מגבירים מודעות לתרחישי חירום

מגבירים מודעות לתרחישי חירום

מצב חירום הוא מצב של משבר המשבש את שגרת החיים ומאתגר אותנו עם סיטואציות ואירועים לא פשוטים. האתגר הגדול והחשוב מכל באירועי חירום זה הצלת חיים וככל שנהיה ערוכים לתת מענה מהיר ומקצועי כך נעמוד בהתמודדות בצורה אפקטיבית יותר. הנחה זו הפכה להנחייה מפורשת של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנועדה להגביר את המודעות בקרב הציבור לתרחישי חירום שונים ואת העובדה כי בעת חירום נצטרך לסמוך על עצמנו ועל יכולותינו הארגוניים והקהילתיים, לפחות בימים הראשונים.

מינהלות הרובעים במינהל התפעול, יחד עם המחלקה להתנדבות במינהל לשירותים חברתיים, עוסקים כל השנה בגיוס, מיון ואיתור פעילים הנכונים להתנדב למשימות סיוע ועזרה לקהילה במגוון תחומים. בין היתר מתגבשות קבוצות שהוכשרו לתת מענה בעת חירום ואתמול החלה הכשרת פעילים בקורס עזרה ראשונה מתקדם. "לאחר עבודת הכנה ארוכה עם המנהלים הבכירים, וגיבוש רעיונות להכשרת פעילים לסיוע בחירום, התחלנו אתמול בקורס לשתי קבוצות, ציבור כללי וחרדים" אומר אהרון מור, רכז קהילתי במינהלות הרובעים, ומציין בשביעות רצון בולטת כי היתה היענות גדולה עד שנאלצנו לעצור את הרישום. "מדובר בקורס מתקדם בהיקף של 22 שעות ובסופו יקבלו הפעילים תעודה של מגישי עזרה ראשונה".

את ההכשרה מארגנים כאמור הרכז הקהילתי במינהלות הרבעים ומחלקת התנדבות, יחד עם מד"א שזכו במכרז ואחראים להעביר את התכנים בקורס. "הפעילים בציבור הכללי מגיעים אלינו לבניין מד"א החדש הסמוך לבית החולים, ואילו הפעילים במגזר החרדי התכנסו בבניין קופת חולים מכבי ברובע ז'" אומרים במד"א ומר מור מוסיף תודה מיוחדת למנהל סניף מכבי מר משה גרינבויים שביקש לתרום את חלקה של קופת חולים מכבי לקהילה ולהעמיד את המקום לפעילות, ללא תמורה.

ראש מנהלת רובע ז', מר אברהם ליבוביץ, שעושה עבודה מצוינת ברובע ורותם יותר ויותר קהלים לפעילות קהילתית, מציין כי הציבור החרדי המונע מכוח שותפות ואחדות ומתוך הכרה בערך החיים, בבחינת "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא", נענה לקריאה להתנדבות בצורה המונית עד שנאלצנו לסגור את הרישום. "כ-30 פעילים נרשמו לקורס הראשון. אני מקווה שנוכל לארגן עוד קורסים ולהכשיר עוד אנשים" אמר.

מור מסביר כי פעילות המינהלות בקרב התושבים נערכת במגוון תחומים וכולם נועדו לרתום את התושבים לפעול למען עצמם ולמען הקהילה. קורס העזרה הראשונה הוא חלק מתכנית כוללת אך ממוקדת למתן סיוע בחירום. הקורס מעניק לבוגריו כלים חשובים שיסייעו בידיהם להגיש עזרה ראשונה בעת חירום וגם בשגרה. "הפעילים הללו, בסיום ההכשרה ולאחר קבלת תעודת מגיש עזרה ראשונה, יפעלו בתוך ותחת מסגרת המינהלות בשגרה ובחירום, ויתרמו את חלקם לקהילת התושבים – ברמת הרובע וברמת העיר" אמר ומסר תודה לכל השותפים בארגון ובהוצאה אל הפועל ולציבור המתנדבים כמובן שמוכנים להניח בצד את ענייניהם האישיים ולהירתם למשימת הצלת החיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*