תחרות העוּד הראשונה ע"ש סמי אלמגריבי

תחרות העוּד הראשונה ע"ש סמי אלמגריבי

הפרס לזוכה במקום הראשון בכל קטגוריה 4,500  ואירוח בקונצרט של התזמורת האנדלוסית אשדוד.25-27.09.17, משכן אמנויות הבמה ואולם מונארט, אשדוד

העוּד, מלך הכלים. כלי נגינה קדום, מהעתיקים בעולם ונחשב למלך הכלים, בהיותו בסיס לתבנית המוזיקאלית של המוזיקה, המאקמים, ההלחנה וביסוד לימודי הנגינה במזרח.

בארץ העוּד נלמד בבתי ספר למוזיקה, קונסרבטוריונים ובהוראה פרטית. העוּד זוכה לתחיה ומעמד בזכות פסטיבלי העוּד, פריחת התזמורות האנדלוסיות, הפצת הפיוט היהודי ואהבת הקהל למוזיקת עולם ולקלאסיקה הערבית.
כך הפך העוּד לכלי נגינה רב תרבותי ורב דורי.

העיר אשדוד, בה פעילות פסטיבלית ענפה, מקיימת תחרות חדשה ופורצת דרך זו בזמן מרתק, בו נמצאת ומתארגנת מחדש תעשיית התרבות בארץ. התחרות מעמידה במרכז את העוּד וחשיבותו בארץ ובעולם במוזיקה.

תחרות העוּד תתקיים בשתי קטגוריות: עד גיל  18 וקטגוריה לבוגרים/ות. המתחרים/ות יתבקשו לבצע קטע אלתור, תקסים וקטע מולחן. סמאי, לונגה, מודרני או קלאסי מתרבויות העולם.

התחרות נושאת פרסים כספיים. הזוכים/ות במקום הראשון בכל קטגוריה גם יוזמנו להתארח בקונצרט יחד עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד. הזוכים/ות האחרים/ות יוזמנו גם להופיע בקונצרט משותף במסגרת פסטיבל תור הזהב באשדוד.

התחרות היא ע"ש סמי אלמגריבי. מי שהיה זמר, חזן, פייטן, מלחין ומשורר ונגן עוּד ואחד ממבצעיה הגדולים של המוזיקה המסורתית הפופולארית, האנדלוסית ושל פיוט יהודי מרוקו. סמי היה המנהל הפדגוגי הראשון של המרכז לפיוט ושירהאשדוד ומי שהניח את היסודות להקמתה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד שלימים זכתה בפרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

לינק לאתר התחרות ולהרשמה: http://www.oudcompetition.com

בין חברי הנהלת התחרות (לפי הא'-ב'): ד"ר אבי עילם אמזלג, אביגיל ארנהיים, יא יא כהן אהרונוב, גלית גיאת,
יאיר דלאל, ליז ממן, רוני סומק, סופי צדקה, סוהיל רדואן, אבי שושן, מנשה ששון ובוני העוד: פיטר סאייג, ירון נאור.

  • רשימת שופטי/ות התחרות תתפרסם ערב התחרות.

מייסדי התחרות: מוטי מלכא ואלי גרינפלד. מנהל התחרות: אלי גרינפלד

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*