כי בחוף הנפרד באשדוד, הוכשר שביל מיוחד לנכים המאפשר גישה עד לשפת המים" אמרה והודתה כי "החלטנו לנצל את ההזדמנות ולערוך לבנות הסניף שלנו יום כיף בים". מתיאור הדברים עולה כי הבנות חוו חוויה מרגשת ולמעשה "הצלחתם להגשים להן חלום!!!" אמרה ופרגנה לעובדי האגף, במיוחד למפקח יואל שושן, על היחס החם והטיפול המסור שהעניק לקבוצת הבנות.

מר תורג'מן בעצמו התרגש מעצם העובדה ש"הצלחנו להגשים לבנות הללו חלום כל כך פשוט אך רב משמעות, ואפשרנו להן 'לגעת במים!' ולחוות את הים באופן כל כך קרוב". הוא ציין את אשדוד כעיר הראשונה שיזמה מהלך כה דרמטי והנגישה את הים לציבור זה והעלה הצעה בפני הרכזת שתבחן ימי כיף וביקורים נוספים בסגנון הזה באשדוד. "יש לנו גם כיסאות מיוחדים המאפשרים כניסה לתוך הים. אצתן מוזמנות לשלב אותם בביקורכם הבא אצלנו" הציע לסיכום.

לא רק בעירייה מפרגנים על המהלך באגף החופים ועל השירות המיוחד הניתן לאוכלוסיות אלה. מר דוד לבקוביץ, מנהל מערכת יעוץ והדרכה למקצועות המים הים והבריכה, שמע על האירוע המיוחד ומיהלר לכתוב למר תורג'מן כך: "אריה ידידי, יישר כוח על יוזמת הנגישות הזו, כמו גם יוזמות נוספות שאתה מוביל בתחום חופי הרחצה בישראל, המונעות ממקצועיות ומחויבות רבה לבני האדם באשר הם".

 

hon

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*