מכבי אשדוד באר טוביה – תמונת מצב

מכבי אשדוד באר טוביה – תמונת מצב

חודשיים לפני פתיחת עונת הכדורסל לשנת 2017\2018, והסגל של מכבי אשדוד\באר טוביה נבנה. אמנם הבנייה די איטית בשלב זה, בטח ביחס לשאר קבוצות הליגה, שחלקם כבר השלימו את 12 שחקני הסגל שלהם, אך עדיין חסר עוד לפחות שני שחקנים ישראלים בכירים על מנת שנוכל לדעת את זהות "הדולפינים" לקראת העונה הקרובה.

נתחיל עם צמד המאמנים שיעמדו על הקווים באשדוד:

לאחר ההבאה של מאיר טפירו ה"רוקי" אשתקד, בציוות עם עוזר מאמן צעיר יחסית כמו יונתן אלון, החליטו באשדוד ללכת על צוות מנוסה מאוד, כזה שכבר עבר לא מעט בכדורסל הישראלי.

לא מעט שמות של מאמנים עלו השנה כפוטנציאליים להחליף את טפירו שסיים בטעם חמוץ ומר את היחסים עם אשדוד. שרון דרוקר, רמי הדר היו על הפרק, אך בסופו של דבר הפור נפל על בראד גרינברג היהודי-אמריקני שיגיע לעיר הנמל.

לגרינברג לא מעט ניסיון בכדורסל הישראלי. ברזומה יש לו הישג משמעותי עם מכבי חיפה בדמות אליפות המדינה, ולאחר מכן כשאימן את הפועל ירושלים, גרינברג אמנם העלה חרס בידו כשכשל בניסיונות להשיג את צלחת האליפות, אך הגיע לדבר מה, כשהעפיל עם הקבוצה מהבירה לרבע גמר ה"יורוקאפ".

לצד גרינברג בן ה63, מי שיהיה צמוד אליו הוא העוזר דני גוט.

גוט אמנם אימן כמאמן ראשי רק את עירוני רמת גן בליגת העל ובליגת המשנה, אך את תפקיד עוזר המאמן הוא מכיר לא מעט. גוט היה עוזרו של דיוויד בלאט בנבחרת רוסיה ושל צביקה שרף בדינמו מוסקבה, כמו כן גוט כיהן כסקאוט בשנים המוצלחות של מכבי תל אביב בעשור האחרון.

dol

והגיעה העת לסגל:

ממצבת השחקים של העונה שעברה, נשאר רק שחקן אחד בסגל של מכבי אשדוד, לא סתם זה הוא הקפטן אדם אריאל.

אריאל שהגיע בעונה שעברה כמושאל מהפועל ירושלים, החל את העונה בצורה מרשימה, אך הפציעה הזכורה מחצי גמר הגביע מול מכבי תל אביב בחודש פברואר, לאחר היתקלות עם גל מקל, די העיבה על המשך העונה של הקפטן הצעיר.

את העונה הנוכחית, יחל אריאל עם המון ביטחון, בטח תחת גרינברג שאימן אותו אצל האדומים מירושלים.

בגזרה הישראלית, אשדוד צירפה עד עתה שני שחקנים נוספים. הראשון הוא הרכז המנוסה גוני יזרעאלי שהגיע מהפועל חולון.

עבור הרכז בן ה32 תהיה זו הקדנציה השנייה באשדוד, לאחר ששיחק במדי הקבוצה בעונת 2012\2013, וכעת הוא מגיע בעיקר בתור ה"מבוגר האחראי", כזה שיישא על גבו את שאר החברים הצעירים, ויתן פה ושם דקות של ניהול וסדר על הפרקט.

לצד יזרעאלי, מי שחתם בתחילת השבוע באשדוד הוא הגארד-פורוורד נמרוד לוי בן ה22.

לוי נחשב לכישרון עולה בכדורסל הישראלי, ובעונה שעברה עבר לא מעט טלטלות.

זה התחיל כשחתם די בהפתעה בשורות האלופה מלפני שנתיים, מכבי ראשון לציון. למרות שלא הרשים יתר על המידה, לוי קיבל הצעה באמצע השנה ממכבי תל אביב הגדולה, בעיקר בשל הגירעון בשחקנים הישראלים, ולוי עף קיבל דקות יורוליג מול האריות הגדולות של היבשת.

בנוגע לזרים, עד עתה החתימה הקבוצה ארבעה זרים חדשים, שיחליפו את סיימון, דילארד, קרמייקל וליטל שסיימו נהדר את העונה שעברה.

השם אולי הנוצץ מבין ארבעת החדשים, הוא הסנטר ג'ראלד לי. לי, סנטר נבחרת פינלנד, נחשב לשחקן עם ניסיון בזירה האירופית, ובנוסף הוא ניחן באתלטיות מתחת לסל ויכולת סיום טובה.

מלבד לי, מי שיצטרך לתת את הטון בקו הקידמי הוא הפורוורד דיוויד לאורי, שעבורו אשדוד תהיה התחנה הראשונה מחוץ לאדמת ארצות הברית.

בקו האחורי, חתמו קמרון לונג הגארד שהגיע במרץ הקודם לכתומים מראשון, ואף הרשים לא מעט במשחקי הפלייאוף. גם הרכז הוותיק הנרי סק הצטרף, וביחד עם גוני יזרעאלי יאייש את עמדת הרכז.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*