שף גיא פרץ מוסיף תבלין לפסטיבל מדיטרנה

שף גיא פרץ מוסיף תבלין לפסטיבל מדיטרנה

אחרי שנים בהן השף אידי ישראלוביץ' ריכז את מתחם האוכל בפסטיבל "מדיטרנה" המסורתי בעיר שיתקיים זו השנה החמישית, בפסטיבל האוכל 2017 השנה אמון על המתחם הקולנארי הים תיכוני- שף גיא פרץ שמבטיח טעמים ים תיכוניים אמיתיים וחוויה קולינרית לכל מי שרק ירצה ממבחר מסעדות מהעיר אשדוד שיגישו מנות ייחודיות בעלות של עד 35 ₪. פסטיבל האוכל יתקיים מידי ערב בתאריכים 12-15/06 בין השעות 18.00-23.00. הכניסה חופשית!

בפסטיבל האוכל השנה ייקחו חלק המסעדות המקומיות: 'סינטה', 'בני הדייג', 'אראמיס', 'סקלאק' וה'טברנה' של שף גיא פרץ- שתתפרס על שטח גדול עם שולחנות, כיסאות, מפות משובצות ואווירה ים תיכונית אמיתית.

האפיון בפסטיבל הוא ים תיכוני, שיכול להתפרש בדרכים שונות ומגוונות, כל מסעדה תציג בין 2-3 מנות שונות שמחירן לא יעלה על 35 ₪ כשהמשותף בין המסעדות הוא שכולן כשרות, יציגו מנות ים תיכוניות וכולן ממוקמות ועובדות בעיר אשדוד.

IMG_9466

החוויה העיקרית היא להגיע רעבים ולטעום מכמה מנות באותו הערב או להגיע בכל יום ולטעום משהו אחר. פרץ הוא היועץ הקולינארי, אולם הוא לא זה שבחר את המסעדות שישתתפו במתחם האוכל, אבל הוא זה שבדק שאכן המנות המשתתפות, שיוגשו לקהל הבאים עומדות בקריטריונים של "אוכל ים תיכוני", מגוונות ולא חוזרות על עצמן.

אוכל ים תיכוני הוא בעצם אוכל מקומי שמבוסס על חומרי גלם מקומיים. להבדיל מהמטבח הצרפתי, האוכל הים תיכוני הוא יותר "פשוט" ועממי, אבל עם השנים הפרודוקטים הפכו לאיכותיים יותר

פרץ הוא יועץ קולינארי במסעדות רבות בארץ וברחבי העולם אולם זו הפעם הראשונה שהוא יועץ בפסטיבל גדול כמו מדיטרנה, זאת לאחר ששף אידי פרש מתפקידו. פרץ מאוד מחובר לקולינאריה המקומית, הקים, ליווה וייעץ להרבה עסקים בעיר אשדוד וזהו העיסוק העיקרי שלו כיום- ייעוץ קולינארי ובמקביל הוא מלווה טיולים קולינאריים בחו"ל- במרוקו וסלוניקי.

IMG_9451

מיטב המסעדות בעיר אשדוד יציגו מאכלים שונים הייחודיים לו, סינטה יציגו את מנת הדגל שלהם- מניפת סינטה וחזה עוף. הטברנה תציג סופלקי- שיפודי קבב על לאפה דקה וטחינה עם סלט ירוק, עגבניות ובצל. בני הדייג יציג פאייה ספרדית עם אורז ודגים, אראמיס יגישו מעיין טוסט קבב מעניין מאוד בפיתה והסקלאק יגיש דואט בקר אווז בתיבול מקסיקני- מנות מגוונות ושונות מהשנים עברו.

"אני נכנס לפסטיבל קיים, עשיתי את השינויים והשיפורים שלי מניסיוני האישי ונפתיע במתחם עם אופי ששם דגש על אווירה וטעמים ים תיכוניים ופרזנטציה איכותית ואחידה, אפילו מבחינת הכלים בהם יוגשו המאכלים של העסקים המקומיים. אני מקווה שבשנה הבאה יותר עסקים מקומיים ייקחו חלק בפסטיבל הזה", אומר פרץ.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*