אין לנו ארץ אחרת או אחרת אין לנו ארץ

אין לנו ארץ אחרת או אחרת אין לנו ארץ

מקיף ו' ציין את יום העצמאות ה-67 למדינת ישראל, במפגשים עם לוחמים שהנחילו לבני הנוער את המורשת הערכית של "רעות מקודשת בדם". ב"ערב שירי לוחמים" שהתקיים בבית הספר, במעמד משפחות בוגרי ביה"ס שנפלו במערכות ישראל: סמל שני לוחם משמר הגבול תומר נוב ז"ל, קצין המנהרות סרן אביב חקאני ז"ל וחברו שמילא את מקומו, קצין המנהרות סרן משה טרנטו ז"ל, התייחדו התלמידים עם זכר חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה והפיקו טקס מרשים ומכובד.

בערב שירי הלוחמים, אשר אורגן והופק ע"י שילה כהן, רכזת החברתית של בית הספר, ונציגי שכבה י"א בניהולה של רכזת השכבה עינב גמזו, השתתפה להקת משמר הגבול שהגיעה במיוחד לאירוע, וחבורת הזמר הבית ספרית, בניהולה של רונית מויאל. בני המשפחות השכולות הדליקו נר לזכר יקיריהן, וכן הוקרנו סרטים מרגשים אודות המשפחה והנופלים.

עדנה חקאני הקריאה "תמונות מן האלבום", דברים שכתבה לזכר בנה אביב, ולא נותרה עין יבשה אחת בקהל. בתום דבריה, שרה חבורת הזמר הבית ספרית את "התמונות שבאלבום", של זאב נחמה וחיים משה, כמחווה לאם השכולה. קטע דרמטי ומרגש הועלה ע"י החוג לדרמה בביה"ס, בבימויו של השחקן, הבימאי והיוצר, בוגר ביה"ס, לירן דוד.

במפגשי נוער עם לוחמים, הציג דני בן אבו, יו"ר ארגון נכי צה"ל אשר הוזמן ע"י יועצת שכבה י"א יפעת אניג'אר, תמונות מחייו – מהעלייה ארצה, כילד צעיר, לימודיו בעיר אשדוד, וגיוסו לחיל השריון. כאן, פירט וסיפר שבחמישה באוקטובר הקפיצו אותו ואת צוותו, לתעלה – להדוף את הכוחות המצריים. "מתוך 150 החיילים, אשר היו מוצבים במקום-70 נהרגו" אמר ותיאר את המראות הקשים מאד של מלחמת יום הכיפורים, כאשר "כל העת, המתנו לצוותים נוספים שיגיעו ויסייעו בידינו בלחימה". דני עצמו נפגע מאש של טיל שפגע בטנק שלהם, בעת ניסיון לחלץ טנק של חבריהם, ותמונת ההמשך הייתה של פינוי לביה"ח, בעקבות הפציעה הקשה. "ההחלמה הייתה קשה וארוכה, אולם, בזכות האופטימיות, הכרת התודה על ההינצלות בחיים, ואהבת המולדת, דני ניצח במלחמה האישית שלו" אומרת גב' כהן ומציינת כי "דני סיים את הרצאתו בפנייה לבני הנוער להחליף את המשפט: 'אין לנו ארץ אחרת', בנתינת המרב והמיטב למדינת ישראל, כי 'אחרת לא תהיה לנו ארץ'"

מפגש נוסף, התקיים עם משה מטלון, מאחרוני דור הפלמ"ח שריתק את תלמידי י"ב בסיפורי מורשת הקרב של הפלמ"ח. במפגש השלישי, העניק אליעזר גרוסמן "טעימה של ציונות" לתלמידי כיתות ט'. הוא הציג בפני התלמידים את הרקע למלחמת העצמאות, ותיאר את הקרבות שהתחוללו ב"עד הלום", בהם נבלם הכוח המצרי, אשר שעט לעבר תל אביב. בתום דבריו, ניגשו אל המרצה התלמידות סייפן דינו וליה לייבוביץ', והביעו את דאגתן לגבי הלכלוך והאשפה שמטיילים מותירים בקרבת האנדרטה הישראלית. סוכם, שהדבר  דורש העמקת המודעות הציבורית  ליחס מכובד ומכבד כלפי האנדרטות לנופלים, גיבורי ישראל, אשר רק בזכות הקרבתם, ישראל ממשיכה להתקיים ולקיים גם יחד, חיי יצירה מפוארים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*