קבלן שיפוצים ובנו תקפו פקח

קבלן שיפוצים ובנו תקפו פקח

פקח עירייה שקיבל קריאת מוקד על השלכת פסולת בנייה באחד הרחובות ברובע ט', הגיע למקום ואיתר את משליכי הפסולת. "הפקח זיהה כי מתבצעת עבודת שיפוצים באחת החנויות והפסולת הוצאה משם" אומרים במחלקת הפיקוח ומציינים כי הפקח ביצע את מלאכתו כנדרש, כאשר פנה אל הבחור שעבד במקום וביקש ממנו להתלוות אליו ולהציג תעודת זהות, לשם רישום התראה לפינוי הפסולת. עד מהרה התברר כי אביו של הבחור הוא קבלן השיפוץ והלה הציג תעודת זהות והזדהה בשמו. משביקש הפקח לרשום התראה, הוא הותקף ע"י האב. בתחילה בקללות ואיומים ולאחר מכן אחז בצווארו והצמידו לחומה כשבנו מסייעו לו.

הפקח שנפגע בידו לא יכול היה להשלים את מילוי ההתראה ולמזלו פקח אחר שהגיע למקום, הפריד בין הנצים. מיד לאחר מכן הוזעקו אנשי פיקוח נוספים ואנשי שיטור עירוני אשר הגיעו למקום מיד.

זהו המקרה השני שבו תושבים תוקפים פקחים. הראשון היה בשבוע שעבר, ביום המימונה, כאשר פקח העיר לתושבים שהבעירו מנגל בסמוך לאנדרטת סטרומה ומפקורה, והפעם הותקף פקח שהתריע על השלכת פסולת בנייה.

הפקח שנפצע בידו וחש לא טוב, ביקש להתפנות. אמבולנס פינה אותו לקבלת טיפול בבית החולים ובמחלקת הפיקוח מציינים כי לכשישוחרר מבית החולים הוא ייגש למשטרה ויגיש תלונה בגין תקיפה. פרטי התוקפים ידועים.

במחלקת הפיקוח נערכים למפגש דיון שיעסוק בשני אירועי האלימות האחרונים, בהם הוכו עובדי המחלקה ע"י אזרחים. במהלך המפגש יחודדו הנהלים ויובהר כי על אף המחויבות המקצועית להתנהגות אדיבה ומנומסת מצד אנשי הפיקוח, קיימת מחויבות גדולה יותר למגר כל תופעה של אלימות ולנקוט בכל הצעדים למצות את הדין במי שלוקח את החוק לידיו ונוהג באלימות כלפי כל אדם, ובודאי כלפי עובדי ציבור.

ההחלטה על כך התקבלה מיד לאחר בירור התקרית מהיום בצהריים (12:20), תוך הצהרה חד משמעית כי אלימות, כל סוג של אלימות, יש למגר מיד וללא סלחנות. "מי שמרשה לעצמו לנהוג באלימות כוחנית, יגלה שהתנהגות כזו לא תשתלם לו והוא יצטרך לשלם על כך" אומרים בעירייה.

 

צילום: אילוסטרציה

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*