שיעורים פרטיים במתמטיקה – סגנונות עבודה עם מורה פרטי

שיעורים פרטיים במתמטיקה – סגנונות עבודה עם מורה פרטי

כשתלמידים הולכים אל מורה פרטי במתמטיקה, בין אם מדובר בתלמידי יסודי או תיכון ובין אם מדובר בסטודנטים באוניברסיטה, הרי שיש צורות עבודה שונות איתן הם מתמודדים במסגרת השיעורים.

כל מורה בוחר את צורת העבודה שלו עם התלמיד, כיצד הוא יכול ללמד אותו את החומר הנלמד וכיצד הוא יכול לקחת אותו צעד אחד קדימה. מדובר לא רק באופן בו המורה מלמד את החומר במהלך השיעור, אז ברור מאליו שלכל מורה יש את הדרך שלו, הכוונה גם לצורת העבודה הכללית, על מה המורה שם דגש ועל מה לא, מה הוא מלמד ומה הוא מעדיף להשאיר למורה בכיתה, כמה הוא מתקדם וכמה הוא בוחר להישאר בקצב של הכיתה.

לפני שנציג סגנונות עבודה שונים במסגרת שיעורים פרטיים במתמטיקה, חשוב לומר, צורת העבודה של המורה צריך להיות גלויה לתלמיד, ואם המורה הוא גמיש, אז חשוב שיברר אם התלמיד שאכן זה מתאים לו, במידה ולא, הרי שעליו להתאים את עצמו לתלמיד. בסופו של דבר הוא נמצא שם בשביל התלמיד, ואם התלמיד לא מרוצה, אז מן הסתם, כל העבודה לא תהיה תשתלם.

נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה היא, היעדים והמטרות. מה בדיוק התלמיד רוצה להשיג. ברור מאליו, אם יש לו מבחן קרוב, הוא רוצה להצליח בו ולא ללמוד חומר חדש, מצד שני, אם נמצאים בתקופת חופש, ייתכן שזה זמן להתקדם בחומר בשביל להיות מוכן, כשחוזרים אל הכיתה, התלמיד ידע כיצד להתמודד עם החומר שהוא לומד.

שיעורים פרטיים במתמטיקה – כלים וסגנונות עבודה

הסגנון המוכר ביותר זה עקב לצד אגודל עם החומר של הכיתה. לא צריך ללכת רחוק מדי, פשוט לומדים מה שנלמד בכיתה. המורה הפרטי מלמד בדיוק את החומר שנלמד בכיתה. מאחר והמורה יש לו ניסיון, הוא אמור לדעת, פחות או יותר באיזה שלב נמצאת הכיתה (כמובן שהילד יכול לעזור לו בכך) וכן הוא יודע כיצד ללמד את החומר בצורה נכונה.

הרעיון של סגנון זה, לא מתקדמים מעבר למה שנלמד בכיתה, לומדים בדיוק את החומר שכל התלמידים לומדים, ככה מיישרים איתם קו. שיטה זו מתאימה לתלמידים אשר מתקשים בחומר. במקום להתקדם, רצים על אותו קו.

סגנון אחר של שיעורים פרטיים במתמטיקה, מתקדמים באופן חופשי. ההנחה היא שהילד יודע את החומר וייתכן שאם הוא יתקדם יותר, אז יהיה לו קל לענות על שאלות מהחומר הישן וגם מהחומר החדש. כמו כן, זו הזדמנות טובה ליצור פער, מרווח ביטחון, אם חס וחלילה הילד לא יעמוד בדרישות של המורה בכיתה, יש לו מספיק כלים בשביל להתמודד עם החומר.

סגנון נוסף הוא לימוד על פי חומר המבחן. לא לומדים שום דבר מעבר רק מה שלמדים למבחן. זה הימור, אך הוא מאוד חסכוני ופשוט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*