הדוד בראד: על הדרך של בראד גרינברג למכבי אשדוד\באר טוביה

הדוד בראד: על הדרך של בראד גרינברג למכבי אשדוד\באר טוביה

הודעת המינוי שבישרה ביום שישי האחרון על חתימתו של בראד גרינברג למאמן מכבי אשדוד\באר טוביה לשנתיים הקרובות, הפתיעה והרימה לא מעט גבות בקרב אנשי הכדורסל בארץ.

בכל זאת, מדובר במאמן בעל רזומה מרשים, שבין הצלחותיו ניתן למצוא את תואר האליפות ההיסטורית שלקח על הקווים במכבי חיפה, ושנה לאחר מכן כשהגיע עם הפועל ירושלים בתחילת האבולוציה המודרנית שלה עד לרבע גמר היורוקאפ. כמובן תוסיפו לזה את היותו הג'נרל מנג'ר של פילדלפיה בעברו ועוד דרך יפה מעבר לים, כך שהמעבר לעיר הנמל הדרומית ולקבוצה שנחשבת לקבוצת תחתית בנוף הכדורסל הישראלי די נתפסת כאנטיתזה.

_TP_1701

אבל לגרינברג, היהודי-אמריקאי בן ה63 יש כמו לכל יהודי בתפוצות, את הזיקה ככל הנראה לארץ הקודש. זאת כנראה הסיבה העיקרית לחזרתו לכדורסל המקומי, אליו המאמן המנוסה די התחבר.

עבור הצהובים מאשדוד, החודשיים האחרונים היו תחת כאוס מוחלט בנוגע לזהות המאמן לעונת המשחקים הקרובה. למעשה, מאז אותו הניצחון המרשים על מכבי תל אביב במחזור הסיום של העונה הסדירה באמצע חודש מאי, צצו לא מעט לבטים בקרב הנהלת אשדוד בנוגע לכך.

שבועיים לאחר אותו המשחק, מאיר טפירו ה"רוקי", מאמן הקבוצה אשתקד, יצא בהודעה בתקשורת לפיכך הנהלת אשדוד ביקשה ממנו לקצץ ב30 אחוז משכרו ואף הגישה לו מכתב פיטורים, מה שלפי דברי ההנהלה אותם דברים היו די מסולפים.

_TP_1801

מאז אותו היום, היחסים בין היו סוג של פינג-פונג. לא מעט פעמים היו ניסיונות לגשר בין הצדדים על מנת שטפירו יישאר מאמן הקבוצה גם לעונה הבאה, אך היו גם ימים בהם הקשר התרחק עוד יותר והגרסאות בין הצדדים לגבי הסכם ההמשכיות התגנחו.

ובחזרה לגרינברג:

מאז אותה הפגישה, באשדוד החלו לבדוק שמות פוטנציאליים נוספים לאימון הקבוצה בצהוב. רמי הדר,שרון דרוקר ויונתן אלון היו רלוונטים בנוסף לגרינברג, אך בסופו של דבר הניסיון והרצון של גרינברג לחזור לאמן בארץ .

הסיכום עם גרינברג החל לצבור תאוצה בשעת לילה מאוחרת ביום חמישי, וכמה שעות לאחר מכן כאמור, יצאה ההודעה הרשמית.

עבור גרינברג, שמשמש במקביל כמאמן נבחרת קוסובו, מדובר באתגר שונה משתי הקבוצות אותו אימן בעברו בישראל.

לאשדוד אין את הכסף והתקציב הגדול ששופכים מדי שנה ג'ף רוזן ואורי אלון, ובעוד אחת המטרות של ירושלים וחיפה היא להניף את הצלחת המוזהבת בתום העונה, המטרה של אשדוד לפחות כרגע היא להתברג לשמיניית הפלייאוף, אותה הקבוצה הדרומית לא צלחה מאז עונת 2011\2012, אז אגב נעצרה מכבי אשדוד רק במשחק הגמר מול מכבי תל אביב.

DKA_0821

אגב, עבור גרינברג ואשדוד, שיתוף הפעולה ביחד יהיה סוג של פיקנטריה קטנה.

המאמן שמגיע מקבוצת באסקשהיר הטורקית, אימן תחתיו בקבוצה שלושה שחקנים שעברו במסעם האירופאי, במכבי אשדוד, ג'וש דאנקן שכיכב תחתיו בעונה האחרונה, וג'ארד הומאן וקרייג בראקינס ששיחקו תחתיו ב2015.

בניית שלד הקבוצה לעונה הבאה:

בשל הסחבת בנוגע למינוי מאמן לקבוצה, במכבי אשדוד יחלו לעבוד על בניית הסגל בשלב מאוחר יחסית.

כזכור, עד כה אין ולא שחקן אחד ששיחק באשדוד אשתקד וחתום גם לעונה הבאה. הקבוצה איבדה את ג'ייק כהן שהיה הברומטר המרכזי בעונה שעברה למכבי תל אביב.

גרינברג אמור להגיע לישראל רק בחודש הבא, ועד אז הוא מתכוון להתחיל את חיזוק הקבוצה בתחילה על ידי צירוף של ארבעה או חמישה שחקנים זרים. באשדוד מאוד סומכים על גרינברג ובטוחים כי יחד עמו הקבוצה מסוגלת להגדיל את היקף מטרותיה לקראת העונה הבאה.

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*