עובדות שלא ידעתם על שיניים

עובדות שלא ידעתם על שיניים

השיניים ממלאות את הפה של כולנו ומעניקות מראה נקי ובריא לפה ולפנים בכלל. השיניים הן בעצם עצמות ויש חשיבות מכרעת לשמירה עליהן חזקות, בריאות ונקיות ויש מקום רב בשיח הציבורי לנושאים הקשורים בבריאות השיניים ובטכניקות וטכנולוגיות המתפתחות עם הזמן ומיועדות לשפר את השיטות שבאמצעותן מטפלים בשיניים או שומרים עליהן. יחד עם זאת, יש לא מעט ידע נסתר אודות השיניים וישנן עובדות רבות מעניינות אודותיהן:

  • החלק החיצוני של השיניים עשוי מחומר הנקרא אמייל. מדובר בחומר הקשה ביותר שקיים בגוף האדם והוא עמיד אפילו באש.
  • אחוז קטן של בני אדם נולד עם שן אחת בפה. עם השנים צומחות בפה האנושי 32 שיניים וברוב המקרים מאבדים בני האדם את שיניהם הטבעיות עד גיל 60.
  • על מנת ללעוס את המזון מזיזים בני האדם את החלק התחתון של הלסת. בניגוד לדעה רווחת – הלסת העליונה אינה יכולה לזוז אלא מהווה חלק בלתי נפרד מהגולגולת.
  • ברומא העתיקה היו מועסקים עבדים שכל תפקידם היה לנקות את שיניהם של הבכירים מהם.
  • כיום ישנן שיטות רבות לביצוע יישור שיניים – מה שמאפשר לאנשים רבים לשנות את המראה של השיניים והפה ולשפר אותו לאין שיעור.
  • התחום של השתלות שיניים התפתח רבות בשנים האחרונות עד כדי כך שלא ניתן לזהות מן הצד האם שיניו של אדם אכן שיניו הטבעיות או שתלים מלאכותיים.
  • לחזיר יש 44 שיניים בפה, לחילזון 256 ולכריש פה עצום עם 50,000 שיניים שאין הוא כלל עושה בהן שימוש לצרכי מאכל, שכן הוא בולע דגים על מנת להשביע את עצמו.
  • כיום קיים מגוון רחב מאד של טיפולי שיניים – הן רפואיים או בריאותיים והן כאלה שמבוצעים מתוך שיקולי אסתטיקה.
  • ענף האורתודנטיה שייך לתחום רפואת השיניים אך על מנת לעסוק בו יש צורך ברישיון מיוחד שלא כל רופאי השיניים מחזיקים בו.

שיניים – חשובות ביותר ומומלץ לשמור עליהן!

אין עוררין על כך שלשיניים יש תפקידים רבים בתפקוד התקין של גוף האדם. כיום ידוע שאין להקל ראש בנושא של שמירה על חוזק ובריאות השיניים ומומלץ לבצע ביקורת אצל רופא השיניים פעם בכמה חודשים על מנת לוודא שאין מחלות או פגיעות, שלא צומחות שיני בינה בתוך החניכיים ואין היחלשות של השיניים עצמן. ילדים יכולים להגיע לבדיקה או טיפול אצל רופא שיניים בעל התמחות בילדים.

ענף רפואת השיניים מתקדם ומתפתח כל הזמן וכיום מוצעים טיפולים פשוטים ושגרתיים שבעבר היו נחשבים לקשים או מסובכים. שיטות ההרגעה והאלחוש גם הן השתפרו רבות עם הזמן וכיום קל הרבה יותר להירגע לפני טיפול שיניים ולהגיע אליו ללא לחץ או מתח שבדרך כלל היו מלווים את המטופלים השונים. בנוסף, קיימת גישה של מתן טיפולי שיניים עבור אוכלוסיות נחלשות על מנת שאלה יסייעו להם לשמור על בריאות השיניים שלהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*