חופשה משמעותית

חופשה משמעותית

חג החנוכה במקיף ז' היה הפעם בסימן הלמידה המשמעותית חוויתית. שכבת ז' כולה הפכה למרכז למידה אחד גדול, המחולק לתחנות,  שהתבססו על חוויה, עידוד הסקרנות, מוטיבציה לשאול ולחקור ופיתוח יצירתיות. הפעילות כולה כללה שימוש במכשירים הניידים לצורך שימוש באינטרנט , צילום ויצירת קליפים. המרכזים והתחנות נבנו בחלל הכיתות כאשר כל תחנה עסקה בנושא אחר. יום הלימודים היה מורכב מנושאים שונים  כמו: תחרות חנוכיות ממוחזרות במסגרת הנושאים הנלמדים בשעורי מדעים.

התלמידים התנסו  בהכנת מוצר טכנולוגי שהוא ידידותי לסביבה, העשוי מפסולת ביתית תוך כדי הבנת עקרונות הטיפול בפסולת כמו מחזור ושימוש חוזר. התלמידים בחרו בחומרים שונים על פי תכונותיהם והתאמתם לבניית הדגם הנדרש. שיעור תנ"ך התקיים – על מנהיגות וחג החנוכה. ניסויים במדעים הקשורים לסמלי החג ,  כמו התפחת בצק, והסבר מדעי לבעירת הנרות . משחקים במתכונת של חפש את המטמון לחג החנוכה, בשיתוף המצ"דים של בית לברון, ולקינוח טקס שכבתי לחג החנוכה, והכרזה על החנוכייה המנצחת בתחרות בנושא של – "חנוכיות מאירות את הסביבה".

מנהלת בית הספר הגב' שרה שמש אמרה כי תהליכי למידה משמעותית מתחילים החל משכבת ז' , הולכים ונבנים לאורך השנים, ונותנים לתלמיד בסיס רחב של ידע משמעותי לא רק זמני ,אלא גם משמעותי בעתיד. שרלי נידם רכז השכבה, אמר שזו רק ההתחלה והוא מתכנן מרכזים נוספים של למידה משמעותית כשהקרוב מביניהם יעסוק בנושא האלימות על כל גווניה. עוד הוסיף ואמר כי התלמידים היו נרגשים שתפו פעולה, והכינו חנוכיות מדהימות ששקפו את הפנמת הנושאים שנלמדו.

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*