תושב רובע טו׳ בפנייה אישית לראש העיר / טור אישי

תושב רובע טו׳ בפנייה אישית לראש העיר / טור אישי

מר לסרי היקר את מה שתקרא בהמשך כותב לך מישהו שלפני 35 שנים שיחק בביצות של אזור ח' והסתובב בדיונות של אזור ה'. את נעוריו בילה בגלידת טוקיו ובורקס סמי באזור ד. ישנם כאלה שבאמת אוהבים את אשדוד ולא בגלל אינטרס כזה או אחר, פשוט כי הם אשדודים.

כל מה שביקשנו הוא להמשיך לגור בעיר ילדותנו, לבנות קן לילדינו באזור שבו יש פארק, מתנס, תנועת נוער ואפילו( רחמנן ליצלן..) טיפת חלב. אך במקום זאת מה קיבלנו? ….

בתי הבכורה מדריכה בתנועת המחנות העולים (העירייה הקצתה להם מחסן באולם ספורט, לא מצליחים לגייס חניכים כי אין איפה לאכלס אותם). לוקח את הקטנה לחוג ריקוד שמתקיים בכיתה בבית הספר אופק, בכל בוקר עומד חצי שעה בפקקים בכדי לעבור 3 כיכרות… כל הבטחותיך לבנות לצעירים הם שקר אחד גדול, מקורביך מוליכים אותך שולל.

זוג צעיר יעדיף לקנות בית מרווח באיזור יג' ולא דירה פצפונת בבניין מפלצתי בשני מליון שח.. הרי ידוע שמי שיקנה את הדירות האלה הם בעלי ההון, ששוב ישכירו לצעירים במחירים מופקעים וחזרנו למעגל הבלתי נגמר של חוסר יכולת לקנות בית… אתן לך עצה קטנה ואמיתית , כזאת שלעולם לא תקבל מסובביך במתחם הון שלטון.. אלה שרואים רק כסף למול עיניהם..

אם אתה באמת אבל באמת רוצה למשוך צעירים שישארו באשדוד תקדם מתחמי פינוי בינוי /תמא ,תן הנחה משמעותית בארנונה לזוגות צעירים שיגורו באזורים הותיקים ו,ח,ג ב. הרווח הוא כפול, הרובעים הישנים והמוזנחים ישובו לחיים ,בתי הספר הוותיקים יחזרו לפעול (כדוגמת ביה”ס שקמים ) וגם תוכל לממש את חלום המחיר למשתכן שכולם מבקשים.

האמת שאף אחד לא רוצה לחשוף היא שצעירים עוזבים את אשדוד לא בגלל דיור אלא בגלל מחסור במקומות עבודה. אז במקום להילחם בתושבים הוותיקים ,צא ופתח את זרועותיך למקומות עבודה מתקדמים (אני אישית מכיר חברה אמידה מאוד שלא קשורים ל”חונטה” בעיר שרצו לפתוח חממת הייטק לחברות ויזמים צעירים אך בגלל חמדנות שלכם הם נקלטו בבאר שבע ) תעזור לעיר לצאת מסטגימת ”עיר הפועלים” לעיר מתקדמת עם איכות חיים שתמשוך אליה צעירים וצעירות רבים . איני רוצה להיכנס לנושא לדתיים /חילוניים או למקום מגוריך כיום, מאחל לך את כל הטוב שיש. אבל, הגיע הזמן שתפתח את העיניים ותראה מי עומד מימינך וממשמאלך ותבין שכולם בעלי אינטרסים.

אם זכור לך משירותך בצה”ל, המפקד מבצע ”שיחת חתך ” לפקודיו, כך הוא יודע הכי טוב מה מטריד את החייל הקטן, כך מצופה מכל מי שנמצא בראש ארגון, גם אתה נדרש להקשיב לתושבים שלך, כך תלמד את המצוקות כפי שהן, ואולי אפילו תופתע לגלות שלא מדובר בהדיוטות, אלא באנשים עם רעיונות יצירתיים לא פחות מאנשיך שלך. אם אתה עדין חושב שדרכך היא הנכונה, אנו תושבי אזור טו' והרובעים הדרומים של אשדוד מזמינים אותך לעימות מתוקשר שבו תענה על שאלותינו בצורה רצינית ועינינית, ללא משוא פנים וללא יועצי אחיטופל שלוחשים לאוזניך, לא כפי שענית בצאתך מישיבת מועצת העיר ”נגמרו הימים שאנשים יגורו בשטח של 500 מטר".

אני מבקש ממך סליחה שאני וזוגתי רכשנו השכלה אקדמית . סליחה שהצלחנו לפרנס את עצמנו בלי קומבינות וביושר. סליחה שהתקדמנו אט אט, מבית קטן באזור ישן בתחילת הדרך. סליחה שהצלחנו בסופו של דבר ולאחר שנים של יזע ודמעות, בלי שום הנחות ובעשר אצבעות, לרכוש בית פרטי( לא זכור לי שאתה או שאר סובביך ערבים על המשכנתא המפלצתית שאנו חתומים עליה) .

אבל דבר אחד אני מבטיח לך! נלחם בך עד הסוף, כדי שלא נהיה מע"ר 2, כדי שהחלטות ילקחו בנקיון כפיים וכדי שילדינו יקבלו את המגיע להם. לא נשקוט ולא ננום עד שהצדק ינצח, עד שיוצאו כל השרצים מהקופסא.. מתחם החרגול הוא רק הדוגמא הקטנה.

 

הכותב: תושב הרובע שאינו יכול להזדהות עקב רגישות תפקידו. פרטיו שמורים במערכת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*