אשדוד מציגה: ״סינקופה״ – מוסיקה בכיכר

אשדוד מציגה: ״סינקופה״ – מוסיקה בכיכר

תלמידי בתי הספר היסודיים הלומדים בתכנית המוזיקה "סינקופה" יזכרו את יום שישי האחרון עוד הרבה מאוד זמן. כולם, כ-250 ילדים וילדות, התכנסו יחד בכיכר העיר – קריית התרבות של אשדוד הנפרשת בין מוסדות התרבות העירוניים, והביאו לידי ביטוי את מה שלמדו במהלך השנה בתחום המוזיקה. "השנה בחרנו להאיר את כיכר העיר בכישרונותיהם המבורכים של ילדי בתי הספר היסודיים, אשר הפליאו בנגינתם הטבעית תוך הרמוניה מלאה בין קבוצות ילדים שבעצם זו הפעם הראשונה למפגשם. היה זה בוקר מרנין לב, מראה קסום וייחודי" אמרה גב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה.

תכנית "סינקופה" הנה תכנית מבית היוצר של תחום המוזיקה ב"תכנית קרב". באמצעות מתודות עבודה ייחודיות שפותחו ע"י מובילי התחום, מתגבשת קבוצת הלומדים הכיתתית בתהליך הדרגתי והופכת לקבוצת קצב אחת – תזמורת כלי הקשה! במהלך שיעורי "סינקופה" התלמידים לומדים לפענח את שפת התווים, להאזין ליצירות מוזיקאליות מתקופות שונות, להפיק צלילים מכלי הקשה שונים … והחשוב  ביותר הם לומדים לשתף פעולה, להקשיב ולהאזין האחד לשני. זהו תהליך חינוכי מן המעלה הראשונה כאשר ערכים של שיתוף פעולה, הקשבה, סובלנות ואורך רוח מהווים בסיס הכרחי לעבודת הנגינה המשותפת ותורמת לעיצוב אישיות התלמידים וההבנה כי כל אחד משמעותי וכולם יחד בונים תזמורת (קהילה).

IMG_8936

אז ביום שישי התלמידים הלומדים בתכנית המוזיקה "סינקופה" יכלו להביא לידי ביטוי את מה שהם לומדים במהלך השנה. כך, בהפקה ייחודית ומורכבת, התקבצו כולם באחד המקומות היפים בעיר לניגון משותף. היתה זו הזדמנות להוכיח כיצד הערכים שנלמדו והוטמעו בתלמידים, מוצאים את מקומם במפגש מיוחד בו מצליחים הם להתמזג יחדיו לתזמורת אחת על אף שבמהלך השנה כל קבוצה לומדת בבית ספרה. "הכנס המוזיקאלי הייחודי הצליח למזג את כל הילדים בתכנית לתזמורת כלי הקשה ייחודית, כאשר הילדים מנגנים יחד בתיפוף גוף דליים ומקלות ואיתם משפחת קורנברג אשר ליוותה את היצירה בנגינה חיה של חמת חלילים וכלי הקשה" אומרת מיטל אליאס – מנהלת מחלקת תכניות חינוכיות האחראית על הפקת האירוע.

IMG_8860

הכנס הייחודי הזה מצטרף למסורת בת 10 שנים של כנסים מוזיקליים הנערכים באשדוד במסגרת תכנית "סינקופה", ומהווים במה חגיגית ומסכמת ללמידה השנתית של התלמידים בתכנית. האירוע עצמו, המהווה אירוע שיא לתכנית השנתית, מקבל משמעות מעשית ומייצר עבור תלמידים והורים חוויה מוזיקלית וויזואלית בלתי נשכחת. בתי הספר שהשתתפו בכנס: אריאל, אשכול, שילה, שקד, הקריה, דביר, שז"ר, ארזים, גאולים, חופית, יצחק רבין, יח"ד, חזון יעקב, אורות ואילנות.

גב' אליאס מציינת כי התכנית זוכה להצלחה הודות לשיתופי פעולה של מנהל החינוך – אגף חטיבה צעירה ומח' תכניות חינוכיות, תכנית קרב – צוות הרכזות (גב' אורלי לוי וגב' קרן רבינוביץ) ותחום המוזיקה בתכנית (גב' מרינה קיגל ואסף קורנברג), ובתי הספר – מדריכי המוזיקה בבתי הספר מטעם תכנית קרב, מנהלים, מורים ותלמידים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*