נפתח יריד תעסוקה לבני נוער אשדודים בקניון סי-מול

נפתח יריד תעסוקה לבני נוער אשדודים בקניון סי-מול

מחפשים עבודה לחופש? חדשות טובות לבני הנוער המחפשים תעסוקה לימי החופש -שכר המינימום עלה! צעירים מאשדוד שמעוניינים לעבוד בחופש הגדול יוכלו לפגוש בעשרות משרות ביריד תעסוקה שיתקיים  בקניון 'סימול' (יום ראשון,11.6.17 בשעה18:00).

בעוד מספר ימים יצאו אלפי בני נוער לחופשת הקיץ, חופשת הקיץ מביאה עימה אתגרים רבים לצד פעילות פנאי עשירה ומגוונת.עיריית אשדוד בשיתוף מועצת הנוער העירונית מבינים  כי "נוער מועסק אינו מעסיק", תובנהשמשמעותה כי בני נוער העובדים בתקופת הקיץ  מפיקים תועלת רבה מהתעסוקה המלמדת אותם שיעור לחיים ,מאפשרת להם תגמול כספי המאפשר לסייע בפרנסת המשפחה ומאפשר להם לממש צרכים ובעיקר מרחיקה את בני הנוער מחוסר מעש העלול להביא לפעילויות שנזק בצידן.

בברכת ראש העיר,ד"ר יחיאל לסרי יזמו  מנכ"ל העירייה-אילן בן עדי , מנכ"ל החברה העירונית לתרבות הפנאי-אורן טואיל,מזל שאלתיאל-ראש תחום הנוער ובשיתוף  הרשות למאבק בהתמכרויות ואלימות, רשות הספורט העירונית, המרכזים הקהילתיים, מחלקת חופים ואחרים פרוייקט שמטרתו להנגיש מקומות תעסוקה לבני הנוער ע"י יריד תעסוקה עדות לעובדה כי העיר רואה את טובתם ורווחתם של בני הנוער במהלך כל השנה בכלל ובחופשת הקיץ בפרט.

במסגרת היריד יוכלו בני הנוער ללמוד גם על זכויתיהם במקומות העבודה, בעמדה של נציגי "הנוער העובד והלומד".ביריד יוצעו משרות לבני נוער מאשדוד ביריד תעסוקה שיתקיים בקניון 'סימול'. בין המשרות שיוצעו: דיילות, מלצרות, מארחים, סדרנים, עוזרי מטבח ועוזרי מדריכים.

בעיריית אשדוד מייחסים חשיבות רבה  להעסקת בני הנוער בתנאים הוגנים, תוך שמירה על זכויות הנוער העובד ומניעת מקרי ניצול או אפליה ומוסיפים כי בתי העסק שיעסיקו בני נוער ויכבדו זכויותיהם יוכלו להתמודד על קבלת "תו תקן" למעסיק ההוגן".

טיפים לבני נוער עובדים:

זאת יש לדעת כחצי מתלונות בני נוער בעבודה הם על ניצול במלצרות ובכדי שלא יעבדו עליכם ומאחר ובני נוער אינם מודעים תמיד לזכויות המוקנות להם על פי חוק ומאחר וישנם מעסיקים שאינם מקפידים לעמוד בכללי החוק מומלץ לבני הנוער לקרוא את השורות הבאות למידע שעשוי להועיל להם :

גיל העסקה: במהלך חופשת הקיץ אסור להעסיק בני נוער מתחת לגיל 14. נער שמלאו לו 14 וטרם מלאו לו 15 ניתן להעסיק רק בעבודות קלות שאין בהן כדי להזיק לבריאותו ולהתפתחותו.בעבודות מסוכנות מסוימות, אין להעסיק בני נוער גם אם מלאו להם 15 שנה ולא חל עליהם חוק לימוד חובה.

פנקס עבודה: אין חובה לדרוש פנקס עבודה מבן הנוער. במקום זאת, המעסיק נדרש להחזיק במקום העבודה צילום תעודת זהות של הנער או של הוריו בצרוף אישור רפואי מרופא כללי, המהווה תנאי להעסקתו של הנער.​שעות עבודה:מותר להעסיק בני נוער לכל היותר 8 שעות ביום, ולא יותר מ- 40 שעות בשבוע בסך הכל. צעירים בני 16 ומעלה, מותר להעסיקם עד 9 שעות ביום ובלבד ששבוע העבודה לא יעלה על 40 שעות שבועיות.

sea1

כלל זה לא יחול על בני נוער עובדים, אשר לגביהם נקבעו הוראות עם תנאים עדיפים, בהסכמים קיבוציים, וכן על עובדים בעלי מגבלות פיזיות, נפשיות או שכליות, המועסקים במפעלים מוגנים (מפעלים אשר אוצר המדינה משתתף באחזקתם). העבודה בשעות נוספות אסורה.

אין להעסיק בני נוער במנוחה השבועית-איסור זה הוא מוחלט ואין אפשרות לקבל היתר להעסקת בני נוער במנוחה השבועית.​הפסקות:

לאחר 6 שעות עבודה חובה לתת לבני הנוער העובדים הפסקה של 45 דקות למנוחה ולסעודה, מתוכן לפחות חצי שעה רצופה. ההפסקה היא בדרך כלל על חשבון בני הנוער ומותר למעסיק להוריד את זמן זה מהשכר. חשוב לסכם מראש (ועדיף בכתב) עם בני הנוער את עניין ההפסקה כדי למנוע מחלוקת.

עבודת לילה:החוק קובע כי בין השעות 20:00 בערב ל- 08:00 בבוקר אין להעסיק בני נוער שגילם מתחת ל- 16.

בני נוער שגילם הוא 16 עד 18, ניתן להעסיק בחופשות רשמיות מלימודים עד השעה 24:00 וזאת בתנאי שהמעסיק ידאג להסעת העובד לביתו.

רישום שעות העבודה: חובה על מעסיק לערוך רישום מדויק של שעות העבודה של בני הנוער, ואם רישום זה נעשה באמצעי שאינו מכאני או אלקטרוני (שעון נוכחות) יש לאשר את רישום שעות העבודה בסיומו של כל יום עבודה, בחתימה של הנער והמעסיק​. מומלץ לעודד את בני הנוער לערוך רישום של הימים והשעות בהם הם עובדים, בנפרד, אצלם.שכר המינימום לבני נוער עובדים: גם אם בני הנוער מוכנים לעבוד תמורת שכר נמוך יותר, זהו הסכום המינימלי אותו חובה על המעסיק לשלם לבן נוער שעובד משרה מלאה (עד 40 שעות שבועיות, ולא יותר מ- 173 שעות בחודש). שכר המינימום לעובד במשרה חלקית יחושב באופן יחסי.

סי

נסיעות לעבודה: בנוסף למשכורת צריכים להחזיר לבני הנוער את הוצאות הנסיעה ממקום מגוריהם אל מקום העבודה ובחזרה, ואולם סכום ההוצאות שיוחזרו לא יעלה על 26.40 ₪ ליום עבודה (סכום זה מתעדכן לעיתים קרובות, לכן לפני התשלום ודא את עדכנותו) הנך מחויב להחזיר רק את הסכום המינימלי הדרוש לבני הנוער כדי להגיע לעבודה. על המעסיק  להקפיד ולוודא כי לבני הנוער יש אמצעים לחזור בשלום לביתם!

תשלום עבור "תקופת התלמדות" או "תקופת ניסיון":כל תקופת העסקתו של הנער, מחייבת תשלום שכר בעד העבודה, לרבות תקופת "התלמדות" או תקופת "ניסיון". יש לשלם שכר עבור כל שעת עבודה החל מן השעה הראשונה. בני נוער המעוניינים בפרטים נוספים יגיעו ליריד שיכלול גם סדנאות הכנה לעולם העבודה החדש הנפרש לפניהם.הסדנאות יועברו על ידי המרכז להזדמנות בעבודה של המינהל לשירותים חברתיים ויכללו כללים וטיפים לראיונות קבלה ולהצלחה בעולם העבודה.

יודגש כי בכל עת מוזמנים בני נוער לפנות  למינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה למענה על שאלות והבהרות בכל נושא הקשור לעבודת נוער:מוקד כללי לפניות: 1-800-354-354

יריד תעסוקה לנוער,יום ראשון ,11.6.17,בשעה 18:00 בקניון 'סימול' 

 

 

 

 

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*