מאירים לגיל השלישי את vחג

מאירים לגיל השלישי את vחג

תלמידי קמפוס אנקורי אשדוד חגגו את חג החנוכה עם קשישים וניצולי שואה בבית אבות בעיר ו"על הדרך" עברו שיעור על תרומה לקהילה

תלמידי רשת החינוך אנקורי שומעים ממוריהם בכל הזדמנות על החשיבות של עזרה לקהילה ולאוכלוסיות השונות בה. גם לקראת חנוכה שוחחו בכיתות על המשמעות הרוחנית של האור בחג, על חשיבות הנתינה וכיצד במעשה קטן, כמעט ללא מאמץ, ניתן לשמח את האחר ולהאיר את יומו. הפעם, החליטו התלמידים להשאיר את הדיבורים לכיתה ולתרגם אותם למעשים.

לא מעט שומעים בשנים האחרונות בכלי התקשורת על בדידותם של הקשישים ועל מצבם הקשה של ניצולי השואה בישראל. על כן, החליטו תלמידי כתה י' בקמפוס אנקורי אשדוד, להאיר את חג החנוכה עבור אותם קשישים והגיעו לשמח אותם בבית האבות "נווה שבא" בעיר.

ליקה דוידוב, תלמידת קמפוס אנקורי אשדוד, סיפרה על המפגש המרגש: "נכנסו לבית האבות חוששים ולא מכירים, אך מהר מאוד נפתחו אל הקשישים והם אלינו. תחילה ישבנו ושמענו על הסיפורים האישיים שלהם מתקופת השואה וקיבלנו שיעור מרגש ועוצמתי שהתחבר לשעורי ההיסטוריה בבית הספר. המשכנו את המפגש עם הדלקת נרות, חילקנו סופגניות, שרנו שירי חנוכה ורקדנו עם הקשישים."

מירב וייס, מנהלת קמפוס אנקורי אשדוד: "המפגש המרגש בין התלמידים לניצולי השואה היא פעילות משמעותית וחשובה הנובעת מתוך עולם הערכים של רשת החינוך אנקורי מעורבות בקהילה, הכרת האחר ועזרה לזולת. בזכות המפגש התלמידים פוקחים את עיניהם ולומדים את ההיסטוריה דרך עיניהם של ניצולי השואה ועל החשיבות של סיוע לקהילה. בעזרת פעילויות כמו אלו, המשלבות בין הידע אותו התלמידים רוכשים בכתה ובין למידה משמעותית שלא דרך ספרי הלימוד, התלמידים יוצאים מבית הספר אזרחים טובים ומעורבים יותר."

REDMAIL

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*