לסרי למתנגדי הסכם הגג: אין לכם סיכוי. הובסתם ותובסו עוד!

לסרי למתנגדי הסכם הגג: אין לכם סיכוי. הובסתם ותובסו עוד!

אתמול כינס ראש העיר מסיבת עיתונאים לשיחה על הסכם הגג,לראשונה מכנס ראש העיר ישיבה בה ניתן לשאול את כל השאלות הקשות ולקבל תשובות עניייניות. הוא הגיע מחוייך ופתח בנאום אודות יתרונות ההסכם. על פניו הנתונים באמת מרשימים במספרים ונראה כי הוא מאוד מאוד מאמין במה שהוא אומר.

המסר המרכזי עליו חזר ראש העיר בין נתון לנתון הוא עניין השליחות והמחוייבות שלו כאיש ציבור למען האוכלוסיות המוחלשות ולזוגות הצעירים שאין להם סיכוי לרכוש בית בעיר אשדוד. ״עוד מספר חודשים תיפתח הגרלה ל-5,000 דירות בעיר ב-2 מתחמים אטרקטיביים, טו׳ ונחל לכיש, בשנים האחרונות בנתה העיר לא יותר מ-2,000, זו מהפיכה של ממש.״ לסרי מדבר על אשדוד כמטרופולין עתידי, העיר הגדולה אליה מגיעים מכל האיזור, הגירסה הדרומית של תל אביב, לא פחות.

nadlan-pnimi-july17

מתוך תפיסת עולם זו עבר לסרי למערכה השניה של מסיבת העיתונאים, סגירת החשבון עם התקשורת והאופוזיציה. לסרי טען לחוסר פרגון מצד התקשורת המקומית שנגררה לקולות האופוזיציה ולא נתנה במה לעיקרי הסכם הגג ולבשורה האמיתית. אבל כעסו האישי של יחיאל לסרי ניכר בכל משפט שמדבר על ההתנגדות להסכם. ״לא מצליח להבין איך אפשר להתנגד להסכם כזה״ פתח ואמר. ״מדובר בהתנגדות על רקע פוליטי ואישי נגדי״ הוסיף בהמשך… לסרי כיוון את ההתקפה על שניים מחברי המועצה, ששמם מופיע בעתירה שהוגשה לבית המשפט, הלן גלבר ואלון חסן. השניים שפתחו בקמפיין יחד עם תושבי רובע טו׳, טז׳, יב׳ ויז׳ נגד המתחם שעתיד להיבנות בטו׳ והגישו עתירה לדחיית ההסכם עומדים על הכוונת.

״הצביעות של השניים שבמשך שנים מתלוננים על ההגירה השלילית, על חוסר התקווה של הצעירים בעיר, על היעדר תעסוקה עכשיו הם באים לתקוע כזה הסכם?״

ראש העיר עקץ מתחת לחגוה את חבר מועצת העיר אלון חסן, ״מי מתנגד לכזה הסכם, מישהו שחי בוילה וחס וחלילה באנו לחסום לו את הנוף? חברי מועצה שמסודרים ולא צריכים לדאוג לילדים שלהם לדירה?״

הלן-גלבר-פנימי

לסרי על גלבר: ״אין גבול לצביעות״

לא יהיה הבדל בין רובע א׳ לרובע טו׳

לסרי: המתחמים יהיו מחולקים בכל העיר, האוכלוסיות יתערבבו, הדי אן איי של הרובעים ישתנה לגמרי, זוגות צעירים יגיעו לכל הרובעים וייצרו קהילות חדשות שיהנו יחד מכל התשתיות המחודשות שההסכם הזה מביא איתו. אין עוד הסכם במדינה, שר האוצר אמר זאת בעצמו

ראש העיר ומנכ״ל העירייה מתגאים ש״סחטו״ את המדינה והשיגו הסכם ראשוני שלא היה כמותו, 60 סעיפים הוסיפה העירייה להסכם המקורי, 60 תוספות 56 מתוכם הצליחה העירייה לקבל.

״קיבלנו את המנדט באופן דמוקרטי לעשות את השינוי ואנחנו עושים אותו בענק, אני קורא לאופוזיציה להסיר את ההתנגדות למרות שזה טוב לי מבחינה פוליטית שהם מתנגדים, רוב הציבור תומך ויתמוך בפרוייקט ברגע שיבין במה במה זה הולך לעשות לעיר, ההתנגדות שלהם תעמוד להם בגרון.״

ההסכם יבוצע, האופוזיציה תובס שוב והם יזכרו תמיד כמי שניסו לחבל בבית החולים, בפרוייקט התחבורה ועכשיו, בהסכם הגג״

650-אה

תחבורה

2 יציאות חדשות ייבנו תחת הסכם הגג, האחת משד׳ עובד בן עמי עד לכביש 4 (מושב אמונים), המחלף יעבור בשולי הדיונה עם פגיעה מינימלית בשמורה ויציאה נוספת מצפוו שתתחבר לכביש 4 באיזור יבנה.

תחנת הרכבת תשודרג באופן משמעותי ויחד עם פרוייקט התחבורה הציבורית יינתן מענה הולם מבחינת הכבישים והתעבורה. למדנו מערים אחרות שם באמת ישנן בעיות רציניות. כאן זה לא יקרה. תקציב לתכנון המחלף הצפוני יועבר תוך מס׳ חודשיםזה קורה!״

תעסוקה

ראש העיר לא בחל בביקורת, ניכר היה על פניו שהוא לוקח את הביקורת באופן אישי, מבחינתו מדובר בהישג אישי חסר תקדים, ונראה שהוא ממש לא מצליח להבין איך מישהו יכול בכלל להתנהג ״לכל הטוב הזה״.

״ההחלטה שלנו, שכל הדירות יהיו במחיר למשתכן היא החלטה דרמטית״, צעירים באשדוד יוכלו לקנות דירה בעיר בפחות ממיליון שקל, זו בשורה ותקווה ענקית!״

״איך יכולה עיר לוותר על תקציב פיתוח של 1.7 מיליארד ש״ח, התקציב הממוצע של עיריית אשדוד שמוקצה בכל שנה נע בין 60 ל-100 מיליון ש״ח, המשמעות היא להתקדם ב-17 שנים בפיתוח העירוני״

אלון-חסן

לסרי על אלון חסן: מסתירים לו את הנוף…

קרית הספורט

אשדוד תקבל קרית ספורט שתכלול איצטדיון חדיש הכולל 15,000 מקומות ישיבה, ארנת כדורסל עם 5,000 מקומות ישיבה ובריכה אולימפית, והכל במתחם אחד.

בתום מסיבת העיתונאים נשאל ראש העיר מדוע ההסברה לפרוייקט היתה כל כך מעומעמת. מדוע חיכה עד אחרי ההסכם כדי לכנס מסיבת עיתונאים ולא לפני.

״זה היה מהלך מחושב, ידענו שנקבל הראש, ידענו שהאופוזיציה תיכנס לואקום שנוצר ותמלא אותו בהכפשות וידענו שגם חלק מהציבור יזין את עצמו בשמועות ובחצאי אמיתות. ידענו הכל ולמרות זאת אני לא מצטער, אם היינו נוהגים אחרת ההסכם לא היה נחתם, גם כך הוא עמד בסיכון ועד הרגע האחרון הוא היה בספק, הסיכון היה גדול מדי.

מה יקרה אם יש בחירות והממשלה מתחלפת, מה יקרה עם כל ההסכם הזה במידה ושר האוצר הבא לא יהיה בעד ההוצאה?

הסכמי הגג אינם תלויים בהסכם קואצליוני או בתקציבי מדינה, הפרוייקטים מזינים את עצמם כלכלית ומרגע החתימה לא ניתן לשנות את ההסכם. גם כך, כל פרוייקט ייבחן ויעבור את כל הועדות כך שעדיין הכל גמיש ואם פספסנו משהו ניתן עדיין לתקן.

מה גרם למחיר לצנוח ב-300 עד 600 אלף ש״ח

מחיר הקרקע. המדינה ויתרה על המון כסף במחיר הקרקע וזה מה שמוזיל את המחיר, ההנחה המשמעותית על הקרקע מגולמת במחיר הדירה, מה שלעולם לא ניתן לעשות בקרקע פרטית.

לסיכום קורא ראש העיר יחד עם מנכ״ל העירייה לחברי האופוזיציה למשוך את העתירה, לאחר הדיון במועצה יחוייבו מגישי העתירה למשוך אותה, רק שאז זה יהיה בבושת פנים, וחבל. זהו יום חג לעיר וחבל להעכיר את האווירה.

תגובת הלן גלבר:

לסרי בלחץ ומנסה בכל כוחו להציל את עורו מכישלון בבחירות ההולכות וקרבות. ולאחר הטעות הקשה שהוא ביצע בפרוייקט ה- Re Way הוא מנסה להיתלות בהסכם הגג, שבמתכונתו הנוכחית, יחריב את העיר לחלוטין ויגרום לכאוס תחבורתי ופגיעה אנושה באיכות חיי תושבי אשדוד. לסרי כנראה ירד מן הפסים והחליט להשתלח בתושבי העיר ובנציגיו, כאשר יש להזכיר לו שהוא לא בנה ולו יחידת דיור אחת לזוגות הצעירים במשך 9 שנות כהונתו. גם הפעם לא הזוגות הצעירים עומדים מול עניו אלא קידום קרקעות פרטיות של בעלי העניין שבקרוב ייחשפו לציבור. אמשיך לעבוד למען כל תושבי העיר."
עוש הוסיפה גלבר כי יש לקדם את ההתחדשות הרובעית ואת חוק שבס על מנת להגדיל את היצע הדיור לזוגות הצעירים. ואת זה ניתן ליישם בלי כל קשר להסכמי הגג.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*