הוקרת תודה או לצאת ידי חובה

הוקרת תודה או לצאת ידי חובה

הנה מגיעה לה סוף שנת הלימודים, בלי ששמנו לב, ואיתה פסטיבל המתנותאז כמה כסף אמרו לכם להביא בשביל המתנות? 50? 20? 40?

כמות הילדים בגן? 33? 36? 38?

בחישוב מהיר כ1750 , ואני מעגל ל1500 (ממוצע לפי סקר קטן שערכתי), תזכרו טוב את המספר הזה, עוד נחזור אליו.

בשנים קודמות כל גננת היתה גם מבקשת כסף בנוסף לכספי הוועד וגם ציוד. בשנתיים האחרונות עשו לזה סוף בעקבות מחאה של ההורים לזריקת כספים שמשרד החינוך אמור לתת, וטוב שעשו. היום כל הורה מביא משהו אחד ועוד סכום קבוע שנקבע ע"י הראשויות. ובאמצע השנה קורא שהגננת מבקשת עוד עזרה פה ושם בדברים, שזה בסדר כמור, אבל תמיד יהיה את ההורים שיגידו "אבל אמרו שזה אסור" או "כבר נתנו בתחילת השנה" ועוד…(גם זה בסדר).

ואז מגיע פסח, ומבקשים כסף לקנות מתנה לצוות (אני אישית נגד מתנה גדולה בפסח, שכל אחד יביא שוקולד או משהו). והשיא זה סוף השנה, כ30 שקל ומעלה. האם שומעים הורה שאומר "זה לא הרבה?" או "מה, שוב כסף?"…..מישהו??? לא!!!!!!!!! שותקים כמו דג. הרי לפני כמה חודשים, הגננת, שאתם כל כך אוהבים, ביקשה חבילת מגבונים, ואתם, כן אתם, ההורים, קפצתם והשמעתם כל צעקה. אתם אלו שמוכנים לשלם פי 10 בסוף שנה בשביל שופוני, אבל לא בשביל משהו לילדים שלכם בגן (כמו שביקשה הגננת)…הורים…..אתם צבועים!!!!!

אז נגיד ושילמתם, הגעתם ל1500 שקל (זוכרים?) מה קונים? ממתקים? עציץ? ערכת סבונים? (מתנות בשווי 150) ונוסיף זר פרחים (כ100) כמה אנשי צוות? 3? לא…….. גננת, 2 סייעות, גננת מחליפה, סייעת מחליפה, למגזימים יש גם מפעילות חוגים. 5-7 אנשי צוות. (wtf). רגע…. המחליפות נמצאות בכמה גנים, אז הן מקבלות יותר מהגננת שמשקיעה כל השנה, כל יום (איך בא לי להיות מחליפה).

לאחרונה יש תופעה חדשה….גיפט כארד, מתנה. אה, עם זר קטן. גיפט כטאד?כרטיס? אתם רציניים?!?! זה מתנה? זה קיבוץ נדבות!!! למה שלא תבואו לגננת ותגידו לה "הנה, אספנו לך כסף, לכי קני אוכל לילדים.

או שבואו תטריחו את הגננת במקומכם, שהיא תלך לקנות את הזר במקומכם.

או תגידו לצוות, לא היה לנו כח לחשוב לעומק על מה שיביע את הערכתינו, אז קחו את מה שהיה לנו הכי קל לעשות, ותצאו אתן מהבית לקנות (כי לנו לא היה כח והיה חם)

כרטיס מסמל חוסר אכפתיות, חוסר מחשבה וכמובן חוסר הערכה למי שחינך את הילד שלך שנה שלמה. כרטיס מראה שלכם ההורים אכפת רק מחומריות, מ"הנה קניתי"…והנה יצאתם ידיי חובהסליחה, קניתן זר פרחים.

דבר אחרון, בואו נחזור שוב ל1500….1500 שקל, זה 1-5-0-0 שקל!!! אולי תשקיעו את זה למתנה לגן, חשבתם על זה? במיוחד שיש סיכוי שהילד שלכם ימשיך שם עוד שנה. עשיתי חישוב: 250 גננת + 2 סייעות = 750  2 מחליפות *150= 300 פלוס עוד ההיא מהחוג= 100. הגענו ל 1150 שחכנו את הזרים 70*5=350, והנה 1500 שקל.

בואו לא נשכח שמחליפות מקבלות מכמה גנים: מחליפה=450 ש"ח    גננת/סייעת=250 (אה, שוב בא לי להיות מחליפה).

אחר אנחנו מתפלאים למה הילדים שלנו מבקשים מאיתנו כסף כסף כסף (מענין ממי למדו).

אולי במקום להתחיל להשתגע, נחזור לקנות מתנות בעלות ערך, משהו מהלב, כדי שהצוות יראה שמעריכים אותו, משהו שיביע את מרב התודות. וכמובן, אל תשחכו את הזר.

אז אם עדיין לא קניתם ואתם רוצים משהו עם ערך אולי משהו מפה…. https://www.positivedandi.com/  (ככה על הדרך, מה אכפת לי )

תחשבו על זה!

הכותב: זיו בן שוע

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*