משרדי עורכי דין מול עורכי דין: מה עדיף?

משרדי עורכי דין מול עורכי דין: מה עדיף?

אחת השאלות שלקוחות אשר זקוקים לעורכי דין שואלים את עצמם, בין אם מדובר בעבודה קבועה איתם ובין אם מדובר במקרה בודד, היא האם עדיף להם לפנות אל משרד עורכי דין או לשכור עורך דין שעובד באופן עצמאי.

בשביל לענות על השאלה הזאת, חשוב לדעת את ההבדלים בין שני המקרים. משרד עורכי דין מאגד בתוכו שורה של אנשי מקצוע, עורכי דין, יועצים משפטיים ועוד, אשר בוחרים איזה תיקים לקחת על פי מדדים שונים, ואחד מעורכי הדין במשרד הוא אחראי על התיק. לרוב הכלל הוא, שאחד השותפים אחראי על התיק ברמה הכללית אך עורך דין שכיר הוא זה שמטפל בו.

לעומת זאת, עורך דין שיש לו משרד משלו, בדרך כלל עובד בו לבדו, יש לו עוזרים משפטיים ומזכירה משפטית, וזה כל הצוות שעומד לרשותו. הוא לוקח פחות תיקים מאשר משרדי עורכי דין, באופן טבעי, שכן יש לו פחות זמן ומשאבים להשקיע בכל תיק. מצד שני, הוא מטפל בתיק באופן ישיר, והוא גם בוחר לקחת תיקים שיש לו סיכוי לנצח בהם או לפחות להגיע לפשרה שטובה ללקוח שלו.

כעת אפשר לענות על השאלה, מה עדיף, משרד עורכי דין בינוני או גדול ואולי עדיף לנו לפנות אל עורך דין שעובד באופן עצמאי וייצג אותנו בעצמו.

עורכי דין מול עורך דין

אנחנו נתייחס כאן לשני היבטים, גם להיבט של עבודה קבועה מול עורכי דין, למשל משרד אשר זקוק לסיוע וייצוג משפטי וגם למקרים בודדים, בו לקוח זקוק לשירותיו של עורך דין מטעמים שונים.

במקרה הראשון, הרי שעדיף לפנות אל משרד עורכי דין והסיבה היא פשוטה, מאחר ומדובר בעסק, אנחנו נעדיף שיעבוד מולנו משרד שיש בו גורמים משפטיים שונים אשר יכולים לייצג את האינטרסים שלנו. אנחנו צריכים כוח עבודה גדול שישרת אותנו. כמובן שאם מדובר בעסק קטן, זה לא הכרחי שכך יהיה, אך אם מדובר בעסק בינוני או גדול, אשר ייתכן ויצטרך סיוע משפטי מול לקוחות, ספקים, תקשורת, עובדים וכדומה, עדיף לחפש משרדי עורכי דין שיעבדו מולנו.

במקרה השני לעומת זאת, לא פעם עדיף לפנות אל עורך דין ולא למשרד בהכרח. זה נכון בוודאי אם מדובר במקרה שדורש דחיפות. ההסבר הוא, אם אנחנו זקוקים למישהו שיבצע את העבודה בזמן קצר, בצורה רגישה, עם יחס אישי, אז אנחנו נעדיף עורך דין אישי ולא משרד עורכי דין, שאין לנו מושג מי עובד על התיק שלנו ולא תמיד יש לנו תקשורת ישירה ומהירה מולו.

לפני סיום חשוב לציין, ברוב המקרים, עורך דין שעובד מולנו בצורה ישירה, יספק לנו יחס אישי, יענה על כל שאלה, יסביר לנו היטב במה מדבור, בזמן שעבודה מול משרדי עורכי דין היא יותר שכלתנית, יותר קרה, אך במקרים של ארגונים וחברות, גישה זו היא הרבה יותר פרקטית ואידיאלית, ומתאימה לאופי המקום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*