60 שנה, 16 מתמודדים, 3 זוכים, אלופה אחת

אשדוד, אשדוד פור יו, חידון, 60 לאשדוד

אשדוד, אשדוד פור יו, חידון, 60 לאשדוד

תאיר רענן היא המנצחת הגדולה של חידון ה-60 לעיר אשדוד. היה עליה לגבור על נציגים מ-16 בתי ספר יסודיים בעיר, שהגיעו לשלב הגמר והתמודדו על התואר חתן ה-60 לעיר. רענן צברה 59 נקודות (מ-60) ושמעה את ד"ר אבשלום קור, מנחה החידון, מכריז עליה ועל עוד שני חברים כזוכים בשלושת המקומות הראשונים. הוריה של תאיר שבאו לעודד התרגשו לעלות לבמה ולקבל יחד איתה את הפרס.

16 נציגים מביה"ס היסודיים בעיר עברו את השלבים המוקדמים וזכו להשתתף בשלב הגמר של חידון ה-60 לאשדוד: רביד לוינסקי מארזים, נסטיה בקטוב מאשכול, אדם גרשקוביץ משז"ר, אסף מגן מדביר, סנדרה וייס מגאולים, אורי לוי מהרא"ה, טלי סמרס מצפרירים, רפאל בן אורן מחזון יעקב, חגית וקסמן מאמירים, שנהב בנימין מהראל, נועה בן ישי מיהל"ם, עמית אלגזר מאופק, ליאל בלטה משחר, אושרי זנזורי מיצחק רבין תאיר רענן משילה ולירון זרבוביץ מנוף ים. הם עלו בזה אחר זה לבמה, לקול קריאתו של ד"ר אבשלום קור, מנחה החידון, כשברקע סרטון קצר בו הם מספרים על אשדוד ומה הם אוהבים בעיר מולדתם. היתה זו פתיחה יפה ומרשימה לחידון שהתעלה לרמה ארגונית מופתית והציג את מערכת החינוך העירונית במיטבה. קודם לכן עוד פתחה חבורת הזמר של בית ספר צפרירים את האירוע בשיר על אשדוד החוגגת יום הולדת 60.
בפתח דבריו גילה ד"ר קור כי בהיותו ילד ביקר באשדוד כשעוד היתה רק חול וחול. "אבי היה חבר טוב של עובד בן עמי ויום אחד באתי עם הוריי לבקר את בן עמי באשדוד" מתאר הוא את ביקור הראשון והמפתיע. הוא סיפר כי "בן עמי פרש מפה גיאוגרפית על השולחן, הצביע על אשדוד ואמר להוריי שכאן תקום עיר לתפארת". היתה זו בהחלט הפתעה שכן איש לא יכול היה לראות את החזון שלו במציאות. "היום אשדוד היא עיר גדולה ויפה שהגשימה את חזונו" סיכם.
מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה, נשאה דברים וסיפרה על אשדוד החוגגת 60 ועל הפרויקט החינוכי בבתי הספר. היא בירכה את המתמודדים והודתה למנהלי בתי הספר ולמורים. תודה מיוחדת ליואב שלוסברג מנכ"ל החברה "החידון והחוויה", מארגני החידון, ולמיטל אליאס מנהלת מחלקת תוכניות חינוכיות מפיקת האירוע. אחריה בירך ראש מינהל החינוך מר אריה מימון, שעמד גם בראש צוות השופטים, ואיחל לכולם הצלחה.
אליאס, מפיקת האירוע, מציינת כי תחילת התהליך בקול קורא מתחילת השנה שהופנה לכל בתי הספר בעיר ומיועד לתלמידי כיתות ה'-ו'. שלושה סבבי מיון קבעו מי הם 2 הנציגים מכל בית ספר שהגיעו לשלב האחרון לפני החידון, ולאחר מבחן נוסף נקבעו 16 הזוכים האחרונים לעלות לשלב הגמר – החידון הפומבי.
בשלב הראשון של החידון הפומבי, היה על כל תלמיד לענות על שאלה אחת. בסבב זה זכו כולם בכל 12 הנקודות האפשריות. שלב ב', שלב השאלה הזהה, היה יותר קשה. התלמידים נדרשו להתמודד עם 10 שאלות ולענות תשובה נכונה באמצעות הצבעה אלקטרונית. בשלב זה יכלו לצבור עד 20 נקודות ובסיומו נקבעו עשרת העולים לשלב הבא, שלב "מקבילית המוחות". כאן נדרש כל מתמודד לענות על 4 שאלות בתוך דקה אחת. זהו שלב מהיר שמחייב ערנות ותגובה מידית המקנה 4 נקודות לתשובה ובסה"כ 16 נקודות מרביות. השלב האחרון והמכריע, שאלת ראש העיר, היתה מורכבת משמונה סעיפים ואפשרה צבירה מקסימלית של 16 נקודות.

בעוד השופטים משקללים את הנקודות, עלתה חבורת הזמר של בית ספר חזון יעקב לבמה ובצעה שני שירים שנכתבו לרגל חגיגות ה-60 לאשדוד. בין לבין הופיעו שני שחקני תיאטרון ובקטעי קישור ומשחק נתנו ביטוי לאירועים המשקפים את תולדות היישוב בארץ ישראל ואת ימיה הראשונים של אשדוד. גם לקהל היה תפקיד. תלמידי בתי הספר, חברים של המתמודדים שלא הפסיקו לעודד ולדרבן את חבריהם, השתתפו בחידון באמצעות זיהוי תמונות שהוקרנו על המסך והסתירו למעשה אתרים ידועים באשדוד. המזהים זכו בפרס.

כל המשתתפים זכו בתעודת השתתפות וספר מתנה ושלושת הזוכים הראשונים זכו גם בפרס כספי. במקום השלישי – רפאל בן אורן מחזון יעקב, במקום השני – עמית אלגזר מאופק ובמקום הראשון – תאיר רענן משילה. הוריה של שילה אשר באו לעודד נקראו לבמה לצילום משותף עם בתם. כמו כן, אביה של תאיר, מורה במקצועו, זכה להתכבד גם בעמית תלמידו שזכה במקום השני. כבוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*